Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJaren gebruik van XTC

Jaren gebruik van XTC

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die hier minimaal elke maand 1x xtc gebruiken en dit dan al een paar jaar lang of ze hier problemen mee ondervinden.
Ik zelf gebruik al bijna een jaartje of 3 en dan +- elke maand een feesie waar ik dan een paar snoepies pak.
Laatste jaar(dit jaar dus) gebruik ik een stuk minder snoepies op een avond.
Ik heb in mijn dagelijkse leven niet echt problemen ondervonden van het gebruik,behalve de dipjes dagen dan.
Waar ik wel echter last van heb gekregen laatste jaar is mijn geheugen...
Ik kan soms geen kip of ei onthouden of ik ben het alweer kwijt.
Soms schrik ik er zelf van hoe dit zo heeft kunnen gebeuren.
Voorderest valt alles wel mee kwa klachten.
Heeft iemand dit ook of gehad en hoe ga/ging je daarmee om?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zelf niet gehad maar je geeft zelf aan dat je geheugen naar de tering is... misschien ff minderen of tijdelijk stoppen...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
volgens mij maak je het jezelf gewoon wijs, ik neem ook 1 keer per maand,
en als ik dan bv een pot maionaise ga hale en ik ben in de kelder ben ik vergete wat ik daar kwam doen, dan denk ik dat het aan de :xtc: ligt maar ik had het eik vroeger ook, je gaat gewoon te snel denke of de schuld op de drugs steken :) niet dat het goed voor je is :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Daar zit ik dus ook mee, ik vergeet ook best snel dingen, maar zoals "takedown84" zegt: Misschien denk je ook wel te snel dat het door de drugs komt maar aan de andere kant, hoe weet je het zeker....?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
tis bij mij vooral m'n korte termijn geheugen wat me nog wel eens in de steek laat
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat je er nog wat van merkt joh!?

Bij mij is de werking inmiddels erg veranderd en verminderd en zeer kort van duur. Maar dat zal te maken hebben met een overmatig gebruik van amfetamines gedurende langere tijd...

Geheugenproblemen vallen eigenlijk wel mee, meer een 'verstrooidheid' die ik zowiezo al had, maar die nu wat ernstiger is soms.

:smoke:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik pak elk weekend een paar snoepjes en heb ook een beetje last van geheugen
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
takedown84 zei:
volgens mij maak je het jezelf gewoon wijs, ik neem ook 1 keer per maand,
en als ik dan bv een pot maionaise ga hale en ik ben in de kelder ben ik vergete wat ik daar kwam doen, dan denk ik dat het aan de :xtc: ligt maar ik had het eik vroeger ook, je gaat gewoon te snel denke of de schuld op de drugs steken :) niet dat het goed voor je is :)
Klik om te vergroten...

Nou ik maak mezelf niks wijs als mijn omgeving het gaat opvallen.
Ik merk het zelf ook en het is echt niet fijn kan ik je vertellen.
Het zou eigenlijk nergens anders kunnen liggen,want kben 23 en zulke dingen horen niet zo vroeg te komen :P
Ik slik natuurlijk al 3 jaar en dat is best lang dacht ik zo.





nutsss zei:
Dat je er nog wat van merkt joh!?

Bij mij is de werking inmiddels erg veranderd en verminderd en zeer kort van duur. Maar dat zal te maken hebben met een overmatig gebruik van amfetamines gedurende langere tijd...

Geheugenproblemen vallen eigenlijk wel mee, meer een 'verstrooidheid' die ik zowiezo al had, maar die nu wat ernstiger is soms.

:smoke:
Klik om te vergroten...

Verstrooidheid ja.
Soms komt je dagelijkse leven zo dicht in de buurt van die tripstatus, met name verstrooidheid die er ook tijdens je trip is.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik gebruik nu 'n jaar of 6 mdma, waarbij de piek echt op 'n jaar of 2 geleden lag. Zeker wekelijks d'r aan, en natuurlijk op feestjes enzo. Uiteindelijk voel je je zelf steeds verrotter worden., en al helemaal qua geheugen. De dagen na gebruik kon ik _niks_ onthouden, maar ik merkte ook dat ik veel meer moeite had met leren.

Uiteindelijk toch maar even zwaar geminderd, en ik moet zeggen dat ik met leren enzo geen last meer heb, wel dat ik me nog steeds moeilijk kan concentreren, en dat m'n korte termijn geheugen echt nog steeds n zeef is. ("heb jij ook last van dat je kortetermijn geheugen het niet doet" "huh, welk geheugen?")
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spacecowboy zei:
Ik gebruik nu 'n jaar of 6 mdma, waarbij de piek echt op 'n jaar of 2 geleden lag. Zeker wekelijks d'r aan, en natuurlijk op feestjes enzo. Uiteindelijk voel je je zelf steeds verrotter worden., en al helemaal qua geheugen. De dagen na gebruik kon ik _niks_ onthouden, maar ik merkte ook dat ik veel meer moeite had met leren.

Uiteindelijk toch maar even zwaar geminderd, en ik moet zeggen dat ik met leren enzo geen last meer heb, wel dat ik me nog steeds moeilijk kan concentreren, en dat m'n korte termijn geheugen echt nog steeds n zeef is. ("heb jij ook last van dat je kortetermijn geheugen het niet doet" "huh, welk geheugen?")
Klik om te vergroten...
Haha ja idd, kut is dat he.
Ik doe het zelf nu 1 x in de maand en dat is nog redelijk te doen.
Hoe vaak neem je nog mdma eigenlijk?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Afgelopen jaar maar 1 of 2 keer ofzo, maar ik heb het dan ook vrij druk gehad met verhuizen en afstuderen, dus het kwam er eigenlijk ook gewoon niet van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."