Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWet tegen drugs in het verkeer

Wet tegen drugs in het verkeer

1 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
g
gyan007Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zag het er nog niet tussen staan.

----------

Automobilisten die onder invloed van drugs rijden en twee keer worden gesnapt, moeten hun rijbewijs inleveren. Dat staat volgens het AD in een wetsvoorstel waaraan het kabinet werkt.

Net zoals bij alcohol komen er grenswaardes voor drugsgebruik. Daarnaast mag de politie voortaan overal speekseltesten houden om erachter te komen of de bestuurder drugs heeft genomen.

Niet alle drugs is op te sporen in speeksel, daarom moeten verdachte automobilisten ook meewerken aan een onderzoek waarmee het gebruik van pillen kan worden vastgesteld. Is de uitslag positief, dan volgt een bloedonderzoek.

----------

Wie hier vind dat hij beter rijdt onder invloed :tearsofjoy: :rock:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik rij niet beter onder invloed, op wiet rij ik chiller (lees: rustiger) op speed rij ik meer geconcentreed maar net altijd iets sneller dan toegestaan.

maar ikrij bijna nooit/ uitzonderlijk onderinvloed, meestal rij ik uit noodzaak om dat de rest van de groep te ver heen is :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."