Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon welke hoeveelheid bij starten?

Methadon welke hoeveelheid bij starten?

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als zij zelf wilt afbouwen kan men langzaam beginnen met afbouwen. In december is ze denk ik niet clean van methadon. Maar methadon is ook niet iets waar je perse van af moet zijn, valt onder medicatie
V
Verliefde watermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn vriendin krijgt in de gevangenis 50mg methadon. Ze is in oktober vorig jaar begonnen met 55 mg, maar krijgt nu dus 50 mg. So far so good.

Ze wordt eind oktober 30 jaar, en gebruikte naar eigen zeggen ruim 5 jaar heroïne. En vanaf haar 17e cocaïne. Nu vraag ik me af wat bepaald de hoeveelheid methadon die iemand krijgt voorgeschreven? M.a.w. wat is bepalend? je leeftijd, de duur die je gebruikt hebt in je leven tot nu toe of de hoeveel heroïne die je tot je nam per dag?

Ik kan me voorstellen dat iemand die eigenlijk alleen maar op de heroïne leeft meer methadon krijgt voorgeschreven dan iemand die minder gebruikt. Alleen wat is veel? Mijn vriendin rookte meestal voor kleine bedragen, zoals een tientje per keer, met uitschieters tot 5 tientjes per bolletje. Het meeste dat ooit in huis heeft gelegen was een steen van 5 gram. Best wel een joekel, maar daar heeft ze dan ook 4 dagen mee gedaan toen (en ook nog eens uitgedeeld aan vrienden...).

Kortom is 50 mg veel voor iemand die gebruikt? Ik ben maar een leek, en wil me zo goed als mogelijk informeren, want samen willen we beginnen met een schone lei. Al moet ik haar schone lei jammergenoeg met een korreltje zout nemen, maar ik ben ook zo eerlijk om haar het voordeel van de twijfel te geven, want ik kan wel voor haar hoofd kijken maar niet erin. Voor het zelfde geld wil ze echt. En volgens haar begeleidster in de gevangenis werkt ze zeer gemotiveerd overal aan mee, staat niet bekend als gebruikster binnen de gevangenismuren etc. En daar werken echt wel professionals, die zo doorhebben of iemand wel of niet gemotiveerd is en doet alsof men gemotiveerd is.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
50 mg is ongeveer de standaard norm. Daar begint men meestal mee.
Hoeveelheid die ze krijgt ligt aan het gebruik (hoeveel) en aan de zucht die ze nog heeft.
V
Verliefde watermanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flameon zei:
50 mg is ongeveer de standaard norm. Daar begint men meestal mee.
Hoeveelheid die ze krijgt ligt aan het gebruik (hoeveel) en aan de zucht die ze nog heeft.
Klik om te vergroten...
Is er dan ook een moment waarop men begint af te bouwen? Of wordt dat louter bepaald door de medische dienst in de inrichting waar iemand gedetineerd zit.
Als alles volgens planning verloopt komt ze in december vrij. Hoewel ze onlangs nog 1 maand erbij heeft gekregen en 2 maanden proef, en 2 jaar verlpichte reclasseringsbehandeling.
Tegen deze nieuwe straf is ze overigens wel in hoger beroep gegaan. (Stomste wat ze ooit heeft kunnen doen overigens).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."