Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje van vertaler Eng-Ned. over pillen (afsplitsing)

Vraagje van vertaler Eng-Ned. over pillen (afsplitsing)

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
singing55Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Afsplitsing van http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=46&t=47607&p=1139165#p1138590

EzraGonzo zei:
Oxy's lijken me op Oxycontin en/of Oxynorm te duiden...
Morphine is overduidelijk morfine... zowat het zelfde in het Nederlands dus.
Die andere weet ik niet maar google heeft ongetwijfeld antwoord.
Succes!

Aanvulling; ik zie nu dat je (lijkt me) eerder gist naar "gebruiksers namen" zoals bruin of horse voor hero... denk ik dat je bedoelt. Sorry dan voor mijn post die niet echt waardevol blijkt.
Klik om te vergroten...
NEE OXYCONTIN IS MORFINE IN TABLETVORM,EN ZOU OOK NOGMET REGULIERE AFGIFTE KUNNEN ZIJN,MAAR OXYNORM,HEB IK HIER IN MIJN HAND,IK HEB ER DOZEN VOL VAN,DIT IS EEN NOG ZWAARDER MIDDEL DAN MORFINE,MAAR HET HAALT BIJ MIJ NIETS UIT,KRIJG ER ALLEEN MAAR HOOFDPIJN VAN, IK BLIJF DUS MAAR SPUITEN MET MORFINE, IK ZIT NU INPLAATS VAN 8 OP DE 10X PER DAG,DE NEUROLOOG WAS ER AL BANG VOOR, MAAR WAT DE MEESTE MENSEN DENKEN, IS HOE HOGER HOE SLECHTER ,DIT IS NIET ZO BIJ MORFINE,JE KUNT ERG HOGE DOSERINGEN GEVEN ALS HET NODIG IS, DE MENSEN ZIJN BANG VAN EEN NAAM,OMDAT HET OM EEM OPIAAT GAAT,HELAAS WEET IK ER WAT VAN,VANWEGE HET LANGE GEBRUIK,EN IN ALLE SOORTEN GEPROBEERD TE HEBBEN, zo heb je ook de pleister fenthanyl wat wordt gegeven aan mensen die in het laatste stadium kunnen zijn,en die pleister kunnen ze ook erg hoog geven, ik heb dit een tijd gehad,maar de dokter gaf me gelijk, want geen mens is het zefde ik reager veel beter op morfine,niet dat de pijn dan weg is,ik zou niet weten hoe dat zou voelen zonder pijn te leven,het lijkt me geweldig, maar die pleister was zo heel hoog opgehoogd,dat we weer terug zijn gegaan naar morfine, de dokter is er niet zo voor,maar ik heb hem gezegd,wetende wat ik allemaal mankeer, dokter wat maakt het eigenlijk nog uit, ik ben nu net 60 jaar geworden,en loop al 40jaar met pijn,eerst schouders en steeds kwam er wat bij,nu hebben de ziektes namen gekregen,maar dat verhaal wordt te lang,en ik denk dat hier niemand op zit te wachten om dat te lezen,maar zo zit het dus in elkaar,ik vind dat ze erg spastisch doen als je het woord morfine gebruikt, o ja maar dat is ernstig hoor bla bla , ik heb een aanval een keer gekregen,toen zei de weekend arts nou hier zal ze wel gauw van slapen,ja zei mijn toenmalige man nog,reken er maar niet op, ik ben daar niet trots op of zo ik vind het vreselijk die pijnen, maar die hele grote spuit deed dus.....niets,stomverbaasd was hij,durfde ook niet meer te geven, ik moest s'maandags maar naar mijn eigen huisarts gaan,want als morfine niet helpt dan is de koek gauw op,want je bent geen patient van de weekend dokter, en die maakt dit niet veel mee.
maar ik kan alleen maar hopen dat het nou is wat minder wordt,ik wil wel snel zonder uitgebreide verhalen vertellen wat ik heb, laat ik er wel een paar weg,ME/CVS FIBROMYALGIE, ARTROSE, SPASMOFILIE,ALLS IS ZO'N BEETJE AAN HET VERKALKEN,KNIEEN OPERATIE SCHOUDEROPERATIE STUK BOT ERUIT GEHAALD,OOK VAN HET SLEUTELBEEN AF,EN SCHERPE UITSTEEKSELS AFGEKAPT,HEUP 7VERSLETEN WERVELS,CARPAALTUNNELSYNDROOM,TENNISARM ENZ. complete uitvallen ,en totale verkrampingen, war nu wel lastig is nu mijn man bij me weg is,maar helaas ik wordt steeds weer wakker, ze willen me nog niet,je moet maar zo denken,de hel daar leven we nu in,dus we gaan wel allemaal naar de hemel
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Vraagje van vertaler Engels-Nederlands over pillen

singing55 zei:
EzraGonzo zei:
Oxy's lijken me op Oxycontin en/of Oxynorm te duiden...
Morphine is overduidelijk morfine... zowat het zelfde in het Nederlands dus.
Die andere weet ik niet maar google heeft ongetwijfeld antwoord.
Succes!

Aanvulling; ik zie nu dat je (lijkt me) eerder gist naar "gebruiksers namen" zoals bruin of horse voor hero... denk ik dat je bedoelt. Sorry dan voor mijn post die niet echt waardevol blijkt.
Klik om te vergroten...
NEE OXYCONTIN IS MORFINE IN TABLETVORM,EN ZOU OOK NOGMET REGULIERE AFGIFTE KUNNEN ZIJN,MAAR OXYNORM,HEB IK HIER IN MIJN HAND,IK HEB ER DOZEN VOL VAN,DIT IS EEN NOG ZWAARDER MIDDEL DAN MORFINE,MAAR HET HAALT BIJ MIJ NIETS UIT,KRIJG ER ALLEEN MAAR HOOFDPIJN VAN, IK BLIJF DUS MAAR SPUITEN MET MORFINE, IK ZIT NU INPLAATS VAN 8 OP DE 10X PER DAG,DE NEUROLOOG WAS ER AL BANG VOOR, MAAR WAT DE MEESTE MENSEN DENKEN, IS HOE HOGER HOE SLECHTER ,DIT IS NIET ZO BIJ MORFINE,JE KUNT ERG HOGE DOSERINGEN GEVEN ALS HET NODIG IS, DE MENSEN ZIJN BANG VAN EEN NAAM,OMDAT HET OM EEM OPIAAT GAAT,HELAAS WEET IK ER WAT VAN,VANWEGE HET LANGE GEBRUIK,EN IN ALLE SOORTEN GEPROBEERD TE HEBBEN, zo heb je ook de pleister fenthanyl wat wordt gegeven aan mensen die in het laatste stadium kunnen zijn,en die pleister kunnen ze ook erg hoog geven, ik heb dit een tijd gehad,maar de dokter gaf me gelijk, want geen mens is het zefde ik reager veel beter op morfine,niet dat de pijn dan weg is,ik zou niet weten hoe dat zou voelen zonder pijn te leven,het lijkt me geweldig, maar die pleister was zo heel hoog opgehoogd,dat we weer terug zijn gegaan naar morfine, de dokter is er niet zo voor,maar ik heb hem gezegd,wetende wat ik allemaal mankeer, dokter wat maakt het eigenlijk nog uit, ik ben nu net 60 jaar geworden,en loop al 40jaar met pijn,eerst schouders en steeds kwam er wat bij,nu hebben de ziektes namen gekregen,maar dat verhaal wordt te lang,en ik denk dat hier niemand op zit te wachten om dat te lezen,maar zo zit het dus in elkaar,ik vind dat ze erg spastisch doen als je het woord morfine gebruikt, o ja maar dat is ernstig hoor bla bla , ik heb een aanval een keer gekregen,toen zei de weekend arts nou hier zal ze wel gauw van slapen,ja zei mijn toenmalige man nog,reken er maar niet op, ik ben daar niet trots op of zo ik vind het vreselijk die pijnen, maar die hele grote spuit deed dus.....niets,stomverbaasd was hij,durfde ook niet meer te geven, ik moest s'maandags maar naar mijn eigen huisarts gaan,want als morfine niet helpt dan is de koek gauw op,want je bent geen patient van de weekend dokter, en die maakt dit niet veel mee.
maar ik kan alleen maar hopen dat het nou is wat minder wordt,ik wil wel snel zonder uitgebreide verhalen vertellen wat ik heb, laat ik er wel een paar weg,ME/CVS FIBROMYALGIE, ARTROSE, SPASMOFILIE,ALLS IS ZO'N BEETJE AAN HET VERKALKEN,KNIEEN OPERATIE SCHOUDEROPERATIE STUK BOT ERUIT GEHAALD,OOK VAN HET SLEUTELBEEN AF,EN SCHERPE UITSTEEKSELS AFGEKAPT,HEUP 7VERSLETEN WERVELS,CARPAALTUNNELSYNDROOM,TENNISARM ENZ. complete uitvallen ,en totale verkrampingen, war nu wel lastig is nu mijn man bij me weg is,maar helaas ik wordt steeds weer wakker, ze willen me nog niet,je moet maar zo denken,de hel daar leven we nu in,dus we gaan wel allemaal naar de hemel
Klik om te vergroten...

Hoi Singing
Ik weet wat Oxycontin is, een synthetisch opiaat met de werking van Morfine. Ik begrijp niet helemaal waarom maar het lijkt me duidelijk dat ik u/je heb gekwetst/gefrustreerd door iets wat ik gezegd heb? Geloof me dat ik niet van intentie ben om eender wie schade te berokkenen, sorry dus...als dit wel het geval was. Wat je daar verteld is hard, ik vind het maar zuur om u/je lege hoop toe te wensen als sterkte en succes... Ga ik dus ook niet doen want het lijkt me eerder rot om te horen. Weet wel dat ik begrip heb voor je situatie en dat je rap verlost mag worden uit je leiden. Ik denk, aangezien ik me de username niet herinner maar wat je hierboven zoal opsomt klinkt bekent, dat ik u/je verhaal heb gelezen op het forum. Het moet echt verschrikkelijk zijn zo te leven en ik wil, hoe banaal dit ook is in het web van uw leiden, u zeker niet frustreren met een foute opmerking. Ik neem de vrijheid om een aantal vragen te stellen maar u/je heeft natuurlijk het recht tot kiezen of u al dan niet antwoord op deze, u mag gerust ook PM'en. Hoe oud was u toen u aan opioïden/opiaten begon? Heeft er zich 40 jaar geleden, op je twintig(?), een trauma voorgedaan waarmee dit alles gestart is? Zelf leef ik al vijf jaar met pijn maar ik moet het maar verkroppen, het is gestart op mijn veertien en niemand durft me trap twee te geven, laat staan dus trap drie waar u op zit. Wat ik ook helemaal ok vind, het is onverantwoord op deze leeftijd al middelen van die aard te gaan gebruiken en wat je daar zegt klinkt echt verschrikkelijk, veertig jaar met pijn leven, ik zie er de zin ook niet van in. Ook, om zeker geen nieuw misverstand te creëren, ik zeg niet dat onze pijn te vergelijken is, ik zeg gewoon dat ik ook al vijf jaar met chronische pijnen kamp. Ik wil in geen geval uw leiden banaliseren naar iets minder zwaar dan dat het is.

Ik hoop van u te horen, ik zou het leuk vinden maar ik vat het niet verkeerd op als dit niet het geval is.

Groet
Ezra
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Vraagje van vertaler Engels-Nederlands over pillen

Oxycodon is sinds 1917 internationaal op de markt. Het is op recept verkrijgbaar onder de merknamen Oxycontin en Oxynorm en als het merkloze Oxycodon.
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1790

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."