Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrank v贸贸r XTC misselijkheid?

Drank v贸贸r XTC misselijkheid?

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedendag!

Als ik aan alleen de XTC ga, heb ik eigenlijk nooit last van mn maag.
- Dan neem ik meestal rond de 8 pillen

Nu heb ik altijd, dat wanneer ik mij klemzuip (bier) voor de XTC, na het innemen van 3/4 pillen dat ik last van mn maag krijg en misselijk word. Als ik dan kots.. komt er alleen water uit met de smaak van de pillen.
Als ik na de drank eerst nog veel ga eten, valt dit meer mee, maar toch blijft die 'zwevende' maag er. Als ik niet drink, hoef ik ook niet tussendoor te eten.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Ikzelf vermoed dat het met het koolzuur in het bier heeft te maken.
Maar misschien licht het ook aan de alcohol, want dan moet ik eens wat anders proberen. (alleen bier is zo lekker).
Of: mijn maag is niet zo sterk meer als ik drank heb gehad of iets dergelijks.


Groetjes,
982
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Drank is ook niet echt goed voor je maag, snoepies ook niet. Heb er zelf nooit last van gelukkig. Maar van bier gaat je spijsvertering volgens mij sneller werken en er komt veel lucht vrij (vandaar de boeren soms, en de stinkende bier scheten in de ochtend :mrgreen: ) in je darmstelsel geval. X heeft volgens mij net als speed dat alle spieren zich gaan spannen. Dit houd in dat het lucht wat je der normaal uit zou boeren der niet uit kan... Denk dat het daarmee temaken heeft ofzo :confused:

Heb eigenlijk geen idee maar vond dit wel een goeie beredenering :P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drugs+alcohol=vragen om ellende

ik drink cola als ik gebruik of spa rood en ik wordt niet misselijk. Dus aan koolzuur zal het niet liggen. Je mag 3x raden waaraan dan wel!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
caatje zei:
Drugs+alcohol=vragen om ellende

ik drink cola als ik gebruik of spa rood en ik wordt niet misselijk. Dus aan koolzuur zal het niet liggen. Je mag 3x raden waaraan dan wel!
Klik om te vergroten...

Cola + XTC is ook niet echt goed, cola droogt je lichaam ook uit waardoor je lichaams temperatuur verder stijgt, met alle gevolgen van dien :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
caatje zei:
Drugs+alcohol=vragen om ellende

ik drink cola als ik gebruik of spa rood en ik wordt niet misselijk. Dus aan koolzuur zal het niet liggen. Je mag 3x raden waaraan dan wel!
Klik om te vergroten...

Dat hoef ik dus niet meer te raden, want je zegt het zelf :)

Maargoed.. dan stop ik nu maar met mn biertjes.

Mn maten hebben er trouwens veel minder last van.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nick de Neger zei:
caatje zei:
Drugs+alcohol=vragen om ellende

ik drink cola als ik gebruik of spa rood en ik wordt niet misselijk. Dus aan koolzuur zal het niet liggen. Je mag 3x raden waaraan dan wel!
Klik om te vergroten...

Cola + XTC is ook niet echt goed, cola droogt je lichaam ook uit waardoor je lichaams temperatuur verder stijgt, met alle gevolgen van dien :)
Klik om te vergroten...

Cola droogt je lichaam uit?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
^ ja d8 het wel tenminste... kwam door de cafa茂ne volgens mij.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmmm, als kinderen langdurig aan de diarree zijn krijgen ze in het ziekenhuis gebluste(=prik eraf) cola met chips om zo uitdroging te voorkomen. (kennis van ons is kinderarts).
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cafeine versterkt ook de werking van in ieder geval speed.
We deden altijd een 0,3 gram pep door de koffie 's ochtens vroeg na een avondje doorstampen. Niet goed voor je tanden maja.


Maar met speed heb ik bijv veel minder last van die misselijkheid dan XTC
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
caatje zei:
Hmmm, als kinderen langdurig aan de diarree zijn krijgen ze in het ziekenhuis gebluste(=prik eraf) cola met chips om zo uitdroging te voorkomen. (kennis van ons is kinderarts).
Klik om te vergroten...

Soms wordt cafe茂ne toegevoegd aan pijnstillers zoals paracetamol om een opwekkend effect aan de pijnstilling toe te voegen. Cafe茂ne heeft ook enige invloed op de stofwisseling, waardoor cafe茂ne een veel gebruikt ingredient is van populaire vetverbranders (ook wel fatburners genoemd) zoals Stacker. Cafe茂ne heeft adrenerge effecten: het stimuleert het sympatische zenuwstelsel, de hartslag en de ademhaling.
Klik om te vergroten...

Cafa茂ne werkt inderdaad niet uitdrogend. Maar activeerd het Orthosympatische Zenuwstelsel.

Het orthosympatisch deel zorgt onder andere voor een hogere hartslagfrequentie, verwijding van de bloedvaten in de spieren en een hogere ademfrequentie, maar remt de spijsvertering. Wanneer het lichaam in rust is, wordt de spijsvertering actief.
Klik om te vergroten...

Het klopt dus wel dat het niet uitdroogt. :)

Het heeft er denk ik mee te maken dat de hartslag verhoogd word dan. En het is denk ik ook niet goed als x je bloedvaten versmalt dat deze vervolgens weer verwijd worden door de cafa茂ne. Ik weet er ook het fijne niet van maar ik weet wel dat je het beter niet kan drinken als je x gebruikt :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
^ kijk dat is een antwoord waar ik/we wat mee kunnen. :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."