Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFentanyl pleisters?

Fentanyl pleisters?

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kan ik toch niet
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
benzzzy zei:
Kan ik toch niet
Klik om te vergroten...
Als je echt wil kun jij het ook.
Echt hoor! Je bent vast sterker als je denkt. 😉
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Blijven trouwens Fentanyl pleisters goed ? ik heb er zoveel van mijn moeder nog...zonde van ze weg te werpen....maar vermits ze geen leuk effect hebben , wat in godsnaam ermee doen. ?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hija de la luna 1 zei:
Blijven trouwens Fentanyl pleisters goed ? ik heb er zoveel van mijn moeder nog...zonde van ze weg te werpen....maar vermits ze geen leuk effect hebben , wat in godsnaam ermee doen. ?
Klik om te vergroten...
Aan mij verkopen😏 nee das een geintje natuurlijk! Bewaren voor als u helse pijn heeft hihi.
N
NightwishnlLid
01-01-2024, 00:00
#5
Begin er aub niet aan,Fentanyl is de hel als je moet stoppen.
Ik gebruik ze nu 9 jaar ivm chronische ziekte.
Ben al op eigen initiatief een heel eind geminderd van 200 ugh naar 100 ugh omdat ik wilde kijken hoever de pijn nu dragelijk was en het afbouwen was al lastig
1 van mijn kinderen heeft afgelopen weekend mijn pleisters gevonden en als stickers gebruikt waardoor ik nu zonder zit en heb het gevoel dag 2 nu dat ik in de hel zit...zweten,dan weer koud dan weer bloedheet,kotsmisselijk en dan de onrust..buiten het feit om dat ik nu weer met de volledige pijn zit vind ik de onrust nog wel het ergste...en als rolstoel patient kan ik helemaal niet in beweging blijven.
En ik moet nog 2 weken..huisarts al gebeld maar sinds al die berichtgevingen over opiaten word je hier op voorhand al behandeld als verslaafde als je niet uit komt met je recept.
9 jaar geleden werd bij voorschrift helemaal niet gewaarschuwd wat voor troep het was,als ik toen wist wat ik nu weet was ik nooit eraan begonnen.
Dus voor degene die nog voor de keus staan wel of niet nemen..doe het niet.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nightwishnl zei:
Begin er aub niet aan,Fentanyl is de hel als je moet stoppen.
Ik gebruik ze nu 9 jaar ivm chronische ziekte.
Ben al op eigen initiatief een heel eind geminderd van 200 ugh naar 100 ugh omdat ik wilde kijken hoever de pijn nu dragelijk was en het afbouwen was al lastig
1 van mijn kinderen heeft afgelopen weekend mijn pleisters gevonden en als stickers gebruikt waardoor ik nu zonder zit en heb het gevoel dag 2 nu dat ik in de hel zit...zweten,dan weer koud dan weer bloedheet,kotsmisselijk en dan de onrust..buiten het feit om dat ik nu weer met de volledige pijn zit vind ik de onrust nog wel het ergste...en als rolstoel patient kan ik helemaal niet in beweging blijven.
En ik moet nog 2 weken..huisarts al gebeld maar sinds al die berichtgevingen over opiaten word je hier op voorhand al behandeld als verslaafde als je niet uit komt met je recept.
9 jaar geleden werd bij voorschrift helemaal niet gewaarschuwd wat voor troep het was,als ik toen wist wat ik nu weet was ik nooit eraan begonnen.
Dus voor degene die nog voor de keus staan wel of niet nemen..doe het niet.
Klik om te vergroten...
Als je het doet, zorg dan dat je het goed aanpakt en op voorhand al weet dat er een verslaving op de loer ligt. Het beste is max 2 weken gebruiken bij heftige pijn. Voor langer gebruik moet je zorgen dat je geen situatie krijg waar je cold turkey moet. Is natuurlijk vervelend als je kind ze perongeluk gebruikt en je ineens zonder zit.... Raad aan om altijd wat extra te hebben, bijvoorbeeld een backup opiaat, en eventueel wat kratom (altijd handig als je wilt gaan ontwennen) Wens je succes ermee!😜
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nightwishnl zei:
Begin er aub niet aan,Fentanyl is de hel als je moet stoppen.
Ik gebruik ze nu 9 jaar ivm chronische ziekte.
Ben al op eigen initiatief een heel eind geminderd van 200 ugh naar 100 ugh omdat ik wilde kijken hoever de pijn nu dragelijk was en het afbouwen was al lastig
1 van mijn kinderen heeft afgelopen weekend mijn pleisters gevonden en als stickers gebruikt waardoor ik nu zonder zit en heb het gevoel dag 2 nu dat ik in de hel zit...zweten,dan weer koud dan weer bloedheet,kotsmisselijk en dan de onrust..buiten het feit om dat ik nu weer met de volledige pijn zit vind ik de onrust nog wel het ergste...en als rolstoel patient kan ik helemaal niet in beweging blijven.
En ik moet nog 2 weken..huisarts al gebeld maar sinds al die berichtgevingen over opiaten word je hier op voorhand al behandeld als verslaafde als je niet uit komt met je recept.
9 jaar geleden werd bij voorschrift helemaal niet gewaarschuwd wat voor troep het was,als ik toen wist wat ik nu weet was ik nooit eraan begonnen.
Dus voor degene die nog voor de keus staan wel of niet nemen..doe het niet.
Klik om te vergroten...
Verstop het voortaan beter! Stel dat je kind er op had gekauwd of het lang vast had gehouden.....
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Verstop het voortaan beter! Stel dat je kind er op had gekauwd of het lang vast had gehouden.....
Klik om te vergroten...
Zelf had opgeplakt omdat ze dat ook bij papa zien... Jeez
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Verstop het voortaan beter! Stel dat je kind er op had gekauwd of het lang vast had gehouden.....
Klik om te vergroten...
Inderdaad wel een domme fout. Zou zonde zijn als je kind overdoseerd omdat je je hersenen niet gebruikt.... Vind het sws schaamtelijk dat ze ze uberhaupt hebben gebruikt.😶
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Woow!! Geen enkele ouder is perfect, maar je kind had wel dood kunnen zijn.
Of wat als je naar de arts had gemoeten..leg dat maar eens uit.

Hoe oud is je kind en waar lagen ze dan?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Mee eens! Vind dat de topic starter echt beter moet gaan nadenken hoor! Sorry voor me taalgebruik maar fentanyl is godverdomme 1 van de meest potente stoffen die er bestaan!
Klik om te vergroten...
Dat kind-gebeuren staat compleet los van de TS hoor...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
Woow!! Geen enkele ouder is perfect, maar je kind had wel dood kunnen zijn.
Of wat als je naar de arts had gemoeten..leg dat maar eens uit.

Hoe oud is je kind en waar lagen ze dan?
Klik om te vergroten...
Mee eens! Vind dat de topic starter echt beter moet gaan nadenken hoor! Sorry voor me taalgebruik maar fentanyl is godverdomme 1 van de meest potente stoffen die er bestaan!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeelanddude zei:
Dat kind-gebeuren staat compleet los van de TS hoor...
Klik om te vergroten...
Oh sorry benzyyyy!😂🤣😂🤣 Jaaa ik ben soms ook niet de slimste😪
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
Oh sorry benzyyyy!😂🤣😂🤣 Jaaa ik ben soms ook niet de slimste😪
Klik om te vergroten...
benzzzy zei:
Uhum
Klik om te vergroten...
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#15
mijn moeder kreeg het pas enkele maanden toen ze al erg ziek was.....nadien terminaal . Is er geen andere pijnbestrijding ?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hija de la luna 1 zei:
mijn moeder kreeg het pas enkele maanden toen ze al erg ziek was.....nadien terminaal . Is er geen andere pijnbestrijding ?
Klik om te vergroten...
Opiaten en wiet, verder heb je niet echt sterke pijnbestrijding. Kratom werkt ook best goed maar dat werkt op dezelfde manier als een opiaat. Bij hele erge pijn is fentanyl goeie pijnbestrijding vind je niet? Ik vind voor pijn persoonlijk methadon het beste middel wat er is, omdat je er niet high van word of gaat knikkerbollen zoals bij morfine of fentanyl
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Opiaten en wiet, verder heb je niet echt sterke pijnbestrijding. Kratom werkt ook best goed maar dat werkt op dezelfde manier als een opiaat. Bij hele erge pijn is fentanyl goeie pijnbestrijding vind je niet? Ik vind voor pijn persoonlijk methadon het beste middel wat er is, omdat je er niet high van word of gaat knikkerbollen zoals bij morfine of fentanyl
Klik om te vergroten...
Wat meespeelt naast de pijn is hoe belangrijk het effect is op kwaliteit van leven(bijwerkingen) en de risico's(je wil niet misselijk worden van morfine na een chemo)
Meestal maken ze een combinatie aan. En passen ze de medicatie en dosering aan de fase van ziekteverloop aan.
En vergeet de wens vd patiënt niet.
Dus een advies voor pijnbestrijding bij iemand die terminaal is..ja..je geeft niet enkel advies voor het stukje pijn maar meerdere facetten.

Edit
.maar uiteindelijk kom je altijd in de categorie van de opiaten uit.
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Slecht idee, het is zwaar verslavend net als de andere opiaten. Weer opnieuw verslaafd raken is extreem simpel eraf komen heel erg moeilijk maar dat weet je zelf ook.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeker wel. Maar dat is maatwerk. Daar is niet 1 antwoord op te geven.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
benzzzy zei:
Kan ik toch niet
Klik om te vergroten...
Kom op man doe het voor je zelf! Snap dat je denkt van wat brullen jullie nou joh laat me lekker me ding doen maar we bedoelen het goed. Is het gewoon niet waard om verslaafd eraan te zijn. Er zijn zoveel andere dingen om voor te leven dan die k*t pleisters. Ze maken je lichaam kapot en je geest. Ik heb elke dag gedachtens van fuck deze shit ik ga weer een shotje dope halen maar dan denk ik aan de dingen waar ik voor wil vechten. Me ouders die me nuchter willen zien en graag zien dat het goed met me gaat. Een relatie, een huis, gelukkig zijn ga maar door. Die pleisters gaan je hier alleen maar van weerhouden en je zal steeds meer paranoia worden en numb. Nogmaals blijf er voor je eige bestwil vanaf. You're loved geloof dat ajb.:redheart:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."