Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums15% THC

15% THC

1 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#1
15% THC
Het plan om alleen wiet met een maximaal percentage van 15% THC toe te laten in de koffieshops is weer eens bewijs van de onwetendheid van de sukkels in de regering die dit beleid proberen door te voeren.
Je kan planten, ook gedroogde, niet behandelen zoals je dit met een extract of ander medicijn kan doen. Het probleem begint al met het vochtgehalte. Je kan alleen juist onderzoek doen als je het vochtgehalte zal standaardiseren. Dan heb je het probleem dat twee verschillende toppen twee verschillende gehaltes THC zullen hebben, ook al komen ze van dezelfde plant. Omdat het gaat om het gemiddelde, zal er bij een test de hele voorraad van een soort wiet getest moeten worden! Dit is natuurlijk een onbegonnen zaak. Zouden ze echt zo dom zijn om dit beleid door te voeren , dan zou de koffieshop de toppen met een hoog gehalte aan THC kunnen mengen met wat ander plantmateriaal van de wietplant dat geen of weinig THC bevat. Bij de verkoop kan hij deze uitsorteren.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daarom wonen we in Nederland het zou ook eens een keer allemaal logisch gedaan worden. Neem een voorbeeld aan medische wiet in Amerika vind het daar beter geregeld als hier. In de documentaires die ik gezien heb over wiet in Amerika daar zijn ze iets duidelijker over wat ze precies verkopen. Je mag op sommige punten met een vergrootglas de wiet inspecteren, zou het hier niet altijd willen doen bij wat ik bij de shop krijg. Met het opkopen ook als er een ziekte op gezeten heeft en er zaten voor het oog niet zichtbare dode beestjes op.

Dan hoefde ze die oogst ook niet weet niet of ze dat hier bij de shop doen met de wiet. Bij de wiet boven de 9 euro verwacht ik wel dat ze de kwaliteit gegarandeerd hebben hier je mag het ook bekijken van te voren. Sommige trekken het gewoon ook nog uit elkaar van die oudere turken voordat ze het kopen. Evengoed blijf je toch een risico houden met wiet kopen zelfs in shops in Nederland aangezien er geen vaste eisen zijn en wettelijk het nog steeds illegaal is. Toch willen ze het wel proberen maar als ze nu eens het kweken zouden versoepelen en van daaruit kijken wat voor kwaliteitscontrole wel mogelijk is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."