Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmanisch gedrag na stoppen opiaatgebruik

manisch gedrag na stoppen opiaatgebruik

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo allemaal,
ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die na het stoppen met heroine een enorme hang hadden naar een adrenalineboost, de depressie kennen we denk ik allemaal wel, iig na een jarenlange verslaving, maar ik bedoel echt spanningen zoeken.
toen ik 5 jaar geleden met bruin stopte heb ik de idiootste dingen gedaan, ruzies uitlokken met wie dan ook, midden op straat skeleren om te kijken wie er eerder opzij ging, auto´s of ik,
bungee jumpen, vreemdgaan en naar sexparty´s kortom vanalles.
ik was als kind ook wel zo maar niet zo erg.
het heeft al met al zo´n 4 jaar geduurd voordat ik mijn manisch/depressieve gedrag wat onder controle had m b v een geweldige therapeut, die me erop heeft gewezen dat als je altijd veel stress hebt gehad moet leren leven zonder.
ondertussen slik ik nu 25 dgn geen methadon meer en heb ik de indruk dat mijn leven aardig in balans is, nieuwe vriend ander huis en binnenkort een andere baan.
dat ik een stuitebal ben weet ik en daar heb ik me bij neergelegd maar wel een cleane :grin:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#2
beste f,
je heb idd gelijk, het is niet slim, zelfs stom!
het heeft overigens nix met mijn nieuwe vriend te maken maar meer dat ik een streep heb gezet onder mijn verleden, daar hoort dat ook bij (het is lastig om tussen de regels door te lezen als je iemand niet kent)
het is natuurlijk wel zo dat het papiertje nix uitmaakt of je iemand aanrijdt of niet, het blijft klote.
schrale troost, mijn autorijbewijs heb ik al jaren hoor en ik heb nooit stoned of dronken gereden.
ik wilde je ook niet beledigen, maar ik reageer nog wel eens te heftig, zo ben ik dus :flushed:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
joolie-ah zei:
hallo allemaal,
ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die na het stoppen met heroine een enorme hang hadden naar een adrenalineboost, de depressie kennen we denk ik allemaal wel, iig na een jarenlange verslaving, maar ik bedoel echt spanningen zoeken.
toen ik 5 jaar geleden met bruin stopte heb ik de idiootste dingen gedaan, ruzies uitlokken met wie dan ook, midden op straat skeleren om te kijken wie er eerder opzij ging, auto´s of ik,
bungee jumpen, vreemdgaan en naar sexparty´s kortom vanalles.
ik was als kind ook wel zo maar niet zo erg.
het heeft al met al zo´n 4 jaar geduurd voordat ik mijn manisch/depressieve gedrag wat onder controle had m b v een geweldige therapeut, die me erop heeft gewezen dat als je altijd veel stress hebt gehad moet leren leven zonder.
ondertussen slik ik nu 25 dgn geen methadon meer en heb ik de indruk dat mijn leven aardig in balans is, nieuwe vriend ander huis en binnenkort een andere baan.
dat ik een stuitebal ben weet ik en daar heb ik me bij neergelegd maar wel een cleane :grin:
Klik om te vergroten...

Jawel hoor meis. Alleen duurde het bij mij altijd, godzijdank! :) , een maandje. Maar inderdaad: bij iemand achterop de motor met 200 km. per uur over de Afsluitdijk, triootjes, seks, seks en seks (vrouwen, voornamelijk) :grin:

Vlak na de afkick héél moe, uitgeput; maar erna: Halleluja (zie mijn afkickverhaal van vorig jaar).

Het komt goed, meis, echt! En zo niet, ga naar de arts, misschien Lithium tijdelijk een idee?

Dikke zoen,
R@ :wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#4
maar
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#5
joolie-ah zei:
beste f,
je heb idd gelijk, het is niet slim, zelfs stom!
Klik om te vergroten...
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#6
het is al veel beter hoor, ik heb het idee mijn balans terug te hebben, ik had gewoon veel spanning nodig omdat dat het enige was wat ik kende.
maar het heeft al met al wel 4 jaar geduurt, van aphatisch bankhangen tot de idiootste dingen doen, waar ik me nu van afvraag waar ik het lef vandaan haalde :flushed:
en r@, lithium is geen optie meer, ik wil niet meer afgevlakt door het leven gaan, ik ben nog wel heel impulsief maar ik kan m'n kop er vaak beter bijhouden.
ik ben nou 1maal een gevoelsmens maar mijn verstand doet tegenwoordig weer mee :grin:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hé meis,

Ik zal proberen ontopic te blijven, maar ik zat het volgende te denken:

Wordt jouw stabiliteit van nu met name bepaald door de stabiele situatie om jou heen (vaste vriend met goede baan, huisje-boompje-beestje) of zit die stabiliteit ook meer in jou?

Wat ik bedoel is eigenlijk: zou je je staande kunnen houden zonder hem, of is het met name dankzij hem dat je nu zo stabiel bent?

Ik bedoel het niet lullig, begrijp me goed. Ik herken gewoon veel in jouw verhaal.

Ik vond bij mijn ex ook stabiliteit (althans, dat dacht ik, in mijn geval :( ), ik bleef 3 jaar volledig clean. Maar toen ons huwelijk ontwricht raakte, raakte ik dat ook, waardoor ik terugviel.

Heb jij daar wel eens over nagedacht? Of en hoe goed je je zonder hem staande zou kunnen houden?

Liefs,
R@ :wave:
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi Joolie,
Ben een tijd niet meer geweest op deze site, maar lees dat je goed bezig bent! Ik herken dat manische wel van toen ik met seroxat begon toen ging ik ook allemaal grenzen verleggen en wilde ik vanalles ondekken. Ik kreeg die seroxat in een afkickkliniek ivm mijn enorme coke gebruik naast mijn bruin gebruik. Las dat jij citolapram hebt is dat ook een antidepresiva? Misschien dat het daar mee te maken had?
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#9
hey r@!

ik ben zelf best stabiel, ik ben gek op mijn vriend maar ik kan ook alleen verder als dat moet.
het afgelopen jaar ben ik na lang aarzelen weggegaan bij mijn man na 23 jaar en kreeg ik een onoplosbaar conflict met mijn baas, dus ben ik daar ook weg na 20 jaar (dat vertel ik je wel een x ) dus alles is nu best onzeker en toch heb ik echt vertrouwen in mezelf.
het klinkt natuurlijk heel dubbel omdat ik jaren afhankelijk ben geweest van wit,bruin en meet, maar eigenlijk ben ik best een onafhankelijk persoon, een vrouw met ballen ( iets te weinig) en haar op m'n tanden( dat dan weer teveel :grin: )
liefs en xxxjes
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#10
hey artwork,
nieuwsgierig als ik ben heb ik ff wat berichten van je gelezen :rolleyes:
ik zie dat jij dezelfde verslavingen hebt gehad als ik.
voel jij je nou echt anders dan toen je meet gebruikte en heb jij ook lang alleen meet gebruikt ?
ik heb het 19 jaar geslikt naast de rest en de laatste 5 jaar alleen meet, dus al met al 24 jaar.
citalopram valt wel in dezelfde groep als zeroxat ( ssri) maar het schijnt milder te zijn, over seroxat hoor ik over het algemeen niet veel goeds, van paniekaanvallen, hoofdpijnen tot vreselijk ontremd raken, dat heb ik over citalopram nooit gehoord.
toen ik daarmee begon zat ik er helemaal doorheen.
ik ben er juist weer wat " normaler" van geworden maar dat heeft wel lang geduurt hoor.
ik voel me sinds 1 jaar pas weer goed, vandaar dat ik dat vraag over de meet want ik voel me niet anders dan ervoor,( behalve het slapen en mijn energie, maar ik sta pas 4 weken op 0) ik heb ook niet het gevoel dat het zoveel onderdrukte, ik sloeg door toen ik met bruin stopte, toen kwam alles eruit , ik had gedacht en gehoopt dat ik er wel klaar mee was.
goed van je dat je al zo lang clean bent joh !
:wave:
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Jooly,

Ik heb niet zoals jij 5 jaar alleen meet gebruikt, soms weleens een paar dagen ofzo. Maar meestal gebruikte ik er altijd wel wat bij. De laatse keer dat ik stopte met meet werd ik in record tempo afgebouwd in de bajes. En ja dan stuiter je flink komen ook alle emoties die je jaten onderdrukt hebt eruit. Bij mij werkte het wel als onderdrukker van gevoelens. Ik had wel dat als ik naar een film op tv keek waar wat verdrietigs in gebeurde dan zat ik zo mee te janken. Sexueel werd ik ineens hyper terwijl toen ik gebruikte er niet naar taalde. En weken niet of amper geslapen pfff wat een troep die meet. Vind het daarom superknap van jou hoor dat je nu zover bent. Die meet legt en bruin leggen een dekentje over je emoties heen en dat moet allemaal weer een plekje krijgen als je gestopt bent. Dankzij die seroxcat heb ik weer grip op mijn leven gekregen net zoals jij met die citolapram. Maar ook bij mij was dit nog een proces van jaren hoor ook was ik toen nog niet ineens van mijn verslaving af maar kon wel beter maat houden.
De laatse paar jaar gaat het goed, weer huisje boompje beestje, werk nu zelf in de hulpverlening met zeer moeilijk opvoedbare jongeren.
Jooly ga zo door en als je wilt praten erover kan je me altijd mailen hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."