#1
Nou ik heb dus ADD en Concerta 'gekregen' (/betaald), wat langdurige Methylfenidaat is. 36mg tabletten. Heerlijk dit. Nog minder 'bijwerkingen' en meer concentratie. Ik heb vandaag in een paar uur meer werk verzet dan de afgelopen zes weken... letterlijk!
Mijn hartslag is wel debiel hoog geworden (36gram langzame release), maar het heeft niet zo'n psychoactieve 'high' als amfetamines. Toen mijn hartslag nog hoger dan normaal was, de concentratie verminderde en ik bij wilde pakken, wilde ik zeker niet nog zo'n... 'bom' naar binnen gooien. Doe jezelf een lol en probeer nooit concerta af te bijten! Het is als met een bot ijzerzaagje een zwaar kettingsslot probeer door te zagen; deukje en verder tandproblemen
(buiten dat las ik net dat het niet voor niets lang duurt om vrij te komen; sloop je de capsule dan krijg je alles in één keer naar binnen! Maar goed dat doorbijten niet lukte!
)
Wat ook erg raar is, is de gigantische body high. Je zou denken 36mg dopamine heropname blokker, langzaam vrijkomen, therapeutische hoeveelheid... Tsja... Echter moet ik wel (en dit is raar) dusdanig veel nemen dat ik eerst nogal 'high' moet worden voordat het werkt, of is de psychoactieve high de bedoeling? Ik dacht toch echt dat dat niet hoorde... Maar niet storend en veel minder dan 4-fmp, wat ik wel kan waarderen.
Bijwerkingen zijn standaard amfetamine:
-Minder speeksel;
-Minder eetlust;
-Meer kunnen waarderen (ipv leren te accepteren/kiezen om voor iets te zijn);
-Meer sociaal zijn;
-Iets warmer;
-Zin in ketting te roken, maar het niet hoeven;
-Veel dorst (ik dan);
-Muziek klinkt beter, maar geen drang tot feesten;
-Abnormaal scherp en alert zijn (dit hoord niet volgens de bijsluiter) (speed word ik sloom van);
-Tijdsgevoel is weg (je weet wel waar je ongeveer zit in de tijd, maar je voelt het niet; je weet het enkel);
-Zeer lichtelijk met je kaken willen spelen, maar dat is geen drang.
Ik had toch echt gehoopt om geen dextro-amfetamine, of uberhaupt amfetamine, te krijgen in verband met dat high worden en mogelijke verslaving enzo, maar nu moet ik toch echt eerst high worden, psychisch, voordat mijn concentratie om de hoek komt kijken.
Begrijp me niet verkeerd; het voelt goed. Lekker elke dag high kunnen zijn, maar ergens hoopte ik dat dat niet nodig zou zijn, zodat ik me goed (lees: normaal/probleemloos en nuchter) kon voelen zonder het idee te hebben dat ik elke dag een designer XTC variant naar binnen werk (of twee) :/
Echter zou ik nu totaal geen zin hebben in MDMA of 4-FMP of speed (speed deed ik toch al niet, maar na één keer 'trekt' het (als je weet ik bedoel)) of welke andere drug dan ook (behalve nicotine, voor de één of andere reden). Zou je het voor mijn neus leggen, dan zou ik het opvegen/oppakken en zo door de toilet heen spoelen.
---
Ik wil het er gewoon even over hebben. Ik heb verder geen vragen erover ofzo. Misschien leuk om ervaringen te delen? (zowel AD(H)D'ers als niet-AD(H)D'ers) Of advies ofzo?
Mijn hartslag is wel debiel hoog geworden (36gram langzame release), maar het heeft niet zo'n psychoactieve 'high' als amfetamines. Toen mijn hartslag nog hoger dan normaal was, de concentratie verminderde en ik bij wilde pakken, wilde ik zeker niet nog zo'n... 'bom' naar binnen gooien. Doe jezelf een lol en probeer nooit concerta af te bijten! Het is als met een bot ijzerzaagje een zwaar kettingsslot probeer door te zagen; deukje en verder tandproblemen
(buiten dat las ik net dat het niet voor niets lang duurt om vrij te komen; sloop je de capsule dan krijg je alles in één keer naar binnen! Maar goed dat doorbijten niet lukte! Wat ook erg raar is, is de gigantische body high. Je zou denken 36mg dopamine heropname blokker, langzaam vrijkomen, therapeutische hoeveelheid... Tsja... Echter moet ik wel (en dit is raar) dusdanig veel nemen dat ik eerst nogal 'high' moet worden voordat het werkt, of is de psychoactieve high de bedoeling? Ik dacht toch echt dat dat niet hoorde... Maar niet storend en veel minder dan 4-fmp, wat ik wel kan waarderen.
Bijwerkingen zijn standaard amfetamine:
-Minder speeksel;
-Minder eetlust;
-Meer kunnen waarderen (ipv leren te accepteren/kiezen om voor iets te zijn);
-Meer sociaal zijn;
-Iets warmer;
-Zin in ketting te roken, maar het niet hoeven;
-Veel dorst (ik dan);
-Muziek klinkt beter, maar geen drang tot feesten;
-Abnormaal scherp en alert zijn (dit hoord niet volgens de bijsluiter) (speed word ik sloom van);
-Tijdsgevoel is weg (je weet wel waar je ongeveer zit in de tijd, maar je voelt het niet; je weet het enkel);
-Zeer lichtelijk met je kaken willen spelen, maar dat is geen drang.
Ik had toch echt gehoopt om geen dextro-amfetamine, of uberhaupt amfetamine, te krijgen in verband met dat high worden en mogelijke verslaving enzo, maar nu moet ik toch echt eerst high worden, psychisch, voordat mijn concentratie om de hoek komt kijken.
Begrijp me niet verkeerd; het voelt goed. Lekker elke dag high kunnen zijn, maar ergens hoopte ik dat dat niet nodig zou zijn, zodat ik me goed (lees: normaal/probleemloos en nuchter) kon voelen zonder het idee te hebben dat ik elke dag een designer XTC variant naar binnen werk (of twee) :/
Echter zou ik nu totaal geen zin hebben in MDMA of 4-FMP of speed (speed deed ik toch al niet, maar na één keer 'trekt' het (als je weet ik bedoel)) of welke andere drug dan ook (behalve nicotine, voor de één of andere reden). Zou je het voor mijn neus leggen, dan zou ik het opvegen/oppakken en zo door de toilet heen spoelen.
---
Ik wil het er gewoon even over hebben. Ik heb verder geen vragen erover ofzo. Misschien leuk om ervaringen te delen? (zowel AD(H)D'ers als niet-AD(H)D'ers) Of advies ofzo?
