Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvrienden zijn ertegen

vrienden zijn ertegen

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelf ben ik er helemaal open over tegen vrienden ongeacht of ze voor of tegen zijn. Ik lieg tegen niemand over mijn drugsgebruik. (met uitzondering van ouders van vrienden die niets mogen weten) Dat schijnt goed te werken. Ik heb een paar vrienden die heel sterk anti-drugs zijn, maar dat ik het doe respecteren ze en zeiken ze nooit over.

Vrienden bewust overtuigen het zelf ook te doen doe ik nooit en zal ik ook niet doen. Als ze er open voor staan vertel ik ze mijn ervaringen en wat ik weet van drugs. Daar kunnen ze mee doen wat ze willen. Onbewust zal ik misschien wel hebben meegeholpen mensen over de streep te trekken met mijn enthousiaste ervaringverhalen of doordat ze erbij waren toen ik het deed en direct getuige konden zijn van mijn ervaringen :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wacky zei:
Zelf ben ik er helemaal open over tegen vrienden ongeacht of ze voor of tegen zijn. Ik lieg tegen niemand over mijn drugsgebruik. (met uitzondering van ouders van vrienden die niets mogen weten) Dat schijnt goed te werken. Ik heb een paar vrienden die heel sterk anti-drugs zijn, maar dat ik het doe respecteren ze en zeiken ze nooit over.

Vrienden bewust overtuigen het zelf ook te doen doe ik nooit en zal ik ook niet doen. Als ze er open voor staan vertel ik ze mijn ervaringen en wat ik weet van drugs. Daar kunnen ze mee doen wat ze willen. Onbewust zal ik misschien wel hebben meegeholpen mensen over de streep te trekken met mijn enthousiaste ervaringverhalen of doordat ze erbij waren toen ik het deed en direct getuige konden zijn van mijn ervaringen :)
Klik om te vergroten...

kwil ze ook totaal ni omprate fzo om ook te neme maar ze zijn ertege, zijn gewoon te bang voor hun ouder etc... ze koppele het net als mijn ouders direct aan verslaving etc...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
dat is ook, kijk naar jezelf je bent er ook al aan verhangen :wink: :beer: :stoned: :smoke: :hearteyes: :wave:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
takedown84 zei:
Wacky zei:
Zelf ben ik er helemaal open over tegen vrienden ongeacht of ze voor of tegen zijn. Ik lieg tegen niemand over mijn drugsgebruik. (met uitzondering van ouders van vrienden die niets mogen weten) Dat schijnt goed te werken. Ik heb een paar vrienden die heel sterk anti-drugs zijn, maar dat ik het doe respecteren ze en zeiken ze nooit over.

Vrienden bewust overtuigen het zelf ook te doen doe ik nooit en zal ik ook niet doen. Als ze er open voor staan vertel ik ze mijn ervaringen en wat ik weet van drugs. Daar kunnen ze mee doen wat ze willen. Onbewust zal ik misschien wel hebben meegeholpen mensen over de streep te trekken met mijn enthousiaste ervaringverhalen of doordat ze erbij waren toen ik het deed en direct getuige konden zijn van mijn ervaringen :)
Klik om te vergroten...

kwil ze ook totaal ni omprate fzo om ook te neme maar ze zijn ertege, zijn gewoon te bang voor hun ouder etc... ze koppele het net als mijn ouders direct aan verslaving etc...
Klik om te vergroten...

en dan zit er ook nog iemand bij ons in de groep met 1 broer en 1 zus, alletwee verslaafd geweest aan drugs (zus nog altijd denk), dus met hem kank er al helemaal ni over prate...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
openheid over drugs???!!!

Breek me de bek niet open!

Hou er rekening mee dat veel mensen alleen de negatieve verhalen uit de kranten en journaals meekrijgen en denken dat iedere vorm van drugs er voor gaat zorgen dat je met een papegaai op je schouder van het hilton springt...

Je kan het ze niet eens kwalijk nemen met alle anti-bewegingen die het nieuws weten te halen.

Vooral ouders zouden er beter aan doen zich goed te laten inlichten over de verschillende gangbare drugs onder jongeren en er open voor staan om te luisteren naar hun kind. Ze mogen het best verbieden maar dan wel onderbouwd, dan zal het in ieder geval meer kans op slagen hebben.

Als je vrienden totaal niet weten wat xtc inhoudt dan zou ik er NIET over beginnen...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
nutsss zei:
openheid over drugs???!!!
Vooral ouders zouden er beter aan doen zich goed te laten inlichten over de verschillende gangbare drugs onder jongeren en er open voor staan om te luisteren naar hun kind. Ze mogen het best verbieden maar dan wel onderbouwd, dan zal het in ieder geval meer kans op slagen hebben.
Klik om te vergroten...

Het zou veel beter zijn als je betere voorlichting krijgt dan dat het je wordt verboden om onduidelijke redenen. De leeftijd en state of mind die je hebt als je begint met experimenteren, (begin van je pubertijd dus) zal dat verbod links laten liggen. Door voorlichting voorkom je ongelukken en kun je gegrond je kinderen iets verbieden of juist 'klinkt mischien heel raar' aanbevelen:grin:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mwah, dat je vrienden geen vrienden zijn als ze een oordeel hebben over drugsgebruik ben ik niet met je eens.. Genoeg van mijn vrienden zijn vrij anti.. het betekent niet dat ze me niet zouden respecteren als ik ze vertelde van mijn gebruik.. maar aangezien ik geen zin heb in het hele proces van vooroordelen afbreken, vertellen wat het met je doet etc.. kies ik er voor om het verborgen te houden. De makkelijke oplossing dus.

Misschien kom je via de drugsvrienden die je nu hebt, maar minder leuk zijn, wat leukere drugsvrienden tegen.. daar kan zelfs dit forum het bewijs van zijn :grin: ..en uitgaan met je niet gebruikende vrienden zou ik dan gewoon nuchter doen. Scheelt een hoop gezeik en misschien komen ze gaandeweg toch eens tot het inzicht dat recreatief gebruik niet het einde van de wereld is.

En wat misschien wel kan is dat je in een gesprek wel wat informatie kan geven over xtc, zonder te vertellen dat jij gebruikt.. maar simpelweg feitenkennis doseren..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lake zei:
Mwah, dat je vrienden geen vrienden zijn als ze een oordeel hebben over drugsgebruik ben ik niet met je eens.. Genoeg van mijn vrienden zijn vrij anti.. het betekent niet dat ze me niet zouden respecteren als ik ze vertelde van mijn gebruik.. maar aangezien ik geen zin heb in het hele proces van vooroordelen afbreken, vertellen wat het met je doet etc.. kies ik er voor om het verborgen te houden. De makkelijke oplossing dus.

Misschien kom je via de drugsvrienden die je nu hebt, maar minder leuk zijn, wat leukere drugsvrienden tegen.. daar kan zelfs dit forum het bewijs van zijn :grin: ..en uitgaan met je niet gebruikende vrienden zou ik dan gewoon nuchter doen. Scheelt een hoop gezeik en misschien komen ze gaandeweg toch eens tot het inzicht dat recreatief gebruik niet het einde van de wereld is.

En wat misschien wel kan is dat je in een gesprek wel wat informatie kan geven over xtc, zonder te vertellen dat jij gebruikt.. maar simpelweg feitenkennis doseren..
Klik om te vergroten...

jah, dees weekend kocht ik 2 pilletjes, ik wauw ze gebruiken voor andere keer als ik zonder hen uitging, maar zij waren erbij, heb er gewoon 1 gebruikt, ze zagen bij wie ik stond en dachten direct dat ik had gepakt (omdat ik de dag ervoor eens wilde koppelen over wat zij er van vonden den en heb toen ook gezegt dat ik dat wel eens wilde proberen), had ik ook maar heb gewoon ontkent en hadden dus verder niks door (komt mss wel omda ze goe zat waren). maar heb er nu nog 1 en denk dak die dees weekend ga geberuike, ook met hen erbij, kzal zien ofzet nu wel door gaan hebben :tongueout:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
zou je daar niet even mee wachten misschien.
... niet vanwege je vrienden maar het effect, toen ik het voor het eerst probeerde ging ik het ook gelijk weekenden achter elkaar doen. Kwam er al gauw achter dat de werking steeds minder werd.

In het begin waren mijn vrienden er ook tegen, maar de eerste keer probeerde ik het met 1 maat erbij, vond het geen goed idee maarja was al lang vast besloten.
Iedereen wist het al gauw en accepteren het nu ook :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn ervaring is de mensen om je heen laten zien dat je er verstandig mee om gaat. Neem nou mijn huisgenoten, Kleine broekies die amper een pintje durven aan te raken.. Ik heb ze alles erover verteld en ze zien hoe ik ben als ik drugs op heb. Ze hebben nog steeds wel een negatief beeld over drugs, maar hebben het geaccepteerd dat ik gebruik omdat het mij geen ander persoon heeft gemaakt. :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat heb ik nou ook.. Mijn vrienden vinden het niet goed dat ik trip, of naja, meerendeels heeft er wat tegen als ik xtc gebruik dus. Dus elke keer als ik trip komt er wel weer iemand naar me toe die dan zegt ja let je op je gebruik, doe het rustig aan. Net alsof ik het niet in de hand kan houden. Ik weet dat ze het misschien bedoelen dat ze om me geven en dat ik drugs niet op nummer 1 moet laten komen, maar dat laat ik ook niet. Ik heb ook een ruzie gekregen met echt een goede vriend, omdat die dacht dat ik de drugs belangrijker vond dan hem.. En ik zat toen dus trippend op msn dus ik werd boos (wat ik nooit had moeten doen.. nou ben ik hem dus kwijt als vriend). Maar echt iedereen vind dat ik er op moet letten en dat krijg ik ook vaak te horen. Vandaag ook, ik belde een jongen omdat ik hoorde dat hij mij junk vond.. Dus ik bellen en ik vraag vind je me junk? en hij zegt ja dat kan ik niet zeggen. Dus ik weer ja je vind me junk dan he, zegt hij nee hoor. En zo kan ik nog wel meer vertellen maar word er gewoon moe van, van elke keer die verhalen.. :confused: ik bedoel laat mij gewoon gebruiken, ik kan het in de hand houden.

whiterose :wave:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
heb je dan niet eens vrienden die ook drugs gebruiken?... lijkt me sterk dat je het altijd in je 1e doet :confused:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jawel, me vrienden doen het ook, maar vinden gewoon dat ik het te vaak doe ofzo. Nee ik ga eigenlijk alleen maar om met drugs gebruikers. Die jongen die ik had gebeld die is gestopt met drugs, die gebruikte eerst elke dag pilletjes en hij zegt dat hij zo op me 'let', omdat hij niet wil dat ik net zo ga als hij ging ofzo. Maar ik heb maar 2 keer in me eentje getript ofzo, maar met meerdere is het toch veel leuker. :beer:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
mijn vrienden pakken ook nix .. :)
mijn vrienden laten mij hem wel helemaal wegspacen als ik dat wil

ook heb ik vrienden waar ik wel mee samen space maar dat vind ik toch minder ^^ heb minder aan hun !

laat het ze weten en je trips zijn zo veel chiller :hearteyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Telefoon zei:
mijn vrienden pakken ook nix .. :)
mijn vrienden laten mij hem wel helemaal wegspacen als ik dat wil

ook heb ik vrienden waar ik wel mee samen space maar dat vind ik toch minder ^^ heb minder aan hun !

laat het ze weten en je trips zijn zo veel chiller :hearteyes:
Klik om te vergroten...

yep, vorig weekend met hen was ik precies wel gestresseerd maarjah, kga v morge nog is doen en zien hoe het loopt, maar ik wil precies ni dat ze het weten als ik heb gepakt, precies of ik weet dat het fout gaat aflopen, kan ook gewoon geregeld nemen en dan geraak ik er wel aan gewoon :), kzie nog wel
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
er naast staan op Xtc als je gaat stappen valt op hoor .. :P
wil je een biertje ? ( 1 kan )
2 ook nog maar daarna moet je aan het water / cola / ijsthee iets :P
+ je staat non stop te dansen :P :stoned:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha inderdaad. Maar ik had dat ook op een feest, maar bij mij had ook niemand door hoor! Oke. Toen was ik ook 14 en die mensen die er waren, waren ook rond jaar of 15/16.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zie t gelijk, en al mn maten ook. Of je moet zo weinig nemen, maar zelf het begint pas lekker te worden als je er scheef bij loopt :grin:

Vandaar dat ik t ook niet meer in het openbaar wil doen.. Daar heb je dat antislaappoeder voor
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
zolang je je gezicvht in toom kan houden valt het ook neit echt op tenzei iemand op je pupillen gata letten :P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Telefoon zei:
zolang je je gezicvht in toom kan houden valt het ook neit echt op tenzei iemand op je pupillen gata letten :P
Klik om te vergroten...

Fuck jezelf inhouden :grin: Vaagheid is leuk :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."