Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC bij een (bijna) hartritmestoornis

XTC bij een (bijna) hartritmestoornis

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
h
h3nk3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Mijn vriendin wil graag een keer xtc proberen. Echter is er bij haar vastgesteld dat ze net geen hartritmestoornis heeft. Volgens doktoren heeft ze dus geen ziekte, maar ze is wel dichtbij de grens. Het gaat om een bijna hartritmestoornis die te maken heeft met een hoge hartslag die soms een slag overslaat. Normaal is een hartslag van 60-80. Zij heeft een hartslag van 70-110. Ze heeft jaren geleden bètablokkers gekregen voor het geval het een keer te erg mocht worden, maar deze heeft ze de afgelopen 2 jaar niet nodig gehad.

Omdat xtc als bijwerking heeft dat je hartslag erg omhoog gaat is dit natuurlijk wel iets om rekening mee te houden. Als ze het doet zal ze dus lekker rustig beginnen met ongeveer 50mg en we zullen lekker thuis zitten en niet de hele nacht aan het dansen zijn op een feest waar het erg heet is.

Nu mijn vraag. Heeft iemand ervaring met xtc (of andere uppers) in combinatie met een verhoogde hartslag of (bijna) hartritmestoornis? Is dit te doen en hebben jullie nog tips? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmmm, hoe verloopt haar hartslag als er een zware inspanning moet worden geleverd? Hardlopen? Gaat dit lekker, voelt zij dan haar hartslag en is dit dan vervelend, onhandelbaar.

Als een zware inspanning lastig is voor haar, dan erg rustig beginnen of niet doen.

En slaat je hart een keer over, gewoon blijven ademen, niet naar je hart luisteren (volg je hart niet :wink: )... Klinkt misschien vanzelfsprekend, maar diep ademen helpt je om rustiger te worden.
h
h3nk3Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ze druk aan het sporten is kan het voorkomen dat haar hartslag erg snel gaat en dat ze duizelig wordt. Als ze dan even gaat zitten en diep ademhaalt gaat het weer prima.
h
h3nk3Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je er zelf ervaring mee? Of ken je iemand die dit ook heeft?
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb niet de hartritme stoornis die jij beschrijft (een andere), maar ik heb nog even gezocht (kon het niet laten) en het volgende artikel gevonden:

http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=182

Gelet op het bovenstaande artikel, zou ik zeggen, doe het rustig aan, laat haar niet alleen. En weet wat je neemt, pillen testen (1 mgr/kg zeker niet meer dan 2 mgr/kg)?

Veel roll-plezier :)
R
RobbinLid
01-01-2024, 00:00
#6
hey, ik heb dit probleem ook & zat er in het begin ook mee..

ik heb nognooit problemen gehad met mijn hartslag i.c.m xtc.. bij sporten heb ik dit wel.
probeer niet zware pillen te halen, maar ga eerst licht proberen zo kun je kijken hoe je hart er op reageert & of dat allemaal wel goed gaat..

het blijft altijd een risico natuurlijk, hoop dat je hier wat aan had. :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."