Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstolerantie

tolerantie

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hyperdrive zei:
Ik heb een keer 2 dagen achter elkaar 1 pil genomen. Dat was btw mijn 1e en 2e keer xtc, ging beide keren heel geslaagd.
Klik om te vergroten...

Hyperdrive - Bass

Masterlijk :mrgreen:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
982 zei:
Hyperdrive zei:
Ik heb een keer 2 dagen achter elkaar 1 pil genomen. Dat was btw mijn 1e en 2e keer xtc, ging beide keren heel geslaagd.
Klik om te vergroten...

Hyperdrive - Bass

Masterlijk :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Ah je kent me van mijn muziek :) Dat is btw wel een heel oud nummer, 1 van mijn eerste hardstyle nummers. Maar laat ik topic niet ruineren door offtopic te gaan :wink:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb een vraag over de afname van tolerantie.

ik ben vanplan om tot oud en nieuw geen mdma of xtc meer te gebruiken omdat het naar mijn mening te normaal wordt. mijn vraag is dus, wanneer is je tolerantie helemaal verdwenen.. ?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ongeveer 2-3 maanden als je dagelijks L-Tryptofaan of 5-HTP gebruikt.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Solidius zei:
Ongeveer 2-3 maanden als je dagelijks L-Tryptofaan of 5-HTP gebruikt.
Klik om te vergroten...

dat spul wordt toch omgezet in serotinine? maar zit dat ook in gewone voedignsmiddelen of is het echt iets wat je als pil in moet neme zoals viatimepille?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klopt, L-tryptofaan is een aminozuur dat als grondstof voor serotonine dient.
Maar het zit in principe ook gewoon in je eten, zuivelproducten... veel vleesproducten en bijvoorbeeld bananen zijn een goede bron voor tryptofaan.
Je kan het dus ook in capsulevorm bestellen (gewoon bij Azarius volgens mij), langdurig gebruik schijnt volledig veilig te zijn.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
ligt eraan wat jij als tolerantie ziet. Als jij het love-effect als tolerantie ziet, dat is er idd wel weer na 2-3 maanden bij dezelfde hoeveelheid. Maar voor het space-effect duurt het denk ik wel iets langer, ook omdat je miss wat meer gewend bent.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar de aanmaak van serotonine hangt toch niet samen met je tolerantie? De serotonine wordt idd wel gemiddeld in 2-3 maanden weer opgebouwd, maar je tolerantie gaat toch nog veel langer duren?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik nu een maand geen mdma meer en iedere dag neem ik l tryptofaan keurig voor het slapen gaan..., en ik voel me alweer stukken beter, alsof ik ontwaak uit een hele diepe, beetje sombere slaap! Ik merk vooral dat ik veeeeeel meer zin heb om van alles te ondernemen! Ik had deze week zelfs weer helemaal zin om te beginnen met studeren :mrgreen:

Voor mij nog even geen mdma meer, ik ben blij dat ik weer wat levenslust door me aderen voel stromen!! :hearteyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
fluffy spacemeisje zei:
Solidius zei:
Ongeveer 2-3 maanden als je dagelijks L-Tryptofaan of 5-HTP gebruikt.
Klik om te vergroten...

dat spul wordt toch omgezet in serotinine? maar zit dat ook in gewone voedignsmiddelen of is het echt iets wat je als pil in moet neme zoals viatimepille?
Klik om te vergroten...

Er zit veel Tryptofaan in pompoenpitten, linzen, bananen, dadels, cottage cheese (huttenkäse), biogarde, kwark, eieren, granen, zilvervliesrijst, sesamzaad, zonnebloempitten en noten.

Wees jezelf ervan bewust dat de hoeveelheid Tryptofaan in deze producten dusdanig laag is dat je er kilo's / liters van moet consumeren om je serotonine voorraad weer op te bouwen. Voor spoedig herstel kun je dus beter een potje L-Tryptofaan halen, wat door je lichaam op een natuurlijke manier (in tegenstelling tot 5-HTP) wordt omgezet in serotonine.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik vroeg me even het volgende af:

als ik donderdag een pilletje neem en zaterdag opnieuw, zal ik zaterdag dan iets voelen?

ik wil dit doen omdat ik xtc niet dadelijk op een groot feest wil doen (zaterdag) maar eerst op een iets rustigere avond om het gevoel te leren kennen. Of lijkt dit jullie niet nodig en zouden jullie aanraden om te wachten tot zaterdag en dan ineens de volle lading? :grin:

wel nog iets belangrijk: ik heb dus nog nooit xtc gedaan, dus ik denk dat ik wel een hele voorraad serotonine zal hebben! :beer:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Suntablet zei:
ik vroeg me even het volgende af:

als ik donderdag een pilletje neem en zaterdag opnieuw, zal ik zaterdag dan iets voelen?
Klik om te vergroten...
Je zult wel 'wat' voelen, maar het effect zal 10x minder zijn.
Ik heb het ook weleens 2 dagen achterelkaar gedaan met weinig succes.
Geen aanrader.

Suntablet zei:
...Of lijkt dit jullie niet nodig en zouden jullie aanraden om te wachten tot zaterdag en dan ineens de volle lading? :grin:
Klik om te vergroten...
Ja. Als het een beetje goede pillen zijn zul je daar geen spijt van krijgen :wink:

Suntablet zei:
wel nog iets belangrijk: ik heb dus nog nooit xtc gedaan, dus ik denk dat ik wel een hele voorraad serotonine zal hebben! :beer:
Klik om te vergroten...
Maakt niet uit aangezien een pilletje bijna al je serotonine erdoorheenjaagt.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
En als ge dan dezelfde avond nog 1 bijneemt, heeft dat dan effect of is er dan ook al tolerantie?
Ik heb begrepen dat xtc een 4tal uurtjes werkt en ik denk dat het zaterdag wel wat later gaat worden :grin:
en wanneer moet ge dan bijnemen?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tolerantie is je grootste vijand!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Suntablet zei:
En als ge dan dezelfde avond nog 1 bijneemt, heeft dat dan effect of is er dan ook al tolerantie?
Ik heb begrepen dat xtc een 4tal uurtjes werkt en ik denk dat het zaterdag wel wat later gaat worden :grin:
en wanneer moet ge dan bijnemen?
Klik om te vergroten...
zaterdag ineens knallen ! en ook niet met een halfje beginnen. veel mensen krijgen op de laatste moment schrik om een hele pil te nemen, doe dit zeker en vast wel en je zal er geen spijt van krijgen !
ik heb zo vaak de fout gemaakt en schrik gekregen om te hard te gaan ofzo...
en bijnemen doe je best op je hoogtepunt, wanneer je je dus heel goed voelt van de eerste pil.. zo begint je 2de pil te werken wanneer de eerste ongeveer aan het uitwerken is, en blijf je lekker doorfeesten.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zaterdag voel je het ook nog wel.

Ikzelf heb meerdere malen dagen achter elkaar X gebruikt. Je voelt het wel minder, maar leip werd ik nog wel.

Zo een keer 3 dagen achter elkaar (elke avond +/-) 5 pillen. De eerste 2 keren goed raar, de 3e dag ook, maar die was minder fijn omdat mijn lichaam al zo was afgetakeld.

Geen aanrader btw! Kater was niet zo fijn.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb een keer 2 dagen achter elkaar 1 pil genomen. Dat was btw mijn 1e en 2e keer xtc, ging beide keren heel geslaagd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."