Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseenmalig gebruik zwangerschap

eenmalig gebruik zwangerschap

24 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toen ik 6 weken zwanger was heb ik een half pilletje op. Ik wist toen niet dat ik zwanger was en baal hier echt enorm van.

Ik heb op het internet gezocht naar schadelijke gevolgen van het gebruik en vind ook wel het een en ander, maar ik vraag mij af of dit eenmalige gebruik ook al veel schade zou kunnen aanrichten.

Ik hoop dat iemand mij daar meer over kan vertellen.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kan wel schadelijk zijn, het is sowieso niet erg gezond. Persoonlijk denk ik dat er niet veel schade zal aangericht zijn. Als je zeker wilt zijn, ga eens naar de dokter ofzo..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben al 2 x bij de verloskundige geweest en er is bij 8 weken ook een echo gemaakt. maar het blijft door mijn hoofd spoken...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
één half pilletje zal niet zo heel erg schadelijk zijn...

toch wil ik je deze 2 links even geven

XTC + Zwangerschap:
http://www.jellinek.nl/drugsvoorlic...nstanceName=zwangerschap&middel=XTC&kolomID=3

en deze:

Speed + Zwangerschap (geregeld komt voor dat er speed in XTC zit)
http://www.jellinek.nl/drugsvoorlic...tanceName=zwangerschap&middel=Speed&kolomID=3

er staat dus wel in artikel 1 dat tijdens de eerste 3 maanden meeste kans is...

ik denk dat jij voor je zelf even na moet gaan... of je die keer GOED hard bent gegaan... erg weinig geslapen? weinig gegeten? Deze factoten zullen allemaal een rol spelen

maja ik denk persoonlijk dat dit kleine gebruik niet schadelijk zal zijn, echter ben ik geen arts of iemand met een docotrale diploma dus dan zou je voor de zekerheid toch even naar je huisarts kunnen gaan/ bellen, hij heeft een zwijgplicht

Succes!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou als de verloskundige zegt dat er niks aan de hand is, dan zal het vast wel goed komen.. Weet hij dat je een half pilletje hebt genomen? Zo niet, praat erover.. Een half pilletje is ook niet zoveel en als er dan toch iets zou mis zijn met je baby kun je er toch niks meer aan veranderen.
Het komt vast wel goed, veel succes met je zwangerschap. :wave:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank voor je reactie. Deze artikelen ken ik inderdaad. Heb zelf het gevoel dat dit soort afwijkingen niet ontstaan bij eenmalig gebruik.

Het is bij die ene x gebleven en ik leef harstikke regelmatig.
Voel mij verder ook goed hoor, maar toch, het schuldgevoel blijft. :flushed:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mmmm zei:
Ik ben al 2 x bij de verloskundige geweest en er is bij 8 weken ook een echo gemaakt. maar het blijft door mijn hoofd spoken...
Klik om te vergroten...

tevens komt hierbij, dat tijdens een zwangerschap het ongeboren kind erg gevoelig is voor stress die jij ervaart...

als jij er dus constant meet in je kop zit... merkt het kind er ook wat van...

zoals in die links staat beschreven: bij xtc verbruik je veel energie, je eet weinig, weinig slaap etc, een ongeboren kind heeft een regelmaat nodig, en "gebruikt" veeel van "jou" energie... dus als jij zegt dat het bij die halve is gebleven lijkt het me niet dat het egt zo schadelijk is... of het zou egt een GIGANGISCHE bom moeten geweest, maar ik neem aan van niet :)

beter ga je toch ff naar de huisarts :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat is het ook een beetje. ik durf het niet te vertellen tegen de verloskundige. Schaam mij kapot. :flushed:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mmmm zei:
Dat is het ook een beetje. ik durf het niet te vertellen tegen de verloskundige. Schaam mij kapot. :flushed:
Klik om te vergroten...

ga dan naar je huisarts, het is even doorbijten maar daarna heb je wel een duidelijk antwoord... een huisarts heeft een zwijgplicht, en komt dit dagelijks tegen... die zal jou dus totaal niet raar aankijken of wat dan ook
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Everio zei:
Mmmm zei:
Dat is het ook een beetje. ik durf het niet te vertellen tegen de verloskundige. Schaam mij kapot. :flushed:
Klik om te vergroten...

ga dan naar je huisarts, het is even doorbijten maar daarna heb je wel een duidelijk antwoord... een huisarts heeft een zwijgplicht, en komt dit dagelijks tegen... die zal jou dus totaal niet raar aankijken of wat dan ook
Klik om te vergroten...


Een verloskundige/ gynaecoloog heeft ook zwijgplicht.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je hebt helemaal gelijk over naar de huisarts gaan. Maar het enige wat je kan doen is denk ik afwachten, Over maand een uitgebreide echo en dan zien we het wel!

Ik was eigenlijk benieuwd of er mensen hier zijn met ervaring hiermee want dit zal best vaker gebeuren...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Saivy zei:
Everio zei:
Mmmm zei:
Dat is het ook een beetje. ik durf het niet te vertellen tegen de verloskundige. Schaam mij kapot. :flushed:
Klik om te vergroten...

ga dan naar je huisarts, het is even doorbijten maar daarna heb je wel een duidelijk antwoord... een huisarts heeft een zwijgplicht, en komt dit dagelijks tegen... die zal jou dus totaal niet raar aankijken of wat dan ook
Klik om te vergroten...


Een verloskundige/ gynaecoloog heeft ook zwijgplicht.
Klik om te vergroten...

ow dat wist ik niet :) alhoewel ik denk dat je dan beter naar een gynaecoloog kunt gaan... die zal er meer verstand van hebben dan de verloskundige maja vragen kan altijd :)

ze zullen je niet raar aan kijken, niet uitschelden... het is hun werk en komen het dagelijks tegen :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk eigenlijk dat een verloskundige/gynacoloog/huisarts zal zeggen dat er niks aan de hand is.

Ik had ook nog wel een wijntje gedronken toen ik het nog niet wist en daarover werd gezegd dat ik dat dan niet meer moest doen en mij er vooral geen zorgen over moest maken.

Maar dank jullie wel.. ik ben al iets meer gerustgesteld. :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mmmm zei:
Ik denk eigenlijk dat een verloskundige/gynacoloog/huisarts zal zeggen dat er niks aan de hand is.

Ik had ook nog wel een wijntje gedronken toen ik het nog niet wist en daarover werd gezegd dat ik dat dan niet meer moest doen en mij er vooral geen zorgen over moest maken.

Maar dank jullie wel.. ik ben al iets meer gerustgesteld. :)
Klik om te vergroten...

het is idd idem als alcohol :)

wordt ook afgeraden... maja wat als je het niet weet?

het is een ander verhaal als je helemaal op je kop staat met 5 pille achterover dat 3 weken achter elkaar en dan kom je erachter dat je zwanger bent, dan zou ik me zorgen maken

nu niet :) het is een "slippertje" geweest (onwetend maar goed )

iig verder heeel veeel succes met je zwangerschap :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
dank voor je positieve reactie!!
Mijn vriend zegt psies hetzelfde als jij, maar het is ook fijn het eens van een ander te horen!! :grin:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mmmm zei:
dank voor je positieve reactie!!
Mijn vriend zegt psies hetzelfde als jij, maar het is ook fijn het eens van een ander te horen!! :grin:
Klik om te vergroten...

haha, misschien ben ik je vriend wel?

nee haha :P maar zo is het wel :)

iig succes he :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het zou mij eigenlijk niks verbazen hihi

DANKJEWEL! Het word vast een prachtig kind. :hearteyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mmmm zei:
Het zou mij eigenlijk niks verbazen hihi

DANKJEWEL! Het word vast een prachtig kind. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

ik ken jullie (beide ouders) niet :P maar ben er ook van overtuigd :)

kan niet anders met ouders die drugs met mate waarderen :) :wink:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Het zal wel meevallen denk ik qua schade aan het kindje.

Zulke dingen worden ook gezegd over alcohol. Ik heb een pracht van een dochter, waar niets mis mee is, terwijl ik voor 7 weken niet wist dat ik zwanger was. Was ook nog eens jarig in de periode (je kan wel raden wat er op een verjaardag dan gebeurt :rolleyes: ) en er is niets mis met haar.

Je moet je niet teveel zorgen maken, dat is wat al gezegd is wel schadelijk, zeker als dat langere periode duurt.

Heel veel succes met je zwangerschap en geniet ervan.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mmmm zei:
Dat is het ook een beetje. ik durf het niet te vertellen tegen de verloskundige. Schaam mij kapot. :flushed:
Klik om te vergroten...

Gewoon doen :) Doet je verloskundige waarschijnlijk ook wel eens :hearteyes:

En hardstikke gefeliciteerd met je zwangerschap! :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."