Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstoppen voor altijd?

stoppen voor altijd?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#1
zijn er hier ook mensen die van de opiaten zijn afgekomen en daar echt nooit meer op terug zijn gevallen?

het valt me zo enorm op dat bij bijna iedereen opiaten eigenlijk niet meer uit het leven gebannen kunnen worden, als ze er eenmaal in zijn geslopen ..

:wave:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ken ook niemand.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verslaafd is verslaafd. Stoppen kan, maar die craving blijft toch wel. Ik ken wèl mensen die het geprobeerd hebben en het daarna hebben laten rusten daarintegen (en die zit hier ook een aantal op DF)
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#4
ik herken wel wat in hoe je broers denken idd tellius .

in mijn geval dan alleen bruin en geen meeth ..

dat echte craven heb ik zelden en heel soms achteraf gerekend zo eens per maand had ik dan een 'privefeestje' en nam ik die zooi weer ..

dat gaat dan over het algemeen een hele tijd goed (jaren) en dan -uiteraard- opeens niet meer en zat ik er weer elke dag de hele dag aan ..

het rare is dat stoppen dan nog even geen optie is, totdat ik na een tijdje weer in een halve junk ga veranderen en dan opeens ben ik er zat van, bel half jankend mn ouders en dan lukt het wel om te stoppen ..

de vraag blijft helaas wel voor hoelang .. nu ik net gestopt ben zeg ik uiteraard weer nooit meer die zooi .. majah dat heb ik al twee keer eerder gezegd :wink:

thnx Tellius :)

:wave:
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#5
succes arie kanarie!

heb zelf nooit gebruikt, maar ik he al cravings naar drugs als weed en mdma, dus ik ben denk ik gevoelig voor verslavingen, dus ik weet niet hoe de cravings naar opiaten zijn maar die moete nog velen malen heftiger zijn zo blijkt !
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#6
dat had ik nou nooit he troebadoer ..

sterker nog .. ik ben ooit bruin gaan gebruiken om de drang naar basecoke te dimmen als ik een baseje had gerookt ..

daarvoor slikte ik af en toe eens pillen .. alleen daar kon ik niet meer aankomen .. of geen goede althans ( 16 jaar terug al ) en dus ging ik snuiven .. had er eigenlijk helemaal geen moeite mee om gewoon af en toe eens pillen te slikken of af en toe eens te blowen ..

ik vond de uitwerking van snuiven toch wat te subtiel voor mij ( ik hou van klappen zei ik altijd heel stoer ) en dus toen ik iemand leerde kennen die basecoke rookte wilde ik het wel eens proberen ..

sjah en toen ging het snel .. voor dat kutgevoel na het roken moest ik bruin (anders bleef ik coke roken ( dus daar begon het echte craven pas voor mij ) want wiet werkte daar niet tegen voor mij .. en na een tijdje bruin moest ik bruin ivm ziek worden ..


de cravings naar basecoke zijn wel heel sterk .. dat kan echt je geest gaan beheersen, maar je wordt er niet ziek van zeg maar .. ook al doe je bijna alles voor een pijpje ....

craven naar bruin had ik zelden .. zeg maar trek zoals de trek in coke .. maar daar komt heel veel angst bij kijken dan .. want je weet tijdens het roken van je bruin al dat je morgen ziek wakker wordt .. en dus ben je dan al bezig met je nieuwe 'shot' te versieren ..

voor mij was dat toch een verschil met die echte trek hebben .. al kon ik er overduidelijk net zo slecht mee omgaan :wink:

craving is craving .. en als je bruin niet kent is het craven naar wiet of mdma en xtc net zo erg als de craving naar bruin hoor ..
je wil het tenslotte .. hoe erg je het wilt maakt verder amper uit .. het zit in je kop en krijg het daar maar eens uit :wink:

pas als je naar iets nog belangrijkers craved, merk je voor jezelf van he .. deze craving is nog sterker en dan vergeet je een beetje hoe erg die vorige trek in dat andere middel was .. majah dat maakt dan ook niet meer uit want je hebt een nieuwe 'favo' ..

:wink: zo heeft ieder van ons zn eigen gevecht denk ik .. en ergens denk ik je krijgt wat je aankan .. of je het dan ook daadwerkelijk aankan is een ander verhaal want ik ken bv mensen die op wiet reageerden zoals anderen op coke of bruin, hoe raar dat ook klinkt ....

tiepgriep :wink:







:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."