#1
Ik gebruik Alprazolam op advies van mijn psychiater. Ik gebruik ze niet dagelijks maar in situaties dat ik dat zelf nodig acht. Nu merk ik dat ik zelfs na enkele keren gebruik (bijvoorbeeld twee dagen achter elkaar en dan weer twee dagen niet) dat ik extreme ontwenningsverschijnselen krijg.
Als ik zelf zoek naar de ontwenningsverschijnselen dan vind ik het volgende:
"Minder vaak optredende verschijnselen zijn: diarree, duizeligheid, overgevoeligheid voor licht, geluid en aanraking, prikkelingen of een brandend gevoel van de huid, interesseverlies, concentratiestoornissen, eetlustverlies, misselijkheid, hoofdpijn, wazig zien en vermoeidheid. Zeldzame ontwenningsverschijnselen zijn: epileptische insulten, verwardheid, wanen of hallucinaties."
Met name de overgevoeligheid voor licht en geluid, eetlustverlies, wazig zien en van de de zeldzame ontwenningsverschijnselen: (lichte) hallucinaties.
Ik kan me voorstellen dat men extreme last heeft van ontwenningsverschijnselen na het stoppen na weken van gebruik maar dit vind ik wel heel snel.
Ik ga uiteraard overleggen met mijn psychiater maar ik vraag me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Eventueel met andere benzo's?
Aangezien er hier vooral mensen zitten die het recreatief en dus incidenteel gebruiken.
Het is mij nu wel duidelijk waarom mensen zo makkelijk verslaafd raken aan dit soort medicatie (gelukkig heb ik het in de gaten en laat ik ze zo veel mogelijk staan)
Bedankt alvast voor de eventuele reacties!
Als ik zelf zoek naar de ontwenningsverschijnselen dan vind ik het volgende:
"Minder vaak optredende verschijnselen zijn: diarree, duizeligheid, overgevoeligheid voor licht, geluid en aanraking, prikkelingen of een brandend gevoel van de huid, interesseverlies, concentratiestoornissen, eetlustverlies, misselijkheid, hoofdpijn, wazig zien en vermoeidheid. Zeldzame ontwenningsverschijnselen zijn: epileptische insulten, verwardheid, wanen of hallucinaties."
Met name de overgevoeligheid voor licht en geluid, eetlustverlies, wazig zien en van de de zeldzame ontwenningsverschijnselen: (lichte) hallucinaties.
Ik kan me voorstellen dat men extreme last heeft van ontwenningsverschijnselen na het stoppen na weken van gebruik maar dit vind ik wel heel snel.
Ik ga uiteraard overleggen met mijn psychiater maar ik vraag me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Eventueel met andere benzo's?
Aangezien er hier vooral mensen zitten die het recreatief en dus incidenteel gebruiken.
Het is mij nu wel duidelijk waarom mensen zo makkelijk verslaafd raken aan dit soort medicatie (gelukkig heb ik het in de gaten en laat ik ze zo veel mogelijk staan)
Bedankt alvast voor de eventuele reacties!