Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrieken decriminaliseren drugs

Grieken decriminaliseren drugs

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Griekse overheid heeft de eerste grote stap gezet om drugsgebruik te decriminaliseren. De Minister van Justitie Miltiadis Papaioannou heeft aan het Griekse parlement de hoofdlijnen van een nieuwe wet voorgelegd met betrekking tot drugs.

Hij kondigde aan dat drugsgebruik volledig gedecriminaliseerd zal worden in Griekenland, voor zover de gebruiker alleen zichzelf schaadt. Het dealen van drugs en het kweken van cannabis blijven wel strafbaar.

Gisteren zei een Franse econoom dat het legaliseren van drugs goed zou zijn voor de economie.

Bron: http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... drugs.html
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk persoonlijk scheef.

Bv, in Nederland is cannabis gedoogd dus Coffeshops betalen "Heus" wel wat belasting.
En de gebruiker kan gebruiken. Verder geen economische vooruitgang.

Kijk bij Alcohol bv betaal je belasting met aanschaf in bar/super en daar is personeel voor nodig Dus ook meer werkgelegenheid en meer inkomsten belasting voor de overheid.

Daarbij mag je de drug alcohol gewoon legaal produceren dus alcohol is (Zuiver) in de zin van hoe het gemaakt wordt en om het temaken heb je weer personeel nodig en weer allerlei belastingen erbij en daarom is het ook zo een groot inkomsten bron zelfde verhaal als bij Roken.

Dus wat de grieken doen is het zelfde als wat wij doen met ons gedoogd beleid ibt algemen drugs. Ik snap niet waarom er voor de grieken een economische vooruitgang geboekd zal worden?

Want immers word er geen belasting betaal met het maken van de drugs, geen personeel nodig (prive he) dus ook geen inkomsten belastingen en je kent de hele belastingen lijstje wel

-Werkgever moet % van inkomsten afstaan en belasting betalen over wat allemaal verkocht word
- Personeel nodig = meer werkgelegenheid = ook meer belastingen
- Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan, maar dit missen ze dus ook allemaal net als dat we met ons beleid ook ECHT een hoop Miljarden perjaar mislopen he!

600+ coffeshops = iedere 4 coffeshops heeft een hennep kwekerij nodig enz enz allemaal rekensommitjes en gezond-verstand eigenlijk.

Dus er zal amper economische vooruitgang zijn anticipeer ik zo en dat zal ook weer een negatieve invloed hebben op de rest van de wereld zoals de grieken nu eigenlijk ookal doen/ hebben gedaan.

Ik snap niet he, ik heb geen diploma en ik kan dit nog wel bedenken...
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#3
Overigens als je Drugs zou Decriminaliseren dan denk ik dat wij als Nederland niet 18miljard hoeven tebezuinigen.. neem dat maar van mij aan.

Ik las gisteren dit bij geenstijl: http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... drugs.html

Ik vindt het erg jammer dat mensen die zelf ook dingen nuttigen om plezieriger tevoelen,
Reageren van.. Mensen die drugs gebruiken zijn zwervers totaal geen maatschappelijk nut
En maken alleen rommel en stelen enz enz (eigenlijk voel ik me vergeleken met die euroshopper bier zwervers die om euro's schooien.. Oeps zei ik nou Bier? nvm dan telt it niet meer)

Ik bedoel.. met die visie en ideology.. dan maak je het ook moeilijk..

Zowiezo kan in onze Maatschappelijke "Sociology" dat ook gewoon niet, alhowel..
Zeg maar Internationaal...

Want stel: Drugs is legaal, Dan worden er geen drive-by shootings meer gedaan,
Geen marrokaantjes die je lastig vallen om wiet teverkopen...
Minder overlast, want mensen die dronken zijn geven geen overlast dat doe je alleen als je stoned bent bv toch? (damn ik hou van sarcasme)
Ik kan zo wel weer een tijdje doorgaan maar ik zal het kort houden.

Onze maatschappij wordt instand gehouden door angst, bv als er geen criminelen zijn is er ook geen politie nodig. snapje waar ik met mijn theorie heen wil?


Goed, ik heb weer genoeg gebabbeld :)
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#4
+ Omdat je de drugs niet legaal ergens kan kopen zal dus de criminaliteit doorgaan,
En dat kost nog steeds precies it zelfde en meschien hierdoor dat it zelfs nog kan stijgen.

Precies it zelfde probleem als on gedoogd beleid in nederland.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan aflopen :wink: En hoe het in de toekomst zich verder zal ontwikkelen :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."