Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA en epilepsie in het verleden

MDMA en epilepsie in het verleden

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
RemcoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Over een aantal dagen wil ik voor de eerste keer (pure) mdma doen. Wel heb ik hier een aantal vragen over. Ik heb namelijk in mijn verleden een (best) zware vorm van epilepsie gehad. Ik ben nu 20 jaar, mijn laatste aanval kreeg ik ongeveer 12 jaar geleden. Sindsdien mocht ik ook stoppen met de medicatie (11-12) jaar geleden.

Sindsdien heb ik geen aanvallen meer gehad en/of andere verschijnselen van epilepsie.
In de tijd van mijn puberjaren tot nu heel wat alcohol genuttigd, gebruik gemaakt van hasj/wiet/hasj en wiet, 15mg ritalin per dag (i.v.m. Attention Dificit Disorder (A.D.D.)), doe ik aan verschillende vechtsporten (boksen, kickboksen, jiu jitsu, mma) waarbij ik behoorlijk wat klappen op m'n hoofd vang. Alle bovengenoemde beschrijvingen zonder dat ik ook maar enige verschijnselen krijg van epilepsie.
Ik heb geen last van gekkeurde lichtjes in een club, alleen soms van fel wit knipperende lichtjes. Nou hoor ik ook van vrienden (die geen epilepsie hebben/hadden) dat zij ook last hebben van deze lichtjes, wat me wel gerust stelt.
Ik ben 1.85 en weeg rond de 88kg (met een vetpercentage van ongeveer 11-12%), mocht dit enige invloed hebben op het gebruik.

Nou wil ik ongeveer 20/30mg pure mdma bij een feestje in een club gebruiken over een paar dagen, om laag te beginnen.
Ik vroeg me af wat de kans is dat ik weer een aanval krijg?
En mocht ik een aanval krijgen, is mijn epilepsie dan ook weer terug?
Het is namelijk wel een erg kleine dosis mdma lijkt me.
Wat kan ik voor de rest verwachten / waar moet ik voor de rest rekening mee houden?
Hoe verstandig is dit om te doen?
Heb ik meer kans dan een ander op het krijgen van een aanval?

Ik hoor graag antwoord van deskundigen en/of ervaringen

Gr.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk echt dat een vraag is die wij hier niet kunnen beantwoorden. En dat zou je eigenlijk ook niet moeten willen. Dit is echt een specifieke vraag voor je arts. (Huisarts of neuroloog). Wij kennen jou niet, jou medische verleden niet, we zijn geen artsen. Stel wij zeggen: ja kan wel hoor! En het kan achteraf niet..
Zulke medische vragen zou je niet op een forum moeten vragen maar aan een arts. Wij zouden alleen maar kunnen speculeren en speculeren met iemands gezondheid/leven is niet handig.

https://drugsinfoteam.nl/vraag-antwoord/lees-een-antwoord/?qid=29135
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Enne, 1 post met deze vraag was voldoende geweest hoor.
R
RemcoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dunnetjess33 zei:
Enne, 1 post met deze vraag was voldoende geweest hoor.
Klik om te vergroten...
Hahaha ja sorry ik zag hem er niet bijstaan en dacht dat het niet was doorgekomen dus had ik een nieuwe gemaakt.
Bedankt voor de reactie!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."