Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpnieuw mdma gebruiken na een maand

Opnieuw mdma gebruiken na een maand

4 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HoihoihoiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedenavond,

Ik ben me ervan bewust dat er op internet staat dat je minimaal 2 à 3 maanden moet wachten tot je volgende gebruik en er zullen al veel topics over dit onderwerp geopend zijn maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen dus vandaar dat ik dit topic open!

Ik ben een vrouw, weeg 64 kg en heb vorige week voor het eerst mdma poeder heeft gebruikt. Ik had me vrij goed ingelezen en wist dat een redelijke beginners dosis zo rond de 90 mg voor de hele avond zou liggen. Nu was het poeder dus doseren was wat lastig maar ik denk dat ik hier helaas toch wat overheen ben gegaan (Ik heb 4 à 5 keer gedipt met mijn pink gedurende 5 uur). De ervaring was wel fantastisch en ik heb met dezelfde groep afgesproken om dit nogmaals op een bepaald festival te doen wat vier weken later plaatsvindt. Nu begin ik me af te vragen of dat dus wel zo'n slim idee is. Ik heb vooralsnog niet echt last van een heftige dip gehad in de dagen erna maar ik weet dat mijn serotonine nog niet helemaal op orde zal zijn na die vier weken misschien ook omdat mijn dosis waarschijnlijk wat hoog lag.

Ik vraag me nu af;
- Zijn er mensen die wel eens na een maand weer gebruikt hebben en hoe was de ervaring, was de space bijvoorbeeld minder intens of werd je juist sloom of was de ervaring weer goed?
- Hoe schadelijk zou het zijn om dit eenmalig te doen? Een maand is natuurlijk wat aan de korte kant maar het is ook weer niet mega kort en in een maand zal toch een groot deel van de serotonine al weer aangevuld zijn lijkt me? Op sommige plaatsen op internet las ik namelijk weer 5 à 6 weken en die zijn dan al bijna voorbij.

Nogmaals ik ben erg benieuwd naar ervaringen en of het de moeite waard zal zijn!
P
PlatinaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoihoihoi zei:
Goedenavond,

Ik ben me ervan bewust dat er op internet staat dat je minimaal 2 à 3 maanden moet wachten tot je volgende gebruik en er zullen al veel topics over dit onderwerp geopend zijn maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen dus vandaar dat ik dit topic open!

Ik ben een vrouw, weeg 64 kg en heb vorige week voor het eerst mdma poeder heeft gebruikt. Ik had me vrij goed ingelezen en wist dat een redelijke beginners dosis zo rond de 90 mg voor de hele avond zou liggen. Nu was het poeder dus doseren was wat lastig maar ik denk dat ik hier helaas toch wat overheen ben gegaan (Ik heb 4 à 5 keer gedipt met mijn pink gedurende 5 uur). De ervaring was wel fantastisch en ik heb met dezelfde groep afgesproken om dit nogmaals op een bepaald festival te doen wat vier weken later plaatsvindt. Nu begin ik me af te vragen of dat dus wel zo'n slim idee is. Ik heb vooralsnog niet echt last van een heftige dip gehad in de dagen erna maar ik weet dat mijn serotonine nog niet helemaal op orde zal zijn na die vier weken misschien ook omdat mijn dosis waarschijnlijk wat hoog lag.

Ik vraag me nu af;
- Zijn er mensen die wel eens na een maand weer gebruikt hebben en hoe was de ervaring, was de space bijvoorbeeld minder intens of werd je juist sloom of was de ervaring weer goed?
- Hoe schadelijk zou het zijn om dit eenmalig te doen? Een maand is natuurlijk wat aan de korte kant maar het is ook weer niet mega kort en in een maand zal toch een groot deel van de serotonine al weer aangevuld zijn lijkt me? Op sommige plaatsen op internet las ik namelijk weer 5 à 6 weken en die zijn dan al bijna voorbij.

Nogmaals ik ben erg benieuwd naar ervaringen en of het de moeite waard zal zijn!
Klik om te vergroten...
Ik heb hier meer dan ervaring in. 1 keer kan, maak er geen gewoonte van. Ik heb 2 jaar lang 1x per maand gebruikt. Ik heb nu het hele effect verpest.

Hierbij waarschuw ik je dus dat je hier geen gewoonte van moet maken. Eenmalig kan geen kwaad.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals hierboven gemeld al wordt zal je van ene keer te kort ertussen niet gelijk mega schade oplopen nee. Die 5 a 6 weken wat jij leest is vast 6-8 weken, 5 (6 in mijn ogen ook) is echt veel te kort hoor, echt. Reken wel, dat als je nu al bij je begin van gebruik de "regels" gaat buigen, de kans goed aanwezig is dat je in de toekomst vaker wat "makkelijk" word daarmee. Dus pas er echt mee op.
En niet alleen om schade te voorkomen is die 3 maanden regel maar ook om zo lang mogelijk van mdma te kunnen genieten. Bij de meeste mensen (niet iedereen dus) gaat de echte magie weg van mdma op den duur. En hoe vaker, frequenter, en hoe hoger je doseringen, hoe sneller je de magie kwijt bent. Dat houd in dat je zo goed als geen love gevoel meer ervaart en vooral het strak staan en niet slapen merkt. Eigenlijk dus niets meer aan. Bij de ene komt dat na een paar x al en bij anderen pas na 10 tallen keren. Dus less is echt more met dit. Verpest het niet voor je zelf door het te gaan misbruiken, dan kun je lang van dit lekkere goedje genieten!
Geniet van je feestje!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij mij had het een paradoxaal effect na vaker gebruiken. Geen magie meer en sliep ermee als een Oss. Ken verder niemand die het ook zo ervaart maar dat soort dingen kan je krijgen met te vaak in korte tijd gebruik. Ik werd er moe van!

Na een pauze van 10+jaar is de magie weer terug gelukkig :confused:mile:

Geniet met mate zoals het voor alles geld eigenlijk.
Veel plezier vast op het feestje
P
PlatinaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
Bij mij had het een paradoxaal effect na vaker gebruiken. Geen magie meer en sliep ermee als een Oss. Ken verder niemand die het ook zo ervaart maar dat soort dingen kan je krijgen met te vaak in korte tijd gebruik. Ik werd er moe van!

Na een pauze van 10+jaar is de magie weer terug gelukkig :confused:mile:

Geniet met mate zoals het voor alles geld eigenlijk.
Veel plezier vast op het feestje
Klik om te vergroten...
Herken het wel hoor! Word er ook ontzettend moe van!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."