Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskan afkicken gevaarlijk zijn na 30 jaar

kan afkicken gevaarlijk zijn na 30 jaar

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo,ik heb al 30 jaar opiaatbehandeling.ik vraag me af of je lichaam en geest dat aan kan.
weten ze uberhaupt wel wat er gebeurd in je hersenen.i k vrtaag me af of daar wel eens onderzoek naar is gedaan.ik ben bang dat ik geestelijk dat niet aan kan.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Labradoor,

Dertig jaar opiaten en Meet in het bijzonder, is een lange tijd. Ik snap jouw angst dus wel.

Ik kan je vertellen dat het per individu verschilt. Je lichaamseigen aanmaak van endorfinen (die bijv. pijn verlichten, maar ook blij maken) is 30 jaar onderdrukt door opiaten en dat moet weer allemaal zelf gaan werken.

Sommigen blijven na nul 3 weken ziek/depressief, anderen 4 maanden en weer anderen doen er nog langer over en gaan daarom weer over op opiaten. Of sommigen houden vol en merken dat het na een jaar weer beter gaat.

Lichamelijk verschilt het dus van mens tot mens. Het ligt eraan hoe snel jouw lichaam zichzelf weer heeft gereset. Je lichaam is geen computer, dus dat kan je niet voorspellen.

Geestelijk? Ik denk dat als je écht wilt, je geest alles aankan.

Ik weet wel zeker dat als je geestelijk écht wilt, de kans op volledig herstel groter is.

Sommigen blijken al jaren een ziekte te hebben (bijv. spierziekte), waarbij de pijn altijd werd onderdrukt door opiaten. Als ze dan clean zijn denken ze dat de pijn van de afkick is, maar dat kan dan ook daardoor komen.

Je kan meerdere gebruikers vinden op dit forum die ook al 30 jaar aan opiaten zitten, check maar eens.

Veel suc6! :wave:
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#3
thanx voor je reaktie,
ja ik ben heel erg bang ervoor.vooral omdat ik dan de controle over mezelf kwijt raak.bang om in een psychose te raken.het is voor iedereen weer anders.ik funktioneer niet meer zonder medicijnen.heb dan geen controle meer over mezelf.je lees vaak alleen maar over afkicken en ziek zijn of pijn in je botten maar hoe gaan jullie met de geestelijker problemen om.ik bedoel iemand die 30 jaar verslaafd is is dat niet omdat hij het lekker vind lijkt mij.
ik was ook aan die manier van leven verslaafd(scene)ik heb 10 jaar geleden het roer omgegooid en heb met alles en iedereen gebroken.weg uit de stad etc, maar ondanks dat ik een geheel ander leven leid ben ik nooit van de meet en andere medicijnen afgekomen.ik slik geen hoge dosis medicijnen maar toch slik ik het.
ik kan goed met medicijnen omgaan,tenminste de laatste 8 jaar zoon beetje.heb ook meet via de apotheek,dus niet via het cad.ik neem minimaal in omdat ik normaal wil funktioneren.
en niet van de wereld af zijn.
maar dat laatste beetje is zooo moeilijk.ik ben in 30 jaar tijd 2x 3 maanden gedwongen door(detentie)clean geweest nou dat ging helemaal fout.ik liep de hele dag aan zelfmoord te denken en kon niet slapen omdat ik aanvallen kreeg.helemaal geen controle over mijn lichaam hebben.het waren traumatische ervaringen en dope was het enige wat me rust gaf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."