Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC tegelijk met Zyban, gevaarlijk?

XTC tegelijk met Zyban, gevaarlijk?

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo everyone! :sunglasses:

Even een vraagje, ik zou graag willen weten wat er gebeurd als je XTC en Zyban tegelijk gebruikt.
Het zit zo: Wij (een groepje) gaan eind deze maand naar een groot festival. Met dit groepje gaan we ongeveer 2x per jaar naar een groot feest/festival. De helft gaat aan de XTC en de andere helft drinkt meestal, gaat prima altijd! Maar nou zit Ben, een vriend, aan de Zyban om te stoppen met roken. Hij gebruikt het al een maand nu en moet nog 2 maanden. Hij is wel gestopt met roken! Maar nou wil hij op het festival ook XTC gaan gebruiken. Ik zei dat ik denk dat het niet verstandig is. En nou vraagt hij "waarom niet?" Nou weet ik dat je psychisch extra belast (kan) worden qua paranoia en angst. Maar wat doet die combi met je lichaam? Zowel op het moment van gebruik als later. Extra gevaarlijk voor de lever, hart of bloedvaten? Of wat dan allemaal? Ik kan op lichamelijk gebied niets op internet vinden. Wie weet daar (serieus) wat van af?

Groetjessss :)
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bupropion(Zyban) en MDMA tegelijkertijd is niet aan te raden. Bupropion werkt op je noradrenaline en dopamine, net zoals speed in principe, al zei het in kleinere mate. Het heeft een minimaal effect op de heropname van serotonine, het is in feite een SSRI. Een SSRI en MDMA gaan niet goed samen, het kan zelfs gevaarlijk zijn. Ik raad deze combinatie daarom ook af. Bloeddruk gaat omhoog door zyban, wat i.c.m. MDMA nog gevaarlijker is.

Het is ook nog een heropname remmer van Noradrenaline en Dopamine. MDMA stimuleert afgave van Dopamine en Noradrenaline, wat deze combinatie NOG gevaarlijker maakt. Gewoon niet doen dus.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt Pandan, ik zal het hem door geven!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dunnetjess33 zei:
Bedankt Pandan, ik zal het hem door geven!
Klik om te vergroten...

Geen probleem :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."