Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodone vs Morphine

Oxycodone vs Morphine

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
n
nieuwsschierigggLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klein vraagje,

Allereerst:
Ben een vrij ervaren drugsgebruiker gebruik al enkele jaren verschillende stimulanten, psychedelica downers zoals o.a etizolam alcohol etc...
Na een aantal jaren wil je wel weer eens wat nieuws proberen je kent het misschien wel.
Opiaten staan berucht om de verslaving en ben me bewust van de risico's.

Qua euforie en chill effect: Oxycodone of Morfine?

En welke van de 2 werkt het beste tegen pijnklachten? Dit vraag ik voor een goede vriend.

Ben zelf puur opzoek naar het recreatieve effect.

Alvast bedankt :wink:
n
nieuwsschierigggLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niemand? Ontvang het spul morgen van de post(drugs)bode xD
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Oxycode heeft een sterkere werking dan morfine maar je wordt er wel wat actiever van. Qua pijnbestrijding kan ik moeilijk meepraten heb elke dag pijn vastzittende spieren vanwege emoties die ik onderdruk. Geen aan die heeft op mij effect gehad. Heb oxy wel gesnoven. Waren toendertijd capsules
U
Uf0 Pilo0tLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Incubi666 ..ik heb precies hetzelfde, ik onderdruk ook veel waardoor ik pijn heb (spieren, cluster hoofdpijn)
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Uf0 Pilo0t zei:
@Incubi666 ..ik heb precies hetzelfde, ik onderdruk ook veel waardoor ik pijn heb (spieren, cluster hoofdpijn)
Klik om te vergroten...

Ik ben dat te weten gekomen door een psycomatsche therapeut. Door ik een binnenvetter ben sla ik alle emoties op en daardoor veel pijn in schouders rug en armen 24 uur. Zelfs de sterkste pijnstiller werkt niet. Afgezien ze wel lekker zijn.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oxycodon is beter tegen de pijn , morfine is meer sederend en je hebt 2x zoveel nodig voor dezelfde pijn. 30 mg oxycodon is circa 60mg morfine
K
Klein PierkeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb beide gehad. Oxy is veel beter. Eens je oxy had merk je van morele pillen 10mg weinig. Ze houden enkel de ontwenningsverschijnselen weg
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
25tolife zei:
Oxycodon is beter tegen de pijn , morfine is meer sederend en je hebt 2x zoveel nodig voor dezelfde pijn. 30 mg oxycodon is circa 60mg morfine
Klik om te vergroten...
1.5x sterker*
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
benzzzy zei:
1.5x sterker*
Klik om te vergroten...
Volgens de pijnpoly in het ziekenhuis is het 2x zo sterk op basis van gewicht.
Ze starten vaak met 1.5-1,75 vanwege bijwerkingen omdat morfine meer slaapverwekkend is. Zit er al jaren ook fentanyl praat uit persoonlijke ervaring.

Het FK en online bronnen zijn niet altijd betrouwbaar
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb morfine gereguleerde afgifte. Oxy ben ik regelmatig op het punt van out gaan geweest. Heb eens de fout begaan Oxy aan te zien voor Tramadol, ik ben maar buiten gaan zitten en had bijna 112 gebeld. Oxy vind ik vrij sederend en als je out gaat als je te veel neemt dan kun je een ademhalingsstilstand krijgen. Met morfine ook wel, maar toch. Morfine vind ik veel minder sederend en ben ik minder bang out te gaan.

Dat kan te maken hebben met de gereguleerde afgifte (OK ik beken: ik heb er eentje eens verpulverd maar merkte toen ook weinig van een high of sedatie). De high van Oxy is zeer prettig. Gek genoeg vind ik soms die van Tramadol nog veel leuker, maar dat doet ook wat met je serotonine.

Overigens is die vertraagde afgifte op recept, de rest recreatief tot mij genomen.
I
IngieKittyLid
01-01-2024, 00:00
#11
25tolife zei:
....
Het FK en online bronnen zijn niet altijd betrouwbaar
Klik om te vergroten...

Weet dat dit een topic van maart is, maar even benieuwd.. Wat maakt dat je zegt dat het FK niet altijd betrouwbaar is?
Studeer zelf namelijk hbo verpleegkunde, en ons wordt altijd verteld dat er voor medicatie geen betrouwbaardere bron is dan het farmacotherapeutisch kompas..
Vandaar dat ik even benieuwd ben naar je redenering :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
IngieKitty zei:
Weet dat dit een topic van maart is, maar even benieuwd.. Wat maakt dat je zegt dat het FK niet altijd betrouwbaar is?
Studeer zelf namelijk hbo verpleegkunde, en ons wordt altijd verteld dat er voor medicatie geen betrouwbaardere bron is dan het farmacotherapeutisch kompas..
Vandaar dat ik even benieuwd ben naar je redenering :)
Klik om te vergroten...
Het is dan wellicht interessant om je in te schrijven op medscape.com alleen artsen e.d mogen zich daar nog inschrijven. Net als WebMD
De reden waarom ik het zei was dat er tegenstrijdige informatie kwam van die 3 websites. Waarin voornamelijk Medscape veel gebruikt word zover ik weet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."