Ik heb inderdaad soms met lsd, paddestoelen en zelfs wel 'ns als ik flink stoned was, enorme pupillen gehad. Bij mij zie je het ook snel omdat ik helblauwe ogen heb.
flashkop zei:Bij drugs raakt je lichaam niet echt vergiftigd, sommige delen in de hersenen worden geprikkeld door op neurotransmitters lijkende stoffen, deze zetten systemen in gang waardoor er andere op neurotransmitters zoals adrenaline/dopamine/serotine vrij te laten of te blokkeren...
Elke drugs werkt gewoon anders, xtc meer op het serotine systeem, pep meer op het dopamine systeem dacht ik.
De grootte van je ogen heeft dan weer te maken met het serotine-gehalte in de hersenen, aangezien X daar dus op werkt gaan je ogen dus open...
DreamWeaver zei:Doe voor de grap eens zoo7
DreamWeaver zei:Doe voor de grap eens zoo7, dat spul verneukt je pupillen zeker 36 uur. Als je in je trip zit, zijn ze huge. De dag erna extreem klein, en switchen constant tussen erg groot en erg klein, dit houd wel ff aan![]()
Maikelk zei:DreamWeaver zei:Doe voor de grap eens zoo7
waar is het te halen?
wil het wel eens proberen zoiezo...
maja ik snap het ook niet, dacht eerst ook dat het aan je 'energieniveau' lag
maar sinds ik speed deed kwam ik er wel achter dat dat niet zo is, aangezien bij speed weinig aan me ogen te zien is en bij xtc wel.
snap er niks meer van
![]()
Toen roodkapje dat aan oma vroeg werd ze opgegetenwaarvan komen de grote pupillen??
ok tnx...Anathema zei:Maikelk zei:DreamWeaver zei:Doe voor de grap eens zoo7
waar is het te halen?
wil het wel eens proberen zoiezo...
maja ik snap het ook niet, dacht eerst ook dat het aan je 'energieniveau' lag
maar sinds ik speed deed kwam ik er wel achter dat dat niet zo is, aangezien bij speed weinig aan me ogen te zien is en bij xtc wel.
snap er niks meer van
![]()
De smartshop, maar het is niet leuk spul.. dus ik raad het je niet bepaald aan..!! Heel veel mensen voelen zich dagen lang daarna dik verrot..
Amphetamine intoxication: A synthetic substance related to natural sympathomimetic amines. Amphetamine appears to exert its central nervous system (CNS) and peripheral effects indirectly by inducing the release of biogenic amines from their storage sites in nerve terminals. This agent is a commonly abused psychostimulant drug, which may be snorted, taken orally, smoked, or injected. Amphetamine induces psychologic dependence which is manifested by elevated mood, increased wakefulness, concentration, physical performance and a feeling of well-being. With sustained use, the effects of tachycardia and enhanced alertness diminish while psychotoxic effects such as hallucinations and delusions may occur. (NCI04)
nutsss zei:Voor wat betreft speed en het sympathomimetic effect vond ik dit interessante stukje tekst nog:
Amphetamine intoxication: A synthetic substance related to natural sympathomimetic amines. Amphetamine appears to exert its central nervous system (CNS) and peripheral effects indirectly by inducing the release of biogenic amines from their storage sites in nerve terminals. This agent is a commonly abused psychostimulant drug, which may be snorted, taken orally, smoked, or injected. Amphetamine induces psychologic dependence which is manifested by elevated mood, increased wakefulness, concentration, physical performance and a feeling of well-being. With sustained use, the effects of tachycardia and enhanced alertness diminish while psychotoxic effects such as hallucinations and delusions may occur. (NCI04)
Yep, en zoals je hier leest kun je je voorstellen dat dit effect ook optreedt bij angst en zelfs als je verliefd bent.
bron: http://www.wrongdiagnosis.com/symptoms/pupil_dilation/causes-drug-overdose.htm

Phreakingout zei:Je krijgt grote pupillen omdat drugs zoals X/S op je (nor)adrenaline en dopamine systeem werken. Er wordt iets opgang gezet waardoor je lichaam denkt dat het in een noodsituatie zit, en "het" zich dus moet klaarmaken om snel te kunnen reageren, dingen beter zien, sneller en logischer nadenken enzovoort.
Normaal gebeurd dit automatisch door je lichaam als je bijv. in een levensgevaarlijke situatie terrecht komt en je snel moet kunnen handelen. Ook is dit hetzelfde principe met als je bijv. in een achtbaan zit of zo, alleen daar doe je het voor de kick. Dat laatste kan ook dus XTC en Speed opgang brengen.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."