Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCold Turkey

Cold Turkey

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Music junkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na het zien van de scene in de film trainspotting waar iemand in bed ligt met een cold turkey ben ik benieuwd naar ervaringen van ex verslaafde die dit ook hebben mee gemaakt, wat voelde je en wat ging er in je om?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik zat (lag) t altijd gewoon uit

tijdens lichamelijke ontwenning had ik nooit behoefte om te halen, juist om te stoppen, de geestelijke verslaving was vooral aanwezig bij mij, lichamelijk dan automatisch ook maar ik bedoel dat dat me niet zo veel deed.

was vooral kotsen en slecht voelen, evt opgevangen met benzo's. en niet kunnen slapen natuurlijk zonder benzo's meestal gebruikte ik veel xanax of rohypnol bij lichamelijke ontwenning.

mn moeder dacht altijd dat ik ernstige griep had om de zoveel tijd, dat was niet zo leuk. vooral omdat een hele vakantie erdoor verpest was (had alleen codeïne en benzo's meegenomen). later heb ik het wel verteld

ben blij dat het verleden tijd is allemaal
M
Music junkLid
01-01-2024, 00:00
#3
zijn de geestelijke gevolgen erger? of heb je nu nog last van lichamelijke klachten?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#4
nee lichamelijk is alleen op korte termijn vervelend

geestelijk blijft het heel je leven en is het vrij zwaar om er niet aan toe te geven.

meer dan bij andere drugs is er in het algemeen dat gevoel dat heroïne geeft, dat geeft niets anders in het leven.

het is voor veel ex-heroïnegebruikers moeilijk om nog gelukkig te worden, het gevoel van euforie dat je hersens door heroïne geven is praktisch niet te evenaren.

ik heb er niet zo veel moeite meer mee, ik gebruik nog wel benzo's. en ritaln maar alleen medicijnen, meeste nog voorgeschreven ook, en dat heb ik goed in de hand, ik vertel het aan mn moeder en ik gebruik nooit meer dan 1 slaappil per dag. maar ik kan niet meer zonder iets kalmerends de meeste dagen.

of dit door mijn gebruik komt weet ik niet.

de geestelijke gevolgen zijn meestal wel erg. ik ben maar 4 maanden verslaafd geweest, en ook omdat ik ook genoegen neem met een slaappil, is mijn trek vrij goed te controleren. durf niet te zeggen of dit zonder slaappillen ook zo is...

maar ookal is het weinig ernstig, het kan wel enorm moeilijk zijn op sommige momenten. als ik in de tram zit en ik zie een verslaafde lopen buiten herken ik het gelijk en dan zie ik van die beelden en voel ik het gevoel dat heroïne geeft een fractie van een seconde opnieuw. dan is het wel moeilijk maar tot nu toe heb ik het goed in de hand kunnen houden.

dus de geestelijke gevolgen zijn wel erg meestal

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."