Ik lees al even mee op dit forum maar omdat ik met een dillema zit, heb ik nu een account aangemaakt.
Ik ben een 26 jarig bekeerd fuifbeest
![:grin:]()
, ben nu ongeveer 3j nuchter wat me veel moeite heeft gekost (en af en toe nog steeds moeilijk is). Dit is mijn eigen beslissing, ik voel me lichamelijk/geestelijk beter.
Ik had tot 3j geleden een fijne vriendenkring: we rookten tesamen, dronken, chinezen en andere dingen die we te pakken kregen. Allemaal heel leuk tot er verschillende jongens problemen kregen en doordeweeks ook begonnen te gebruiken. Mij heeft dat eigenlijk nooit gestoord (dacht dat het een fase was).
Ikzelf heb een zwaar auto-ongeluk gehad onder invloed van en heb besloten naar het buitenland te gaan studeren na eerst 3 maand vrijwillig een programma te hebben gevolgt voor verschillende verslavingkjes en even afstand te nemen van alles.
Nu ben ik terug thuis (bij mijn ouders) en blijkt dat 3 vrienden ondanks verschillende pogingen nog steeds een heroine probleem hebben. Ik heb met 1 gepraat dit weekend en die stelde voor om met zijn allen uit eten te gaan overmorgen.
Nu, probleem is dat ik op een eilandje woon met 6.000 inwoners (iedereen kent écht iedereen ). Vroeger had ik een slechte (terechte) reputatie en ik vind het nu eigenlijk wel leuk dat mensen me niet meer beoordelen op mijn slechte gewoonten maar openstaan voor wie ik nu ben (een label hebben is niet leuk!).
Dus ik zou graag mijn vrienden wel ontmoeten maar ik heb een enorme angst om terug zelf problemen te krijgen....
Ben ik een oppervlakkige trut of gewoon realiste en is het beter het contact tot een min. te beperken?
Ondertussen heb ik een hoop andere vrienden maar ik heb eigenlijk nog nooit zoveel plezier/vriendschap/vertrouwen gehad als toen met dat groepje
![:)]()
Sorry voor eventuele schrijffouten, schijf zelden nederlands en DT-regels kan ik maar niet onthouden
groetjes