Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc en antidepresiva??? kan dat?

xtc en antidepresiva??? kan dat?

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
a. het is te onvoorspelbaar gevaarlijk
b. sommige antidepressiva hebben langer dan enkele weken nodig om hun effect uit te laten werken
c. die medicatie krijg je niet voor niets denk ik zo, dus waarom iets gebruiken wat interefereert met die medicatie?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb even op internet gezocht en dit heb ik gevonden:

XTC en anti-depressiva

Als je depressief bent is het sowieso geen goed idee om XTC te gebruiken.

Als je de moderne antidepressiva gebruikt, de zogenaamde SSRI's, dan zal je hoogstwaarschijnlijk bijna niets meer voelen van je XTC pil. Het heeft dan geen zin om meer te slikken.

Als een oude klasse antidepressiva gebruikt, de zogenaamde MAO-remmers, dan is het heel gevaarlijk om XTC (maar ook speed) te gebruiken, je bloeddruk kan gevaarlijk stijgen en je kan eraan doodgaan!
Klik om te vergroten...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
whiterose zei:
Ik heb even op internet gezocht en dit heb ik gevonden:

XTC en anti-depressiva

Als je depressief bent is het sowieso geen goed idee om XTC te gebruiken.

Als je de moderne antidepressiva gebruikt, de zogenaamde SSRI's, dan zal je hoogstwaarschijnlijk bijna niets meer voelen van je XTC pil. Het heeft dan geen zin om meer te slikken.

Als een oude klasse antidepressiva gebruikt, de zogenaamde MAO-remmers, dan is het heel gevaarlijk om XTC (maar ook speed) te gebruiken, je bloeddruk kan gevaarlijk stijgen en je kan eraan doodgaan!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ellesdee zei:
whiterose zei:
Ik heb even op internet gezocht en dit heb ik gevonden:

XTC en anti-depressiva

Als je depressief bent is het sowieso geen goed idee om XTC te gebruiken.

Als je de moderne antidepressiva gebruikt, de zogenaamde SSRI's, dan zal je hoogstwaarschijnlijk bijna niets meer voelen van je XTC pil. Het heeft dan geen zin om meer te slikken.

Als een oude klasse antidepressiva gebruikt, de zogenaamde MAO-remmers, dan is het heel gevaarlijk om XTC (maar ook speed) te gebruiken, je bloeddruk kan gevaarlijk stijgen en je kan eraan doodgaan!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Klik om te vergroten...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
deze is ook leuk

s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
doe het maar niet, er is een grote kans van serotonine-vergiftiging, en dat wil je echt niet...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
jes zei:
ik las dat het levensgevaarlijk kan zijn
Klik om te vergroten...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ha,

even een vraag;
zijn er veel mensen die antidepresiva gebruiken en toch xtc hebben genomen? ik ben sinds kort begonnen met medicatie, maar ik wil toch wel op feesten xtc blijven nemen. ik las dat het levensgevaarlijk kan zijn, maar ik neem aan dat dat is als je veel xtc erbij neemt? :mrgreen:

ik zat te denken om bv op de dag van het feest GEEN antidepresivum te nemen, 's avonds / 's nachts de xtc en dan pas een dag later weer het antidepresivum....

wat voor dingen hebben jullie bedacht / gedaan met deze combi??

bedankt alvast voor de reacties!
groetjes jes
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kijk hier eens anders:

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=7113

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=1133
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Immo zei:
jes zei:
ik las dat het levensgevaarlijk kan zijn
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

en dat is het
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je zou het je huisarts moeten vragen. Is allemaal goed op te zoeken in de medische literatuur. Ik kan me best voorstellen dat er ook antidepressiva zijn die wel gaan in combinatie met X. Vroeger toen zo'n beetje alle antidepressiva Mao-i waren was het per definitie link, nu zou je het specifiek moeten (laten) opzoeken.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
MISTER WISE MEN :wink:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
westside zei:
MISTER WISE MEN :wink:
Klik om te vergroten...

Man. Men is meervoud. Sorry kon het niet laten :P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
je hebt gelijk jongen your are the man
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
jes zei:
het kan levensgevaarlijk zijn
Klik om te vergroten...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je al XTC wilt nemen zou ik minimaal een week van te voren met anti depressiva stoppen, en na het feest ook pas na een dag of 2 à 3 weer beginnen.

Maar beter voorkomen dan genezen, dus beter doe je het gewoon niet :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."