#1
hey ik heb je een prive berichtje gestuurd als je nog intresse hebt om te chatte ![:wink:]()

Hoi shakti, ik heb je hele verhaal (en ) allemaal goed doorgelezen en ik begrijp je heel goed meid. Ik heb zo ongeveer hetzelfde meegemaakt en weet wat voor ellende het allemaal met zich mee brengt. Ik ben inmiddels al bijna 2 maand clean maar loop inmiddels wel bij VNN. Ik krijg daar methadon. Ik heb ongeveer 6 jaar cocaïne gebruikt ( gerookt) en ben daarna ( ongeveer 2 jaar later) met heroïne begonnen. Ook gerookt..... gelukkig ben ik nu van beide af, maar zit helaas nog wel Aan de methadon.....ik wil je graag advies/ tips geven hoe je het beetje bij beetje kunt afbouwen, maar helaas werkt niet elke lichaam hetzelfde. Dus als ik je ergens bij kan helpen of als je iets wilt weten dan hoor ik het graag. Hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat. M.v.g janHi Poppy,
Dankje voor je berichtje!
Ik ben op dit moment weer okay (niet clean) maar een aantal dagen goed ziek geweest en ik was op zijn zachtst gezegd nogal 'out of it', zeg maar.
Ik heb 3 of 4 dagen nauwelijks gegeten en ook weinig geslapen. Ik was ook heel erg rusteloos, vooral in mijn armen en benen. Ik kon maar niet stil zitten of ontspannen en zat de hele tijd te shaken. 4 dagen lang trillen, rekken en strekken zorgde op een gegeven moment echt voor heel veel spierpijn en ik kon na 4 dagen nauwelijks nog lopen. Het bleef maar gaan. Eten wilde niet lukken. Koude rillingen, kippenvel, gevoelens van wanhoop. Deze keer gelukkig niet zo veel last gehad van braken/misselijkheid.
Ik ben niet naar mijn intake geweest.
Maar dat was niet uit onwil, ik werd een dagje van te voren gebeld met de mededeling dat het door 'onvoorziene omstandigheden' niet door kon gaan. Het is nu naar (deze) aankomende week verzet.
Ik hoop echt dat ze me daar kunnen helpen.
Het zou dan de bedoeling zijn dat ik de detox zelf thuis doe. (deze instelling heeft helaas geen faciliteiten voor een heroine detox) En dat ik het dan zo zou plannen dat ik 14 dagen voor de daadwerkelijk opname begin met een afbouwschema en het dan via de meeth afbouw gedurende die dagen, zodat ik op de dag van opname helemaal 'clean' ben van de dope en verder geen hele heftige ontwenningsverschijnselen meer ga hebben. Ik heb het op die manier eerder dit jaar al eens gedaan (en met wat supplementen en gezonde voeding om het zoveel mogelijk te beperken allemaal, die WD's, 'Thomas recipe' o.a helpt bij mij erg goed.) en dat ging eigenlijk best wel okay, behalve dat ik me wat lamlendig voelde een paar weken ben ik verder niet echt dopesick geweest. Het is op die manier ten minste dragelijk. Maar dat je je niet super gaat voelen is niet meer dan normaal wanneer je van die zooi afkomt. Dat hou je niet tegen. Maar als je de juiste spullen in huis hebt en je je goed hebt kunnen voorbereiden is het wel een stukje prettiger allemaal. Ik heb liever dat ik me verspreid over een week of twee een beetje futloos, ziekjes en down voel dan dat ik in een keer die 72 uur zwaar ziek ben en helemaal naar de kl*te ga en het gevoel heb dat ik op ieder moment het loodje kan leggen.
Ik ben zelf heel huiverig over Methadon en suboxone, als in het dagelijks gaan gebruiken als onderhoudsmedicatie. Meeth doe ik enkel zo heel af en toe wanneer ik blut ben/niet kan scoren/niet kan gebruiken. En ik heb het dan eens gebruikt om af te kicken door het met de meet af te bouwen, maar nooit langer dan 10 dagen achter elkaar, en vrij lage doseringen. Ik wil het liefst gewoon helemaal clean zijn. En als ik op Metha over zou gaan ruil ik (ergens wel) de éne verslaving in voor de andere, plus ik zit er aan vast en moet het een paar keer per week gaan ophalen, en het beperkt mij in die zin in mijn vrijheid, en dat zie ik echt niet zitten. Metha & subox zie ik echt als een last resort, als het echt niet wil lukken met clean blijven straks of als ik toch weer teveel trek ga krijgen dan sta ik er wel voor open, subs bijv. Maar nu nog niet, ik heb nog nooit enige vorm van therapie of behandeling gehad voor mijn verslaving of de sh*t die in mijn jeugd gebeurd is. Ik wil dat eerst een kans geven.
Mocht dat toch niet lukken of helpen of onvoldoende zijn, dan overweeg ik de medicatie.
Ik ben niet anti-meeth of anti-sub of zo hoor, helemaal niet, ik ben blij dat het bestaat en dat het hier in NL allemaal mogelijk is. En dat het een hoop mensen de kans geeft om weer een beetje okay te worden en dingen weer op de rails te krijgen zodat ook zij de kans krijgen om een normaal leven te hebben.
Ik ben blij dat het jou heeft geholpen @poppy en dat het je is gelukt om met die sh*t te stoppen en dat je nu clean bent.
Echt respect!(En hou vol!
)
Ja ik begrijp denk ik wel wat je bedoeld met dat het voelt alsof je het jaar waarin je gebruikte eigenlijk hebt overgeslagen of hebt gemist. Je was er tenslotte niet helemaal bij. En dat heb ik ook wel. Veel dingen ook vergeten, geheugenverlies etc. De korte periodes dat ik clean was had ik dat ook. Ik kwam weer helemaal tot leven zeg maar en ik voelde me ook zoveel beter, dat was voor de mensen om mij heen ook duidelijk merkbaar. Na een week of twee clean zijn vertelde verschillende mensen al dat ze me er beter vonden uitzien en dat ik weer kleur op mijn gezicht had en weer leven in mijn ogen had. En dat ik vrolijker was. Bizar toch wel, dat ik ondanks dat toch iedere keer weer naar die dope grijp. Ik wil echt stoppen met deze sh*t. Ik ben het zo zat. Drugs heeft al zoveel van mijn leven gegijzeld. Voor de dope was het coke... daarvoor speed en X. Daarvoor veel blowen.. Ik heb mijn lichaam en brein (en geest!) nauwelijks rust gegeven in deze laatste 8 jaar of zo. Geen kans om te herstellen. En dat wordt nu echt wel eens tijd. Ik bedoel 't is echt geen wonder dat ik zo f*ck'd up ben.
Ik ken verder geen andere verslaafden, niet persoonlijk in ieder geval, dus ik heb niet echt iemand om over deze dingen te praten. De mensen met wie ik wel kan praten weten gewoon niet zoveel over verslaving en begrijpen het niet zo. Dus dan kan het soms lastig zijn. Ik ben verder ook niet super sociaal online, weet niet zo waar ik moet beginnen om met mensen in contact te komen zodat ik wat kan chatten of kletsen, niet per sé alleen over verslaving, ik bedoel gewoon van alles en nog wat, iets laagdrempelig, elkaar een beetje support bieden of zo, whatever. Misschien Reddit? Ik weet het niet zo, ben wat shy.
Shakti.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."