Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC als je medicijnen gebruikt

XTC als je medicijnen gebruikt

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Miss J zei:
Nu het toch gaat over medicijnen + XTC heb ik ook nog een vraag:

Een vriendin van me wil ook graag een keer XTC proberen maar ze gebruikt(e) antidepressiva (citalopram) maar aangezien ze dit niet regelmatig inneemt zoals het hoort en ze nu al een week niks meer gehad heeft, kan ze het dan een keer proberen?

Het is natuurlijk nooit goed om te doen omdat ze die antidepressiva al gebruikt (heeft) maar na ongeveer een week dus maakt het qua die antidepressiva niks meer uit toch? Behalve dat ze zich de dagen erna best kut kan gaan voelen natuurlijk...


En ik ben nieuw hier, dus hallo! :wave:
Klik om te vergroten...

XTC en antidepressiva is sowiso nooit goed. Maar ik heb gehoord dat je door die combinatie een serotoninevergiftiging op kan lopen. Ik slik zelf antidepressiva (erg lage dosering) en op de dagen dat ik xtc gebruik, slik ik die medicijnen niet. Bij mij gaat dat goed, maar misschien is dat ook omdat het z'n lage dosering is.

Dit vond ik erover bij Jellinek:

http://www.jellinek.nl/drugsvoorlic...=aandoeningen&middel=Antidepressiva&viewAll=1
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
als je medicijnen gebruikt tegen een blaasontsteking en tegen een ontsteking aan een baarmoeder

Kan je dan een halve pil Xtc gebruiken ??

:confused: :confused: :confused:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
zou gewoon ff geen drugs gebruiken, zekere voor het onzekere
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tutti zei:
als je medicijnen gebruikt tegen een blaasontsteking en tegen een ontsteking aan een baarmoeder

Kan je dan een halve pil Xtc gebruiken ??

:confused: :confused: :confused:
Klik om te vergroten...

Ik zou dit idd. niet doen. Zie voorlichting Jellinek:
Voorlichting over Antibiotica - XTC

Antibiotica worden gebruikt ter bestrijding van bacteriële infecties. Voor een effectieve antibioticakuur is een constante bloedspiegel nodig. Dit houdt in, dat de hoeveelheid antibioticum in het bloed steeds op hetzelfde niveau moet zijn.

XTC wordt net als antibiotica door de lever afgebroken, wanneer je XTC en antibiotica samen gebruikt raakt de lever extra belast. Dit brengt de constante bloedspiegel in gevaar wat tot een mislukte kuur kan leiden. Bovendien geldt dat wanneer er sprake is van een infectie het lichaam alle energie nodig heeft om de infectie te bestrijden. Het is daarom niet verstandig XTC en antibiotica te combineren.

Datum: 1 januari 1998
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
SUPER TIP / ANTIBIOTICAKUREN VOOR BLAASINFECTIES MOETEN ALTIJD VOLLEDIG UITGENOMEN WORDEN ZOALS HET HOORT OF DE KIEMEN EN BACTERIEN WORDEN RESISTENT MET ALLE GEVOLGEN VANDIEN
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doe maar niet; het bloedpijl moet zo gelijk mogelijk blijven en je lever moet je niet belasten, een beetje het zelfde als met alcohol. Kuren voor blaasontsteking zelf duren nooit lang voor zover ik weet, bij mij altijd 3 dagen. Maar een baarmoeder ontsteking weet ik niks van, maar ik neem an dat je dat wel weg wil hebben dus.. ik zou zeggen wacht tot je kuur over is.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb dat gedaan, niet doen kreeg om 5 uur smorgens superharde steken ter hoogte van men lever en nieren...
Heb toen heel veel water gedronken en ging na een half uurtje wel beter maar echt niet doen!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nu het toch gaat over medicijnen + XTC heb ik ook nog een vraag:

Een vriendin van me wil ook graag een keer XTC proberen maar ze gebruikt(e) antidepressiva (citalopram) maar aangezien ze dit niet regelmatig inneemt zoals het hoort en ze nu al een week niks meer gehad heeft, kan ze het dan een keer proberen?

Het is natuurlijk nooit goed om te doen omdat ze die antidepressiva al gebruikt (heeft) maar na ongeveer een week dus maakt het qua die antidepressiva niks meer uit toch? Behalve dat ze zich de dagen erna best kut kan gaan voelen natuurlijk...


En ik ben nieuw hier, dus hallo! :wave:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Citalopram is een SSRI.. dat in combinatie met XTC is geen goed idee.. ze zal vrij weinig van de XTC merken. Als ze met haar AD is gestopt dan is het misschien een ideetje om een maand te wachten en daarna te proberen. Maar zolang ze nog niet definitief gestopt is met Citalopram haalt het weinig uit om XTC te proberen.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ok! Bedankt voor je antwoord! :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
BEDANKT VOOR DE REACTIES

IK DOE HET DUS NIET :wink:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
idd een meisje die ik ken ging er echt slecht op terwijl ze normaal goed tegne drugs kan

en anti-depressiva is zeker niet goed met xtc... depressieve mensen moeten beter ook geen drugs gebruiken en zeker geen xtc want dat heeft net zoals depressie alles met serotonine te maken
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Miss J zei:
Een vriendin van me wil ook graag een keer XTC proberen maar ze gebruikt(e) antidepressiva (citalopram) maar aangezien ze dit niet regelmatig inneemt zoals het hoort en ze nu al een week niks meer gehad heeft, kan ze het dan een keer proberen?En ik ben nieuw hier, dus hallo! :wave:
Klik om te vergroten...

Hallo!

Je hebt een week of 2 nodig om weer de effecten van de MDMA zonder al te veel extra risico te kunnen ervaren. Het wrange is inderdaad wel dat anti-depressiva juist proberen je serotonine-gehalte te verhogen en stabiel te krijgen. Je gooit dus wel één en ander door mekaar. Maar dat is aan je vriendin om dat te beoordelen.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
enig idee hoe snel de gemiddelde antibiotica uit je lichaam is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."