Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC & Abilify

XTC & Abilify

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#1
wat valt er te lachen?
A
Anonymouss-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik slik sinds 3 weken 15 mg abilify.
& soms gebruik ik xtc, nu las ik op internet dat het echt levens gevaarlijk is om dat te combineren.
Als ik het dan toch wil gebruiken kan ik dan het beste 2 keer overslaan?
Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Alvast bedankt!
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik slik ook abilify, 30 mg. Ik gebruik geen xtc ja vroeger wel es een keertje. Waarom zou dat levensgevaarlijk zijn om te combineren? Er is veel anti-drugspropaganda in omloop.
J
Jantje001Lid
01-01-2024, 00:00
#4
catootje zei:
Waarom zou dat levensgevaarlijk zijn om te combineren? Er is veel anti-drugspropaganda in omloop.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
o
onlypillsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je even gegoogled had, dan heb je ook deze site wel gevonden:
http://www.jellinek.nl/informatie-over- ... otica-xtc/

Daar staat alles wat je wilt weten. Het is duidelijk onverstandig en waarschijnlijk moet je een behoorlijke dosis naar binnen werken, voordat het echt effect heeft. Of je uiteindelijk toch gaat gebruiken is jouw eigen keuze, maar de risico's zijn zo op het eerste oog aanzienlijk hoger dan bij gezonde personen. Oppassen dus en een afweging maken of het misschien een idee is om iets anders te proberen dan een upper als je toch drugs wilt gebruiken.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik lees alleen deze standaardpraat:
• Interacties
Antipsychotica blokkeren onder andere dopamine-cellen(receptoren) in de hersenen, terwijl XTC juist dopamine-afgifte stimuleert. de combinatie van XTC en (klassieke) antipsychotica kan leiden tot een verhoogde spiegel van antipsychotica, met als gevolg extra bijwerkingen (zoals bewegingsstoornissen (5,6). In ernstige gevallen kan dit leiden tot gevaarlijk hoge temperatuur, coma of de dood.
Omdat antipsychotica zorgen voor een blokkade van dopamine-receptoren in de hersenen, zal XTC niet het gewenste effect hebben in je hersenen, het heeft dus ook niet zo veel zin om XTC te gebruiken wanneer je een anti-psychoticum gebruikt.
We raden XTC-gebruik in combinatie met antipsychotica sterk af.
Medicijnen en drugs kunnen elkaars werking versterken of juist verminderen. Als het ene middel het andere middel op deze manier beïnvloedt, spreken we van een wisselwerking of een interactie. Antipsychotica hebben verschillende interacties met drugs.
Soms zijn drugs niet helemaal puur, maar versneden met andere stoffen. Vaak weet je niet met welke stoffen de drugs zijn versneden, dus dit kan gevaarlijk zijn.
Ook op een indirecte manier kunnen drugs gevolgen hebben voor het effect van medicijnen. Als het gebruik van drugs samengaat met slaaptekort, maaltijden overslaan en het vergeten of niet volgens voorschrift innemen van medicijnen kan dit onverwachte gevolgen hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."