Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJOVD start meldpunt wietpas

JOVD start meldpunt wietpas

1 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#1
http://www.nu.nl/politiek/2805841/meldp ... etpas.html

DEN HAAG - De JOVD heeft dinsdag een meldpunt geopend voor overlast door de 'wietpas'.

De aan de VVD gelieerde jongerenorganisatie is tegen het verplichte lidmaatschap van een coffeeshop, omdat dat de problemen volgens haar niet oplost maar slechts verplaatst.

''Wij roepen iedereen die overlast heeft ondervonden door de invoering van dit systeem, op zich te melden via het meldpunt'', aldus JOVD-voorzitter Bram Dirx. ''Met de meldingen willen wij proberen om de VVD te overtuigen dat dit niet de goede oplossing is.'' Het minderheidskabinet van VVD en CDA ziet wel de noodzaak tot verplichte registratie. De JOVD is voor legalisering van softdrugs.

Om drugstoeristen te weren, moeten coffeeshops besloten clubs worden waar alleen nog aan geregistreerde Nederlanders softdrugs worden verkocht. De 'wietpas' geldt sinds 1 mei in Limburg, Brabant en Zeeland.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lekker allemaal gaan klagen over overlast dus mensen!

Dit belachelijke initiatief gaat het niet overleven! :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."