Hoi Labradoor,
Dertig jaar opiaten en Meet in het bijzonder, is een lange tijd. Ik snap jouw angst dus wel.
Ik kan je vertellen dat het per individu verschilt. Je lichaamseigen aanmaak van endorfinen (die bijv. pijn verlichten, maar ook blij maken) is 30 jaar onderdrukt door opiaten en dat moet weer allemaal zelf gaan werken.
Sommigen blijven na nul 3 weken ziek/depressief, anderen 4 maanden en weer anderen doen er nog langer over en gaan daarom weer over op opiaten. Of sommigen houden vol en merken dat het na een jaar weer beter gaat.
Lichamelijk verschilt het dus van mens tot mens. Het ligt eraan hoe snel jouw lichaam zichzelf weer heeft gereset. Je lichaam is geen computer, dus dat kan je niet voorspellen.
Geestelijk? Ik denk dat als je écht wilt, je geest alles aankan.
Ik weet wel zeker dat als je geestelijk écht wilt, de kans op volledig herstel groter is.
Sommigen blijken al jaren een ziekte te hebben (bijv. spierziekte), waarbij de pijn altijd werd onderdrukt door opiaten. Als ze dan clean zijn denken ze dat de pijn van de afkick is, maar dat kan dan ook daardoor komen.
Je kan meerdere gebruikers vinden op dit forum die ook al 30 jaar aan opiaten zitten, check maar eens.
Veel suc6!
