Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstemazepam gevaar?

temazepam gevaar?

11 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen alcohol drinken, en 10-20 mg is een mooie dosis om mee te beginnen. Ze zijn wel verslavend en er treed bij frequent gebruik ook snel gewenning op. Ik raad je aan om ze sowieso niet langer dan 5 weken achter elkaar te gebruiken, ivm met verslavingsgevaar!
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voordat ik verder ga, ja ik heb de zoekmachine gebruikt, maar werdt niet echt wijzer.


Oke dan voor het echte verhaal, ik ben laatst in bezit gekomen van 10mg temazepam vloeibaar capsules (weet niet of deze ook in tabletvorm zijn?). Ik wil ze gebruiken, puur om mee in slaap te vallen( het zijn toch inslapers?). Zelf heb ik totaal geen ervaring met benzo's dus graag wat tips. En aangezien ik ze niet via recept heb, hoe gevaarlijk is het, want ik heb gehoort van mensen die er niet tegen kunnen(stond ook in de bijsluiter). Ook waren ze goed tot 07-2008, is dat heel erg of valt dat allemaal wel mee?

alvast bedankt,

de teruggekomen space scientist
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Temazepam is inderdaad een inslaper. Ik zou je adviseren om gewoon te beginnen met 10 mg, dat kan opzich weinig kwaad. Dat ze van juli 2008 zijn kan in principe ook geen kwaad, ze zullen vast nog wel werken zoals het hoort.
Tip: Zorg dat als je ze de eerste keer neemt je dicht bij je bed in de buurt bent :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maak je niet druk

10mg zijn de halve versies. Je hebt ze ook 20mg en een liquid cap halveer je niet :wink:

Zolang jij geen (grote) hoeveelheden alcohol voor gebruik hebt genomen is er niet echt een gevaar. Tenzei je allergisch bent ofzo.

Gewoon half uurtje voor het naar bed gaan nemen, en dan gaan liggen, en willen slapen...
J
Johanna*Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hee,

Ben het eens met Spor, en wat ik nog wel even erover kan zeggen is dat de werking echt enorm tegenvalt.
Ik werd er hoogstends wat rustiger van, maar gebruik het gewoon ook op school en ervan slapen doe je niet echt. Beter gelijk met valium beginnen naar mijn mening..
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vindt het waardeloos als slaapmiddel dan :grin:

reden: ze werken maar kort 4 uurtjes en naar 4 uurtjes word ik dan ook altijd klaarwakker, midden in de nacht , en kan ik niet meer slapen.
Die 4 uurtjes slaap je wel heel diep, mischien daarom dat je geen slaap meer kan krijgen.

Maar je mischien reageer jij anders, je hoeft er niet bang voor te zijn iniedergeval.

succes en slaapse!
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een uitspraken hier, dan maar direct aan de valium :P

Behalve het feit dat het beide benzodiazepinen zijn, zijn ze niet echt met elkaar te vergelijken.

Het ene is een langwerkend anxiloticum, en het ander een kortwerkend hypnoticum.

Verder verschilt de werking van temazepam per persoon nogal heb ik gemerkt, bij mij persoonlijk is temazepam een van de weinige middelen die een roes net zo aanwezig als een xtc roes kan veroorzaken. Anderen vinden het maar niets.
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#8
Johanna* zei:
Ik werd er hoogstends wat rustiger van, maar gebruik het gewoon ook op school
Klik om te vergroten...

Sounds like a typical 'Broodje Aap' to me...
No way dat jij met Tema in je mik kan functioneren op school... :wave:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#9
T-men zei:
Johanna* zei:
Ik werd er hoogstends wat rustiger van, maar gebruik het gewoon ook op school
Klik om te vergroten...

Sounds like a typical 'Broodje Aap' to me...
No way dat jij met Tema in je mik kan functioneren op school... :wave:
Klik om te vergroten...

Oh daar wil ik wel om wedden hoor

Zéker kan het, MAAR als het al zo ver is dat je nog kan funktioneren met 20mg in je mik moet je je af gaan vragen waar je het nog voor doet :)

Denk idd niet dat je met je eerste temazepam op nog kan funktioneren, maar als je die al tijdje gebruikt moet er echt geen probleem zijn. Ik wel eens 5×10mg per dag voorgeschreven van de dokter, terwijl andere mensen 5mg per dag krijgen om te kunnen slapen. Zou je ook zeggen dat ik met 10x die dosis de hele dag zou moeten slapen maar zodra je er eenmaal aan gewend bent gaat het allemaal prima
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#10
T-men zei:
Johanna* zei:
Ik werd er hoogstends wat rustiger van, maar gebruik het gewoon ook op school
Klik om te vergroten...

Sounds like a typical 'Broodje Aap' to me...
No way dat jij met Tema in je mik kan functioneren op school... :wave:
Klik om te vergroten...

weleens met 30mg in de les gezeten.
je voelt je als een zombie maar niet perse moe.
wel lekker roesje eigenlijk;p
je kunt je niet concentreren en vooral geen moeilijke dingen gaan doen.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#11
bahalve t GROTE gevaar van verslaving zijn ze erg veilig benzo's zijn al vanaf de jaren 60 op de markt en goed onderzocht. zelfs bij flinke overdoseringen zijn ze redelijk veilig.

dat is natuurlijk geen excuus om overdreven te doseren. minder=meer met benzodiazepines en veel andere drugs/farmaceutica
J
Johanna*Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, seriously! Functioneren is een groot woord, maar ik kon gewoon naar de les, lopen, eten, en niemand merkte het. Ik zou het ook niet nemen bij tentamens.. Maar het ging!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."