Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBier de dag na xtc

Bier de dag na xtc

19 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar heeft het geen invloed op de heropbouw van serotonine?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Is het slecht om de dag na xtc gebruik (1 pil) bier te drinken?

Alvast Bedankt!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
tjah
xtc droogt uit en alcohol ook

zorg er gewoon voor dat je dan ook genoeg water drinkt oid
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Uiteraard! Drugs is bad mmmkay :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
drugs gaan veel te fur
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Echt he?!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
of niet dan :openmouth:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
werkt bier op je serotonine?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
bwa kan nie echt kwaad hoor, gewoon doen :beer:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
hmmm

Eerst maakt alcohol dopamine vrij, waardoor het brein denkt dat het te veel dopamine slikt, waarop het serotonine produceert.



Alcohol verstoort het serotonine systeem

Overmatige consumptie van alcohol heeft een schadelijke invloed op neurotransmitters, de chemische boodschappers die de verbindingen tussen de zenuwcellen in de hersenen en het centraal zenuwstelsel regelen. Zweedse onderzoekers bestudeerden het effect van alcohol op de neurotransmitter serotonine, en gingen na of dit gepaard gaat met psychiatrische problemen zoals depressie of angstverschijnselen.

Neurotransmitters worden vrijgemaakt aan de uiteinden van de zenuwen, vanwaar ze andere zenuwen activeren. Ze verzorgen eveneens de verbinding tussen de zenuwen en spieren en klieren. Elk gebrek van de neurotransmissie kan dus kwalijke gevolgen hebben, zoals bij voorbeeld bij de ziekte van Parkinson.
De Zweedse onderzoekers bestudeerden de invloed van alcohol op de neurotransmitter serotonine bij 22 drankverslaafden. De activiteit van de hersencellen werd onrechtstreeks gemeten, met behulp van een geïnjecteerde scheikundige stof die serotonine gebruikt als neurotransmitter, waardoor een andere substantie in het bloed ontstaat die een maat is van de transmissie in de zenuwen.
Het resultaat bevestigde de verwachting dat alcohol inderdaad de werking van het serotonine systeem vermindert. De berokkende schade was evenredig met de duur van het alcoholmisbruik. Anderzijds werd geen verband gevonden tussen de vermindering van de neurotransmissie en depressie of angstgevoelen bij alle 22 individuen. Dat belet niet dat er misschien op lange termijn psychiatrische of neurologische gevolgen op de werking van serotonine kunnen optreden. Misschien kan een tekort aan serotonine invloed uitoefenen op de werking van dopamine, de neurotransmitter waarvan geweten is dat een tekort leidt in de ziekte van Parkinson.


http://64.233.183.104/search?q=cache:RJ ... cd=8&gl=nl
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeller zei:
bwa kan nie echt kwaad hoor, gewoon doen :beer:
Klik om te vergroten...

JAAAAAAA

net als pillen :rolleyes: :rolleyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
waarom de dag erna pas?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Deep Blue zei:
waarom de dag erna pas?
Klik om te vergroten...


:confused:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Interessante info over alcohol en serotonine, weer een goed argument om te gebruiken tegen de fervente alcoholmisbruiker die pilgebruik als onacceptabel ziet :mrgreen:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ellesdee zei:
hmmm

Eerst maakt alcohol dopamine vrij, waardoor het brein denkt dat het te veel dopamine slikt, waarop het serotonine produceert.



Alcohol verstoort het serotonine systeem

Overmatige consumptie van alcohol heeft een schadelijke invloed op neurotransmitters, de chemische boodschappers die de verbindingen tussen de zenuwcellen in de hersenen en het centraal zenuwstelsel regelen. Zweedse onderzoekers bestudeerden het effect van alcohol op de neurotransmitter serotonine, en gingen na of dit gepaard gaat met psychiatrische problemen zoals depressie of angstverschijnselen.

Neurotransmitters worden vrijgemaakt aan de uiteinden van de zenuwen, vanwaar ze andere zenuwen activeren. Ze verzorgen eveneens de verbinding tussen de zenuwen en spieren en klieren. Elk gebrek van de neurotransmissie kan dus kwalijke gevolgen hebben, zoals bij voorbeeld bij de ziekte van Parkinson.
De Zweedse onderzoekers bestudeerden de invloed van alcohol op de neurotransmitter serotonine bij 22 drankverslaafden. De activiteit van de hersencellen werd onrechtstreeks gemeten, met behulp van een geïnjecteerde scheikundige stof die serotonine gebruikt als neurotransmitter, waardoor een andere substantie in het bloed ontstaat die een maat is van de transmissie in de zenuwen.
Het resultaat bevestigde de verwachting dat alcohol inderdaad de werking van het serotonine systeem vermindert. De berokkende schade was evenredig met de duur van het alcoholmisbruik. Anderzijds werd geen verband gevonden tussen de vermindering van de neurotransmissie en depressie of angstgevoelen bij alle 22 individuen. Dat belet niet dat er misschien op lange termijn psychiatrische of neurologische gevolgen op de werking van serotonine kunnen optreden. Misschien kan een tekort aan serotonine invloed uitoefenen op de werking van dopamine, de neurotransmitter waarvan geweten is dat een tekort leidt in de ziekte van Parkinson.


http://64.233.183.104/search?q=cache:RJ ... cd=8&gl=nl
Klik om te vergroten...

Mooie post Ellesdee.
Veel drugs werken of je dopamine, waardoor je sertonine verstoord wodt. Met xtc is het wel extreem hard, en niet te vergelijken met bier.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
ty

u zoekt, ik vind :tongueout:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben een groot voorstander van XTC doorspoelen met een verse lading bièr. :smoke:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
bwa op xtc vind ik bier niet zo lekker, ik drink er dan meestal ook maar een stuk of 4-5 dan..

bier is lekker bij wiet, coke en/of lsd (en speed wss ook), maar minder bij xtc ind ik da nie zo lekker
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
'Maar 4 of 5' :P Vind ik opzich nog vrij veel, ik drink dat ook maximaal onder drugsgebruik, veel meer is inderdaad niet echt handig.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
mja das dan meestal nog voor een stuk voor ik de xtc nam, zo heb ik eens 10 pintjes gedronken en dan 's morgens nog een pil genomen, maar daarna heb ik er mss maar 1 meer gedronken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."