Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6x aanbevolen hoeveelheid alleen

6x aanbevolen hoeveelheid alleen

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DikkekakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen, ik wil mij even voorstellen, ik heet hier Dikkekak :)

Maar nu het verhaal: ik had xtc gekoct en er was niemand maar ik wou het graag proberen dus heb besloten het alleen te doen (ik had me goed in gelezen en had dit al 1x gedaan). Dit werd mijn 3e keer xtc

Ik had 3 pillen van 220mg(getest).
Voor de duidelijkheid, ik weeg 65 kilo en ben een jongen.

Het begon zo, ik had een chille setting, liedjes, drinken enz
Allemaal geen probleem dus, dus ik pak een kwartje van een pil die ik nog voor 3/4e had.

Na 40 minuten voelde ik me chill dus besloot bij te pakken :rock: nog een kwartje en later nog 1. Ik merkte dat ik extreem aan het rocken was in mijn bed dus besloot ff naar de klok te kijken. Die draaide rondjes als een gek. Ik weet dat ik later nog de intentie had om een kwartje van een andere pil bij te pakken en dat nog heb gedaan ook. Vanaf toen is alles vaag maar ik zal het zo helder mogelijk uitleggen.

Ik heb geestelijk mijn dag opnieuw mee gemaakt, met af en toe zeer sterke hallicinaties.

Vanochtend werd ik wakker naast mijn bed...

Mijn bed staat tegen de muur en er staat aan de andere kant van mijn bed een nachtkastje die vrij zwaar is.

Ik zat vast merkte ik maar ik kon niks doen, ik ben trippend wakker geworden, idk hoe want stond echt strak.

Uit eindelijk kwam ik los van mijn bed en de muur en zag wat ik had gedaan. Mijn nachtkastje stond 2 meter verder, mijn bed was meter op zij geschoven, mijn matras lag ondersteboven horizontaal over mijn bed geplaast(wtf).

Dus ik besluit mijn matras recht te zetten en ff helder proberen te worden. Na een half uur ga ik is kijken naar mijn pillen, blijkt dat ik er nog 1 heb :confused:, dat betekent dus dat ik in mijn eentje de 3e keer xtc 220mg + ong 180mg mdma naar binnen heb gewerkt.

Het heeft mij de hele dag geduurt om fatsoenlijk bij te komen, ben helemaal gesloopt mentaal. Ook fysiek trouwens, heb 4 wonden in mijn mond van het kouwen, en dikke blauwe plek idk waarvan, denk van het vallen.

Het komt er op neer, wat is het risico van een veels te hoge dosis mdma, je hebt ong 1mg per kilo nodig en ik deed 6 a 7 mg, ben denk ik gwn out gegaan. Vraag me ook niet waarneer ik alles heb verbouwd, ben het allemaal kwijt.

Ook werd ik zwaar knetter wakker, en hield nog wel tijd aan.

Kan iemand mij nu zeggen of ik meteen pernamente hersenschade heb, ben zowiezo van plan komende tijd niet (maand of 4/6) te gebruiken.

Mvg Dikkekak (btw dit verhaal is wel serieus)
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een (erg) hoge dosis MDMA (of combigebruik met andere middelen) kan inderdaad voor blackouts zorgen. Mogelijke hersenschade is niet meteen merkbaar, dit duurt vaak ongeveer 20/30 jaar. Hoe de schade zich uit is verschillend, aangezien MDMA als partydrug nog maar ongeveer één generatie bestaat wordt er nu pas duidelijk wat mogelijke na-effecten zijn. Voor nu lijkt het er op dat pas rond je 40/50e levensjaar enige schade omtrent drugsgebruik naar voren komt, en dit kan verschillen van een geheugen dat iets minder goed werkt (namen niet meer goed kunnen onthouden) tot afhankelijk zijn van huishoudelijke hulp (bij extreme gevallen).

Ik zou als ik jou was toch wel zeker even een halfjaartje wachten na zo'n belachelijk hoge dosis, beter te lang wachten en dat je hersenen weer goed herstelt zijn dan te kort.
D
DikkekakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de reactie, ik denk persoonlijk dat ik toch maar ga stoppen ipv over paar maanden opnieuw doen. Ik heb nu gemerkt dat ik me niet kan in houden met bij doseren en gedrag dus het is mooi geweest.

Oja nog 1 ding, zijn er meer mensen met dit soort gedrag? Of mag ik eigenlijk van geluk spreken dat ik nog leef?
t
t3ll4v1stLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dikkekak zei:
Bedankt voor de reactie, ik denk persoonlijk dat ik toch maar ga stoppen ipv over paar maanden opnieuw doen. Ik heb nu gemerkt dat ik me niet kan in houden met bij doseren en gedrag dus het is mooi geweest.

Oja nog 1 ding, zijn er meer mensen met dit soort gedrag? Of mag ik eigenlijk van geluk spreken dat ik nog leef?
Klik om te vergroten...

Ik moest eerlijk gezegd hard op lachen om je verslag! :grin:
Dit is precies de reden waarom ik NOOIT in mijn eentje aan de pillen ga...

Daarnaast heb ik het vermoeden dat je verschillende pillen door elkaar gebruikt hebt?
Dit kan ook potentieel problemen geven. (misschien zat er 1 foute pil bij)

Zo ver gaan als: geluk hebben dat je nog leeft zou ik echt niet willen gaan hoor.
Gewoon een heftige trip gehad meer niet.
Je gaf aan dat dit je 2e keer is. Je hersens zijn echt niet ineens naar de klote.

Wat ik wel een beetje merk in je verhaal is dat je het wel een soort van "stoer" vindt om aan de drugs te gaan.
Dit had ik aan het begin ook, voelde me heel wat omdat ik wel eens aan de drugs zat. Ook liet ik me snel beinvloeden door mijn vrienden die een stuk meer ervaring hadden met drugs en deed in hun tempo mee (vooral met blowen). Hier heb ik wel een wijze les uit geleerd na een goed moment van zelfreflectie: Drugs gebruik je voor JEZELF!

Laat je nooit beinvloeden door externe factoren bij drugsgebruik, blijf zo dicht mogelijk bij jezelf. Voel je je niet goed, ga dan bij jezelf na waarom dat is. Niet gelijk bijpakken o.i.d. misschien heb je wel niet goed gegeten, drink je niet genoeg of juist te veel. Op een avondje drugs heb ik meerdere malen op een avond even een momentje met mezelf om te relativeren.
-Hoe gaat het met mij?
-Voel ik me goed?
-Geniet ik ervan?
-Vind ik het leuk?

Als je op een van de bovenstaande vragen een "nee" scoort. ga hier dan na bij jezelf waarom je daar nee op antwoord.

Drugs doet iets met JOU, je bent ZELF de baas. Je moet alleen wel eerlijk in de spiegel kunnen kijken :)
D
DikkekakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Haha bedankt voor je reactie, ik vind drug eigenlijk niet zo stoer, ben meer nieuwschierig naar alles.

Ben in iedergeval blij om te horen dat het allemaal wel mee valt nu.

Wiet heb ik wel tijd gedaan en vond ik leuk maar stoer doen, nee niks voor mij. Liever met mijn vrienden zonder iemand anders erbij die die ik niet ken.

Toch bedankt voor je reactie!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Pas op jezelf hè :wink:
D
DikkekakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Komy goed eh :wink:
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er zijn genoeg gebruikers die zulke bizarre hoeveelheden gebruiken, dus het is niet alsof je door deze hoeveelheid echt op het randje van de dood zat (voor zover ik weet, correct me if I'm wrong). Echter is het alles behalve goed voor je om zo hoog te doseren. Erg goed van je dat je nu al door hebt dat dit eigenlijk niet kan en het verstandige besluit neemt om dit risico niet meer te nemen, dat zouden meer mensen moeten doen..
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het zal niet goed zijn voor je hersenen maar ald je dit niet iedereweek doet zal je er waarschijnlijk geen last van krijgen op een kater na (of het moet zijn dat je nooit katers hebt :rock: )
Ik heb wel is een maand lang iedere zaterdag tussen de 200-600mg mdma met nog meer troep er bij(meth 2cb speed truffels wiet)
En ik ben mentaal nog net zo beroerd als vroeger dusk neem aan dat het met jou wel goed gaat komrn.
D
DikkekakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke thanks voor jullie reactie, sws blij dat er mensen zijn die moeite doen voor anderen.

Hoe dan ook als de beheerder dit leest, ik denk dat het topic gesloten kan worden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Benzoboss zei:
Het zal niet goed zijn voor je hersenen maar ald je dit niet iedereweek doet zal je er waarschijnlijk geen last van krijgen op een kater na (of het moet zijn dat je nooit katers hebt :rock: )
Ik heb wel is een maand lang iedere zaterdag tussen de 200-600mg mdma met nog meer troep er bij(meth 2cb speed truffels wiet)
En ik ben mentaal nog net zo beroerd als vroeger dusk neem aan dat het met jou wel goed gaat komrn.
Klik om te vergroten...


Eeeeh je weet dat je de hersenschade van xtc MDMA zich ook pas over 20 of 30 jaar kan laten zien? Nu merk je dat niet idd maar wacht maar.
En ja ik heb dat gezien ja. Bij een kennis van mij. In het verleden drugs en alcohol misbruikt jaren lang. Nu is tie rond de 50, is chronisch paranoia, zijn (vooral korte termijn) geheugen is echt zowat weg. Hij is vaak dingen echt al na een paar seconden kwijt, en écht kwijt, komt ook niet meer terug. Soms vergeet ie zelfs of tie al gescheten had, ongelukjes gebeuren dan. Zijn huis en alles word voor m geregeld want dat kan hij niet meer. Rijd geen auto meer en ga zo maar door. Als je dat ziet geloof je de verhalen over hersenschade echt wel hoor. Ik heb het met eigen ogen gezien.
Dus geef alsjeblieft niet zulke super slechte adviezen! Mensen lezen dat he slimpie..
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit zal niet goed geweest zijn voor je hersenen. Zolang het maar 1 keer gebeurd is, dan is het nog niet erg. In het vervolg gewoon de hoeveelheid mg nemen dat je mag. Als ik jou was zou ik nog 3 maanden wachten tot je weer gebruikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."