Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-HTP of L-Tryptofaan TIJDENS XTC gebruik?

5-HTP of L-Tryptofaan TIJDENS XTC gebruik?

19 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij foute boel. Aangezien xtc serotonine verbruikt en l-tryptofaan of 5-htp daarin om gezet wordt. Dan zijn er 2 verschillende processen bezig, waardoor je alleen maar meer serotoninen opgebouwd krijgt. Het had iets te maken met het heropnemen van de serotoninen wat door xtc niet meer gebeurd.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
tja da dacht ik ook maar stel je voor als je dat combineert en dan het love gevoel alleen maar sterker word .. :rolleyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
je kunt een serotonine vergiftiging krijgen!! niet doen!!
Je kunt er blijvend letsel van oplopen in je hersenen!
Je hele serotonine systeem kan naar de klote gaan en blijvende depressiviteit opleveren...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Telefoon zei:
5-HTP of L-Tryptofaan TIJDENS XTC gebruik?

Hmm wat zou er dan gebeuren ?

dikke oppepper in het love gevoel? :hearteyes:

of foute boel ?
Klik om te vergroten...

Heeft geen zin. Je moet het weken van tevoren innemen die 5HTP
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
proton zei:
je kunt een serotonine vergiftiging krijgen!! niet doen!!
Je kunt er blijvend letsel van oplopen in je hersenen!
Je hele serotonine systeem kan naar de klote gaan en blijvende depressiviteit opleveren...
Klik om te vergroten...

Geef even de bron waar je deze lulkoek vandaan hebt?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
http://www.drugsinfoteam.nl/vanw/va.php4
zoek maar op serotoninesyndroom

en die "lulkoek" is waar, maar als jij je kop in het zand wil steken, go ahead, zijn niet mijn hersenen
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is inderdaad geen lulkoek. Die twee moet je niet combineren.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
het is beter om iemand te vragen die daar verstand van heeft je moet niet met drugs spelen het is gevaarlijk vooral als je nog jong bent .
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Shit.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
proton zei:
http://www.drugsinfoteam.nl/vanw/va.php4
zoek maar op serotoninesyndroom

en die "lulkoek" is waar, maar als jij je kop in het zand wil steken, go ahead, zijn niet mijn hersenen
Klik om te vergroten...

Ik blijf bij mijn standpunt. Het serotoninesyndroom wordt alleen veroorzaakt als je tryptofaan gebruikt in combinatie met anti-depressiva of andere geneesmiddelen. In het voorbeeld waar je het hier over hebt gebruikt deze persoon ook anti-depressiva.

Neem maar van mij aan dat dit het juiste antwoord is.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ga het niet combineren :wink: ik bedoel stel dat je het fout hebt ^^
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Soma zei:
Shit.
Klik om te vergroten...

al eens gedaan?? :P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
XDDD
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar hoezo kan het dan volgens jou alleen in combinatie met anti-depressiva zover komen dat er een vergiftiging ontstaat?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
zaagmans:
neem maar van mij aan dat je een dikke betonplaat voor je kop hebt!

Je hebt een soort magazijntje waar serotonine in zit, XTC haalt extra serotonine uit dat magazijntje, 5-HTP zorgt dat in het gebied waar door XTC al extra setorine is ingestroomt NOG meer serotonine komt.
Oftewel, je krijgt er een overdosis van.

Dus als je dom wilt zijn.... be my guest!

NOOIT tegelijk! Neem de 5-HTP 8-12 uur VAN TEVOREN, een gedeelte wordt namelijk heropgenomen in het magazijntje. Kun je je magazijntje net ff een tikkie extra aanvullen voordat je het weer leegt met XTC
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
proton zei:
zaagmans:
neem maar van mij aan dat je een dikke betonplaat voor je kop hebt!

Je hebt een soort magazijntje waar serotonine in zit, XTC haalt extra serotonine uit dat magazijntje, 5-HTP zorgt dat in het gebied waar door XTC al extra setorine is ingestroomt NOG meer serotonine komt.
Oftewel, je krijgt er een overdosis van.

Dus als je dom wilt zijn.... be my guest!

NOOIT tegelijk! Neem de 5-HTP 8-12 uur VAN TEVOREN, een gedeelte wordt namelijk heropgenomen in het magazijntje. Kun je je magazijntje net ff een tikkie extra aanvullen voordat je het weer leegt met XTC
Klik om te vergroten...

Heb ik gezegd dat je het tegelijkertijd kan gebruiken? NOT.

Het gaat om het releasen van serotonine. Daar KUN je de vergiftiging van krijgen, als je het neemt in combinatie met andere anti depresiva. Want tada........ antidepresiva werken nu ook eenmaal op de voorraad serotonine!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als ik xtc doe, pak ik meestal voor ik ga slapen een l-tryptofaan, maar ik ben dan altijd nog vrij hard onder invloed.

Zou ik dan beter wachten tot 's morgens ofzo?

Of maakt dat niet uit omdat de tryptofaan eerst nog omgezet moet worden?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dissonant zei:
Als ik xtc doe, pak ik meestal voor ik ga slapen een l-tryptofaan, maar ik ben dan altijd nog vrij hard onder invloed.

Zou ik dan beter wachten tot 's morgens ofzo?

Of maakt dat niet uit omdat de tryptofaan eerst nog omgezet moet worden?
Klik om te vergroten...

Mij is altijd vertelt dat je beter l-tryptofaan kan pakken als voor je zondagavond gaat slapen (als je zaterdagnacht xtc gebruikt). Het advies wat ik kreeg was: "pas slikken als je zeker weet dat de xtc is uitgewerkt".
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
op de verpakking staat
( van Azaruis )

zijn 2 zakjes een met 5HTP en een met L-trypofaan

het blauwe zakje slikken Voor dat je gaat Stappen ( L-trypofaan)

het rode zakje voor dat je gaat slapen ( 5-htp)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
5-HTP of L-Tryptofaan TIJDENS XTC gebruik?

Hmm wat zou er dan gebeuren ?

dikke oppepper in het love gevoel? :hearteyes:

of foute boel ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."