Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC

Eerste keer XTC

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb vaak zat hele maand elk weekend gebruikt zonder dat het minder gevoel werdt.
Maar ik hield wel steeds 2 maanden er tussen.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben wat betreft posten nogal een noobje hier, maar ik lees het forum wel regelmatig en heb besloten wat te vertellen over mijn eerste ervaring met xtc :grin:

Het groepje waar ik meestal mee uitga zijn niet zo'n feestbeesten. Ik heb collega's in de horeca die dagelijks in de kroeg zitten en naar hardcore feesten gaan, en dan ook op de coke gaan. Ik zie mezelf en mijn groepje vrienden veel meer als experimentele gebruikers.

Ik wil hier geen tripreport van maken maargoed :P , toch maar ff laten weten wat ik voelde:

Ik nam 1 pilletje (blauwe pil met mitsu. teken), en wachtte 20 minuutjes zonder effect. Het was mijn eerste keer dus ik was wel wat huiverig, maar besloot een 2e te nemen. Ik nam het eerste pilletje bij een vriend van me, en een kwartier later de 2e in de stad (niet tijdens een feest, gewoon bij het uitgaan) We gingen naar het café en nog steeds niets. Toen kreeg ik het opeens verschrikkelijk slecht ( ik weet niet of ik me lichamelijk of mentaal superslecht voelde, maar ik kon alleen maar denken: wat heb ik gedaan, wat als er iets verschrikkelijks gebeurt :P )

anyway, na een minuut voelde me ik opeens supergelukkig, echt diep gelukkig en ik had ook het gevoel dat al mijn zintuigen helemaal opfleurden (muziek, lichten etc.) , dit duurde zo'n 2 tot 3 uur maar het toppunt was echt het moment dat het van heel slecht naar heel goed ging (en dat gebeurde in 2 seconden ofzo)

al met al een hele leuke ervaring (ondanks het slecht voelen) en ook heel vreemd.

nu zou ik het komende donderdag nog een keer willen doen (dit keer met een vriend van me die het nog nooit heeft gedaan)
en mijn vragen zijn:

moet ik langer wachten om weer hetzelfde goede effect te krijgen?
mijn vriend wil er ook 2 pakken.. moet ik hem aanraden om er maar gewoon 1 te pakken?
het slecht voelen in het begin, is dit normaal (ik dacht echt dat ik terplekke dood zou kunnen vallen :flushed: )

thanks in advance :stoned:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee meschien moet je wat meer pakken om hetzelfde te voelen aangezien je reserves weg zijn.
Nee laat hem maar 1 pakken en meschien later als hij voelt dat het minder wordt kan hij desnoods bijpakken.
Dat komt waarschijnlijk omdat je veels te veel tegelijk hebt genomen, wees blij dat je niet de sterke mitsu's had anders had het waarschijnlijk langer geduurd :wink:.
Probeer donderdag gewoon 1 en pak later desnoods nog 1.
veel plezier :hearteyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ze ook. Afgelopen vrijdag met vrienden genomen. Ze komen langzaam op maar ze zijn super. Met 2 hele kun je de hele avond/nacht mee door komen

:P :grin:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Probeer donderdag gewoon 1 en pak later desnoods nog 1.
Klik om te vergroten...

bedankt voor het advies :) , hopelijk vind ik een hoeveelheid waar ik de dip in oversla en hetzelfde hoogtepunt heb als afgelopen week

Ik heb ze ook. Afgelopen vrijdag met vrienden genomen. Ze komen langzaam op maar ze zijn super. Met 2 hele kun je de hele avond/nacht mee door komen
Klik om te vergroten...

zullen wel dezelfde zijn dan denk ik? heerlen VS sittard :P
wat betaal je ervoor als ik vragen mag?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
sinfony zei:
Probeer donderdag gewoon 1 en pak later desnoods nog 1.
Klik om te vergroten...

bedankt voor het advies :) , hopelijk vind ik een hoeveelheid waar ik de dip in oversla en hetzelfde hoogtepunt heb als afgelopen week

Ik heb ze ook. Afgelopen vrijdag met vrienden genomen. Ze komen langzaam op maar ze zijn super. Met 2 hele kun je de hele avond/nacht mee door komen
Klik om te vergroten...

zullen wel dezelfde zijn dan denk ik? heerlen VS sittard :P
wat betaal je ervoor als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
Zoals vorige week krijg je hem niet aangezien je reserves op zijn...
Zou je langer moeten wachten...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zoals vorige week krijg je hem niet aangezien je reserves op zijn...
Zou je langer moeten wachten...
Klik om te vergroten...

Hoelang zou ik ongeveer moeten wachten dan? Is het volgens jou ook een beter idee om langer te wachten, want dat doe ik liever dan dat ik teleurgesteld naar huis ga :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
naja ik heb weekend na de eerste keer ook gewoon weer gebruikt en ging ik ook nog wel hard ook nog 100% beter als ik me normaal voel.
Ik zou het gewoon doen, en daarna een week of 2 reserves weer opbouwen door veel vitamine pillen, bananen en zulke dingen te nemen.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het beste is (en dat is lastig, i know), om er telkens minstens 2 maanden tussen te laten zitten om je serotoninepeil weer helemaal aan te laten vullen.. ik zou dus donderdag niets nemen als ik jou was.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Begin rustig gewoon met 1 pil.
als ik xtc heb genomen dan voel ik me ook ff 5 minuten ziek(daarna knal ik hem :P)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
royallicious zei:
Ik heb vaak zat hele maand elk weekend gebruikt zonder dat het minder gevoel werdt.
Maar ik hield wel steeds 2 maanden er tussen.
Klik om te vergroten...

Nja, die 2 maanden regel valt in de praktijk ook echt mee hoor. Heb zelf ook ooit 3 maanden ofzo elk weekend gebruikt, soms zelfs vrijdag én zaterdag. Love gevoel nam wel een beetje af natuurlijk maar ik spacede em elke keer wel gewoon nog hard.

Het is meer ( zoals bij elke drug ), dat het niet meer echt 'nieuw' is en je het gevoel te goed kent.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja inderdaad. Het begint te "gewoon" te worden. Misschien is het dan leuk om eens een andere drug uit te proberen. Ikzelf ga binnenkort voor de verandering eens paddo's eten (ben meer een wiet/ af en toe xtc gebruiker).
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Blauwe mitshu's zijn wel lekkere pillen en ja dat ''down'' voelen bij het inslaan heb ik ook wel eens maar dat gaat altijd wel weer over.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lake zei:
Het beste is (en dat is lastig, i know), om er telkens minstens 2 maanden tussen te laten zitten om je serotoninepeil weer helemaal aan te laten vullen.. ik zou dus donderdag niets nemen als ik jou was.
Klik om te vergroten...
correctie: 3 maanden
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
eerste keer xtc bij mij was een ying yangetje en een halve merdeces.
de ying yang was echt wel kut. zat te veel speed doorheen. door die andere halve mercedesje begon ik em pas echt te spacen :P geweldige avond was dat... vergeet het nooit meer. strak uit je ogen kijken naar 1 punt voor ongeveer een uur lang. :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."