Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA kristallen hoeveelheid meten

MDMA kristallen hoeveelheid meten

2 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HogeNoordenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi iedereen,

Ik heb al aardig wat afgezocht, maar kom er toch niet helemaal uit.

Ik heb wat mdma van een vriendin gehad, zij heeft 1 gram gekocht maar hier is al wat van gebruikt. Ze weet alleen niet precies hoeveel in milligrammen en mijn weegschaal is niet zo precies.

Hoe kan ik het nu het beste doseren? Ik wil er namelijk het liefst bommetjes van maken van ong. 100 milligram, maar ik heb dus een hoopje MDMA waarvan ik niet weet hoeveel het is.

What to do? Kan ik iets van een dun lijntje langs een centimeter leggen oid? Of weet iemand aan ander handig trucje om het met een hulpmiddel te weten?

Toch maar likjes nemen? Hoeveel is dan genoeg? Ik had ergens gelezen dat drie likjes ongeveer 3/4e pil is..? Maar hoor ook dat het zo smerig is dus liever niet, haha.

Ik heb nog maar 2 keer mdma genomen en ga het deze week doen met twee vriendinnen voor wie het de eerste keer is. Heb er veel zin in!

Hoop dat iemand mij wat tips kan geven!

Groetjes!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ten eerste moet je weten hoe zuiver je kristallen zijn en ten tweede is een weegschaal die op 0,01 nauwkeurig is wel handig, al kan 0,1 ook.

Je moeten weten hoe zuiver je kristallen zijn, omdat dit kan verschillen. Dit kan je te weten komen door te laten testen. Je krijgt dan een uitslag in % Bv 70%
Dan moet je darana weten hoeveel kristallen je hebt. BV 850 mg. Hoe nauwkeuriger hoe beter, maar aangezien je nog gaat verdelen is afronden op 100 tallen niet zo heel erg (let op: dat geld voor XTC en zeker niet voor alle drugs).
Als je dit niet weet dan kun je niet fatsoenlijk doseren.

Stej je hebt dus 850mg van 70% en je wegt 90 kg.
Per persoon heb je op een avond 90 a 180 mg nodig. Beginners zitten laag, doe je het (te) vaak dan zit je hoog)
Maar die 850 mg is 70% puur. Dat is dus eigenlijk 595 mg.
595 mg is dus genoeg voor 6 beginners of voor 3 (ver)gevorderden.

Een eenpersoons beginnersportie zonder terug te rekenen naar zuiverheid is ongeveer 130 mg. Weet je dat je iets minder dan een gram hebt dan zal je ongeveer 800-900 mg zijn. Vandaar die 850 mg. Dat is dus 6,5 keer. Als je het onzorgvuldig wil doen neem je dus je hele voorrad en deel je het in 7 gelijke delen.

Ik weet niet of ik he heel duidelijk verwoord dit keer, maar dit verhaal staat wel vaker op het forum dus dat zou je zelf ook kunnen vinden.
H
HogeNoordenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank voor de reactie!

Het berkenen op de manier die je uitlegd snap ik zeker, en had ik inderdaad ook terug gevonden hier op het forum.

Mijn grote probleem was eigenlijk dat ik geen weegschaal heb! Dus ik denk dat ik het laatste gedeelte aan houd en het in 7en deel.

Een vriendin heeft lege capsules gehaald, wie weet kunnen we daar ook de hoeveelheid aan meten.

Groeten!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."