Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsritalin en xtc?

ritalin en xtc?

1 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
n
nottinghillLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,
Ik weet niet of ik hiervoor een nieuw topic mag maken maar ik heb een beetje gezocht op het forum en niet echt iets kunnen vinden wat me verder kon helpen.

Wat ik me af vraag,
Ik zit nu ongeveer sinds 3 maanden aan de ritalin (gewoon voorgeschreven van de dokter). Nou was ik laatst dus op een feestje en heb ik weer xtc gebruikt, 2 maanden niks gebruikt daarvoor dus had er eigelijk wel echt weer iets van verwacht. Rustig aan begonnen met halve superman, sloeg redelijk snel in maar niet heel bijzonder, dus later nog een halfje bijgepakt. Iedereen ging er echt lekker op maar bij mij kwam t maar niet, en later dus nog een halve nintendo bijgepakt. Zelfs hierna ging ik nog niet echt lekker. Wat ik me nu dus afvraag, zou dit iets met die Ritalin te maken kunnen hebben? Ik moet wel toegeven dat ik aardig wat ritalin pak op een dag, maar zou dit iets kunnen doen met mijn tolerantie?
Misschien was t gewoon niet mijn dag toen, maar baal er wel van dus wou het voor de zekerheid toch even vragen :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pas op, dat kan een gevaarlijke combinatie zijn!

Zowel Ritalin als XTC zijn stimulerend, dat kan als gevolg hebben dat je lichaam een flinke oppepper krijgt. Beide stoffen verhogen de beschikbaarheid van dopamine in je zenuwstelsel/hersenen. Bijwerkingen zullen waarschijnlijk sneller optreden en extremer zijn. Volgens Jellink is het wel mogelijk om gebruik te combineren, máár zorg ervoor dat je je doseringen écht laag houdt en luister naar je lichaam. Rustig aftasten wat een goede dosis kan zijn en let goed op je bijwerkingen!

Buiten het feit dat je lichaam/zenuwstelsel een oppepper krijgt van de dopamine, speelt Methylfenidaat(ritalin) ook in op je serotonine waardoor je sneller het serotoninesyndroom kunt krijgen. Dus nogmaals geld hier: Wees voorzichtig met je doseringen!

Leesvoer:
http://www.jellinek.nl/informatie-over- ... /adhd-xtc/
http://www.drugsenuitgaan.nl/index.cfm? ... s&vraag=65

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."