Hoi, ik heb een vraagje..
Ik gebruik wel eens recreatief nitrazepam.. maar ik hoorde laatst dat iemand in coma was geraakt door een overdosis..
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel je moet hebben voor een overdosis in coma.
en wanneer ga je eraan dood?
#3
Overdosering met nitrazepam (benzodiazepinen) wordt meestal manifest door het in meer of mindere mate optreden van demping van het centrale zenuwstelsel, variërend van slaperigheid tot coma. In lichte gevallen zijn de symptomen o.a. slaperigheid, geestelijke verwardheid en lethargie. In ernstiger gevallen zijn de symptomen o.a. ataxie (coördinatiestoornis van de spieren), hypotonie (verlaagde spierspanning), hypotensie (verlaagde bloeddruk), ademhalingsdepressie, zelden coma en zeer zelden de dood. Een overdosis zal over het algemeen geen levensbedreiging vormen, tenzij het middel is ingenomen in combinatie met andere centraal dempende middelen (waaronder ook alcohol).
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.