Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVanaf 1 juli verplicht extra cursus na behalen rijbewijs

Vanaf 1 juli verplicht extra cursus na behalen rijbewijs

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#1
https://nieuws.vtm.be/binnenland/rijbewijs-na-6-maanden-terug-les

Wie vanaf 1 juli (in België - red.) zijn autorijbewijs haalt, moet zes maanden later verplicht terug naar de rijles. De cursus van 3,5 tot 4 uur zal wellicht bestaan uit een groepsgesprek en een rijvaardigheidscursus op een afgesloten terrein. Voor de prijs wordt gedacht aan 100 euro per chauffeur.

Beginnende autobestuurders vormen nog altijd de grootste risicogroep in de ongevallenstatistieken. Daarom werkt de Vlaamse regering sinds vorig jaar aan de hervorming van de rijopleiding. Vanaf 1 juli moet het sluitstuk daarvan in werking treden: het zogenaamde terugkommoment. Zes maanden na het behalen van het rijbewijs zullen nieuwe bestuurders een uitnodiging krijgen om een halve dag les te volgen.

Lees hier het hele artikel: https://nieuws.vtm.be/binnenland/rijbewijs-na-6-maanden-terug-les
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
"Leeg-de-portefuille" politiek noemen we dat hier....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."