Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdopamine tekort door XTC?

dopamine tekort door XTC?

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij MDMA wordt vooral serotonine vrijgemaakt. Dopamine in mindere mate, terwijl bij cocaine en amfetamines vooral verhoogde dopamineconcentraties worden afgegeven.
Echter dopamine is een stof die sneller wordt aangemaakt en heropgenomen dan serotonine waardoor de gewenning minder snel is dan bij MDMA
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Robdebob zei:
Bij MDMA wordt vooral serotonine vrijgemaakt. Dopamine in mindere mate, terwijl bij cocaine en amfetamines vooral verhoogde dopamineconcentraties worden afgegeven.
Echter dopamine is een stof die sneller wordt aangemaakt en heropgenomen dan serotonine waardoor de gewenning minder snel is dan bij MDMA
Klik om te vergroten...

Sorry dat ik dit oude topic uit de sloot haal, maar weet iemand hoe snel je weer een voorraadje Dopamine hebt aangemaakt? Ik denk zelf dat ik me een paar dagen goed eten en slapen wel weer op normaal niveau zit.. ( waar Serotonine daar maanden voor nodig heeft ). En is dit hetzelfde met je (nor)Adrenaline? Of is dit iets wat altijd wel vrij kan komen. Heb al het halve internet afgezocht maar kom de hele tijd bij sites terrecht voor Parkinson e.d. ( te weining aan dopamine ).

Waarom ik dit vraag, is dat ik na ong. 70 uur wakker van de Speed. Ik na die tijd er gewoon niks meer van voelde, ik voelde wel dat ik wakker kon blijven, maar totaal geen goed gevoel er meer bij. En geen gevoel van inslaan.. Toen kwamen trouwens ook de hallucinaties, paranoia e.d. om de hoek kijken.

Toen was het ook gewoon mooi geweest en dacht ik bij mezelf waar ben ik in vredesnaam mee bezig, tijd dus om die zooi uit te laten werken en te slapen die avond ( 14 uur! ).
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Phreakingout zei:
Sorry dat ik dit oude topic uit de sloot haal, maar weet iemand hoe snel je weer een voorraadje Dopamine hebt aangemaakt? Ik denk zelf dat ik me een paar dagen goed eten en slapen wel weer op normaal niveau zit.. ( waar Serotonine daar maanden voor nodig heeft ). En is dit hetzelfde met je (nor)Adrenaline? Of is dit iets wat altijd wel vrij kan komen. Heb al het halve internet afgezocht maar kom de hele tijd bij sites terrecht voor Parkinson e.d. ( te weining aan dopamine ).

Waarom ik dit vraag, is dat ik na ong. 70 uur wakker van de Speed. Ik na die tijd er gewoon niks meer van voelde, ik voelde wel dat ik wakker kon blijven, maar totaal geen goed gevoel er meer bij. En geen gevoel van inslaan.. Toen kwamen trouwens ook de hallucinaties, paranoia e.d. om de hoek kijken.

Toen was het ook gewoon mooi geweest en dacht ik bij mezelf waar ben ik in vredesnaam mee bezig, tijd dus om die zooi uit te laten werken en te slapen die avond ( 14 uur! ).
Klik om te vergroten...

Welkom in de club! :wave: :smoke:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als er veel MDMA gebruikt wordt, dan is het natuurlijk zo dat je serotoninevoorraad een keer op is. Maar geldt dat ook voor dopamine?
Bijvoorbeeld als je veel speed of coke gebruikt, raakt je dopaminevoorraad dan ook een keer op? Wordt er trouwens bij XTC-gebruik ook dopamine vrijgemaakt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."