Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDuitse politieorganisatie roept op om cannabis volledig te legaliseren

Duitse politieorganisatie roept op om cannabis volledig te legaliseren

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#1
The Association of German Criminal Officers (BDK) has spoken out in favour of ending the ban on cannabis and has called for the decriminalization of all use of the drug.
"The prohibition of cannabis has historically been seen as arbitrary and has not yet been implemented in an intelligent and effective manner,” the head of BDK, André Schulz, told Bild newspaper on Monday.

“In the history of mankind there has never been a society without the use of drugs; this is something that has to be accepted,” he added. "My prediction is cannabis will not be banned for long in Germany.‎” The BDK therefore advocates a "complete decriminalization of cannabis use," Schulz said, adding that the current legal system is stigmatizing people and promoting criminal careers.

Lees hier het hele artikel: https://www.thelocal.de/20180205/german-police-association-calls-for-end-to-cannabis-ban

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu wij nog! Vroeger liepen we altijd wel voorop met dit soort dingen maar de laatste tijd worden we links en rechts ingehaald. Zelfs in het normaal zo “conservatieve en preutse” Amerika zijn er al staten waar het legaal is. Volgens een kennis van mij die in Colorado woont kun je het in sommige steden nog nét niet bij de benzinepomp kopen. En dan vooral edibles (eetbare) zoals de cannabonbons, lollies met echt wiet er in, koekjes etc. Dat baart daar weer wat zorgen. Maar als je iets legaliseert zal het misschien eerst toenemen voor het afneemt. Wie weet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Nu wij nog! Vroeger liepen we altijd wel voorop met dit soort dingen maar de laatste tijd worden we links en rechts ingehaald.
Klik om te vergroten...
Ik blijf dat maar elke keer zeggen bij dit soort berichten, maar Nederland loopt nog steeds voor op Duitsland hoor. Dat dit nu gezegd wordt is mooi uiteraard, maar ons beleid omtrent cannabis is nog steeds vele malen progressiever ook wanneer ze het zouden decriminaliseren.

Dat de VS deels op ons voor begint te lopen ben ik met je eens, maar dat is zowel erg positief voor ons als ook vrij logisch. Aangezien de war on drugs uit de VS komt en de rest hierin min of meer volgt, is het ook te verwachten dat de oplossing voor de war on drugs vanuit de VS komt (zeker zolang ze nog wereld leider zijn uiteraard). Dus ik juich het alleen maar toe, wetende dat Nederland en de rest van de wereld op termijn toch wel gaat volgen.

Ook ik zie Nederland het liefst als koploper op gebied van progressiviteit, maar aan de andere kant denk ik dat de uiteindelijk impact groter is wanneer wereldspelers dit soort zaken oppakken. Zelfs de impact in Nederland is denk ik groter wanneer we de VS hiermee voorop laten lopen ipv wijzelf.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Op een reggae festival in Koln gingen we ooit eens boodschappen doen. Werden we aangehouden door der Polizei, niemand had gelukkig wiet bij. En dan vonden ze helemaal onderin de asbak een uitgedrukte joint van een half jaar geleden die volgens hun nog warm was, en onze chauffeur moest mee naar het bureau en moest later voorkomen. Wat een naaiers zeg! :(
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Op een reggae festival in Koln gingen we ooit eens boodschappen doen. Werden we aangehouden door der Polizei, niemand had gelukkig wiet bij. En dan vonden ze helemaal onderin de asbak een uitgedrukte joint van een half jaar geleden die volgens hun nog warm was, en onze chauffeur moest mee naar het bureau en moest later voorkomen. Wat een naaiers zeg! :(
Klik om te vergroten...
Wat voor straf of boete heeft ie toen gekregen? Is wel erg flauw ja..
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."