Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Bin Laden kon jarenlang ongestoord zijn gang gaan'

'Bin Laden kon jarenlang ongestoord zijn gang gaan'

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tsja weet het allemaal niet zeker, de media is een mooie plek om je zo rust te geven, zoals nu ook al gebleken is vaak genoeg. Wie zegt nu van niet weer opnieuw?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
'Bin Laden kon jarenlang ongestoord zijn gang gaan'
Osama bin Laden en zijn waarschijnlijke opvolger Ayman al-Zawahri. © reuters

Pakistan ligt onder vuur, omdat terreurleider Osama bin Laden jarenlang kennelijk onopgemerkt in het land verbleef. 'Ik vind het moeilijk om me voor te stellen dat iemand als Bin Laden volledig onopgemerkt kan blijven in een groot complex in een vrij klein stadje', stelde de Franse minister van Buitenlandse Zaken Alain Juppé.
Hij zei de Pakistaanse premier Yousuf Raza Gilani om opheldering te zullen vragen.

De leider van al-Qaeda leefde jarenlang ongemoeid in een villa in de Pakistaanse garnizoensstad Abbottabad. Hij werd zondag door Amerikaanse elitetroepen in Pakistan om het leven gebracht. Bin Laden verzette zich wel, maar hij was ongewapend. Zijn metgezellen waren wel bewapend. Bin Ladens echtgenote werd in het been geschoten, maar overleefde.

Bang dat Pakistan Bin Laden zou waarschuwen
De Amerikaanse regering heeft Pakistan vanaf het begin buiten de aanval op Bin Laden gehouden. Washington vreesde dat de Pakistaanse autoriteiten het doelwit zouden waarschuwen. Over de kritiek dat Pakistan een onbetrouwbare bondgenoot in de strijd tegen terrorisme zou zijn, hield het Witte Huis zich op de vlakte. Een woordvoerder sprak alleen van 'een belangrijke en gecompliceerde relatie''.

De Pakistaanse president Asif Ali Zardari heeft zich in een opiniestuk in de Amerikaanse krant Washington Post tegen de kritiek verdedigd. Het staatshoofd verwierp aantijgingen dat Pakistan Bin Laden heeft beschermd. 'Pakistan heeft net zo veel redenen om al-Qaeda te haten als elk ander land'', aldus Zardari.

Nauwelijks contact
De terreurleider had volgens de antiterrorisme-expert van het Witte Huis, John Brennan, nauwelijks contact met mensen buiten het complex. 'Maar het lijkt erop dat hij binnen erg actief was', zei hij tegen de Amerikaanse nieuwszender CBS. De VS onderzoeken nu waar Bin Laden mee bezig was.

'We zijn er het meest geïnteresseerd in of we zicht kunnen krijgen op een mogelijke terreuraanval, zodat we maatregelen kunnen nemen om ieder soort aanval te stoppen', zei Brennan. Verder wordt gezocht naar aanwijzingen die leiden naar andere individuen binnen al-Qaeda en die helpen om inzicht in de capaciteiten van de organisatie te krijgen.

Consulaten gesloten
In verband met een verhoogde dreiging van aanslagen door moslimextremisten hebben de Verenigde Staten twee consulaten in Pakistan gesloten, in de steden Peshawar en Lahore. Eerder gaf Washington al een waarschuwing aan reizigers om vooral binnen te blijven als zij zich in risicogebieden bevinden.

Ondertussen lekken er steeds meer details uit over de commando-operatie die leidde tot de dood van Bin Laden. De Amerikaanse regering, de legertop en de leiding van inlichtingendiensten en andere topfunctionarissen volgden Operatie Geronimo in een speciale ruimte in de kelder van het Witte Huis, de Situation Room. Via spionagesatellieten kregen ze beelden van de actie.

De VS onderzoeken nog of en zo ja, welk beeldmateriaal ze naar buiten zullen brengen als bewijs van de dood van Bin Laden. De gruwelijke beelden zouden volgens de VS extremisten kunnen aanzetten tot geweld. (ANP/Redactie)
Klik om te vergroten...

Ik krijg hier echt iets van... :rolleyes:

De gruwelijke beelden zouden volgens de VS extremisten kunnen aanzetten tot geweld.
Klik om te vergroten...

Maar het feit dat hij gedood is door amerikanen (bewust zonder hoofdletter) niet? Als je als meest rijke en technologisch geavanceerde land ter wereld er tien jaar over doet om iemand te vinden die ergens doodleuk in een villa woont, moet je je dan niet doodschamen???

En heeft de tweede termijn van Ob(s)ama er niks mee te maken? En, we gooien z 'n lichaam in de zee... Zodat zijn graf geen pelgrimsoord wordt? En gelijk gaat het terreur-alarm weer rinkelen. Of nee, dat was de bedoeling? Hegel iemand? :angry:
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#3
Was gewoon moord van usa man was ongewapend ja waar moet hij berecht worden? usa niet getekend voor int gerechtshof probleem ok shoot him!
Wordt afgetekend als beetje rare man (ja iedereen kleurt zijn haar)en veel zonder audio?! was in usa toen gebeurde 9/11 in universiteit: goede mensen die zeiden, ja waarom ons, waarom overkomt dit ons? omdat we zo goed zijn nee natuurlijk niet; en twin towers was en had een religieuze betekins towers van babylon evil wordt vernietigt volgens hun ogen erg symbolisch en denk moet zegeen success in dat effect, heb mijn bedenkingen over hele gedoe sinds geen
analyse naar wat usa fout doet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."