Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCodeïne geen effect?

Codeïne geen effect?

12 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
Patty BrardLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niemand?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welk flesje was het?
Hoeveel mg codeïne zat er in het flesje?

100mg is een merkbaar effect maar wel subtiel.
P
Patty BrardLid
01-01-2024, 00:00
#3


Per dosering van 5ml: 2,5 mg codeïnefosfaathemihydraat.
Ik vind het toch best zonde van mijn geld zo want zo'n flesje kost 10 euro?
P
Patty BrardLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oom Klaas zei:
100mg dus hoor je een mellow, warm, rustig, lichtelijk leeg gevoel van te krijgen.
Maar codeine is niet echt spannend, en omdat je meteen heftig moet gaan doseren om ook iets goed te kunnen voelen vind ik het ook geen ideaal middel. Vooral de heftige constipatie die ik ervaar met het middel is best vervelend.

Kijk in ieder geval heeeeel goed uit met alcohol en dit spul.
Klik om te vergroten...

Ik had er ook een flesje wijn bij gedaan maar nog steeds geen effect?
P
Patty BrardLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nog wat anders aan te raden?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Soep in zak van Unox, is wel lekker.
P
Patty BrardLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
Soep in zak van Unox, is wel lekker.
Klik om te vergroten...

:rolleyes:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leef je uit
S
ShakE_iTLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn enige ervaring met codeine is die met Dafalgan Codeine(5OOmg paracetamol+30mg codeine).Codeine staat onderaan de ladder van analgetica.Ik ondervond er haast geen effect van.

Heb indertijd eens een recept voor Codicontin,56 tabletjes gekregen met in elk tabletje 60mg
dihydrocodeinetartraat;by the way,heb t voorschriftje kapotgescheurd :openmouth: en weggegooid,heb er nu wel n beetje spijt van hehe...

Momenteel krijg ik Suboxone voorgeschreven(8mg buprenorfine,2mg naloxon),kreeg het als subsitutiemiddel om vd heroine af te geraken,wat gelukt is :grin: ,merk zelf geen roes-effect,maar is voor mij. normaal.Normaal gezien staat buprenorfine qua krachtigheid v. narcotische analgetica bovenaan(morfine,methadon,fentanyl,piritramide),buprenorfine is wel maar een gedeeltelijke agonist :wink:
H
HashjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
*bump*
Voor wat het nog waard is, een optie is dat jij het CYP2D6 enzym mist (of hebt er te weinig van).
Dit enzym zorgt namelijk voor de omzetting van Codeïne in morfine. Maar aan de andere kant, je zou nog wel wat moeten voelen aangezien de omzetting naar codeine-6-glucuronide wel plaats vindt.

Dus lochischer is, jij drinkt 100ml waarvan per 5ml er 2,5mg codeïnefosfaatthemihydraat in zit.
Dat betekend dat jij maar 50mg codeïnefosfaatthemihydraat tot je neemt per fles.
Als mijn theorie klopt, is dat niet eens 50mg codeïne free base.
mol/massa codeïne: ~300 g/mol
mol/massa codeïnefosfaathemihydraat: ik kon de exacte mol massa niet vinden dus dit zal ~545 g/mol zijn.
Een hemihydraat is namelijk een chemische verbinding waarin een aantal water moleculen zitten die de helft zijn van het andere deel van de verbinding.
in die 50mg die je tot je neemt, zal er maar 27,5mg codeïne free base in zitten.
P
Patty BrardLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat hoor je van deze hoeveelheid 'normaal' te merken?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
100mg dus hoor je een mellow, warm, rustig, lichtelijk leeg gevoel van te krijgen.
Maar codeine is niet echt spannend, en omdat je meteen heftig moet gaan doseren om ook iets goed te kunnen voelen vind ik het ook geen ideaal middel. Vooral de heftige constipatie die ik ervaar met het middel is best vervelend.

Kijk in ieder geval heeeeel goed uit met alcohol en dit spul.
P
Patty BrardLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb eerder op de avond een flesje van 200ml codeïne leeggedronken, maar ik merk er helemaal niks van. Ik heb ook al een keer eerder zo'n klein flesje leeggedronken en ik merkte er helemaal niks van, dus nu dacht ik probeer ik eens wat meer maar het doet helemaal niks. Iemand enig idee hoe dit kan? En zijn er nog meer leuke middeltjes waar je makkelijk aan kunt komen onder de 18?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."