Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer methylfenidaat (ADD geconstateerd)

Eerste keer methylfenidaat (ADD geconstateerd)

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou ik heb dus ADD en Concerta 'gekregen' (/betaald), wat langdurige Methylfenidaat is. 36mg tabletten. Heerlijk dit. Nog minder 'bijwerkingen' en meer concentratie. Ik heb vandaag in een paar uur meer werk verzet dan de afgelopen zes weken... letterlijk!

Mijn hartslag is wel debiel hoog geworden (36gram langzame release), maar het heeft niet zo'n psychoactieve 'high' als amfetamines. Toen mijn hartslag nog hoger dan normaal was, de concentratie verminderde en ik bij wilde pakken, wilde ik zeker niet nog zo'n... 'bom' naar binnen gooien. Doe jezelf een lol en probeer nooit concerta af te bijten! Het is als met een bot ijzerzaagje een zwaar kettingsslot probeer door te zagen; deukje en verder tandproblemen :rolleyes: (buiten dat las ik net dat het niet voor niets lang duurt om vrij te komen; sloop je de capsule dan krijg je alles in één keer naar binnen! Maar goed dat doorbijten niet lukte! :openmouth:)

Wat ook erg raar is, is de gigantische body high. Je zou denken 36mg dopamine heropname blokker, langzaam vrijkomen, therapeutische hoeveelheid... Tsja... Echter moet ik wel (en dit is raar) dusdanig veel nemen dat ik eerst nogal 'high' moet worden voordat het werkt, of is de psychoactieve high de bedoeling? Ik dacht toch echt dat dat niet hoorde... Maar niet storend en veel minder dan 4-fmp, wat ik wel kan waarderen.

Bijwerkingen zijn standaard amfetamine:
-Minder speeksel;
-Minder eetlust;
-Meer kunnen waarderen (ipv leren te accepteren/kiezen om voor iets te zijn);
-Meer sociaal zijn;
-Iets warmer;
-Zin in ketting te roken, maar het niet hoeven;
-Veel dorst (ik dan);
-Muziek klinkt beter, maar geen drang tot feesten;
-Abnormaal scherp en alert zijn (dit hoord niet volgens de bijsluiter) (speed word ik sloom van);
-Tijdsgevoel is weg (je weet wel waar je ongeveer zit in de tijd, maar je voelt het niet; je weet het enkel);
-Zeer lichtelijk met je kaken willen spelen, maar dat is geen drang.

Ik had toch echt gehoopt om geen dextro-amfetamine, of uberhaupt amfetamine, te krijgen in verband met dat high worden en mogelijke verslaving enzo, maar nu moet ik toch echt eerst high worden, psychisch, voordat mijn concentratie om de hoek komt kijken.

Begrijp me niet verkeerd; het voelt goed. Lekker elke dag high kunnen zijn, maar ergens hoopte ik dat dat niet nodig zou zijn, zodat ik me goed (lees: normaal/probleemloos en nuchter) kon voelen zonder het idee te hebben dat ik elke dag een designer XTC variant naar binnen werk (of twee) :/

Echter zou ik nu totaal geen zin hebben in MDMA of 4-FMP of speed (speed deed ik toch al niet, maar na één keer 'trekt' het (als je weet ik bedoel)) of welke andere drug dan ook (behalve nicotine, voor de één of andere reden). Zou je het voor mijn neus leggen, dan zou ik het opvegen/oppakken en zo door de toilet heen spoelen.

---

Ik wil het er gewoon even over hebben. Ik heb verder geen vragen erover ofzo. Misschien leuk om ervaringen te delen? (zowel AD(H)D'ers als niet-AD(H)D'ers) Of advies ofzo?
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben er nu achter gekomen dat het middel niet voor concentratie zorgt bij enkel 1 tablet, maar dat je er wel 'high' van wordt als je iets voor elkaar krijgt. Dus nu heb ik vrij snel geleerd dat als ik dusdanig weinig neem dat ik niet high word, ik dat wel kan worden van werk/school/klusjes voor elkaar krijgen. Nu kan dus letter 'high on life' worden.

Buiten dat is het met 'drugs' zo dat ik mij er goed van voel tijdens gebruik, maar niet erna. Maar als ik dan iets voor elkaar grekregen heb en ik de volgende dag niet 'high' ben, ik er blijvend blij van kan zijn omdat ik mij goed voel omdat ik goed bezig ben geweest met taken de vorige dag. Dit is dus geweldig eigenlijk.

Ik heb een half biertje van 5% in de thuis setting genomen om te kijken wat voor invloed dat heeft, maar dit doe ik dus nooit meer, want al van een half glas versterkt het de werking van concerta dusdanig dat je er een halve MDMA ervaring van krijgt waar ik juist niet naar op zoek ben. Geen bier meer dus!
s
spuky10Lid
01-01-2024, 00:00
#3
het klinkt toch alsof je wat veel hebt. meestal moet je langzaam opbouwen en voelt je er niets van. je concentratie word alleen beter,. dit klinkt toch een beetje als hoge doseringsverschijnselen.
er zijn ook tabletten van 18 mg en 27 mg.

als je je een beetje eufoor voelt klopt dat dus niet. en als je nu dus teveel krijgt en je merkt dat je er niet meer eufoor van wordt is er weer een kans dat je steeds meer gaat verhogen.. en daar is de medicatie niet voor :wink:
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is niet echt euforisch, maar meer erg prettig. Ik vraag mij ook af in hoeverre wat ik als 'high' zie ook daadwerkelijk 'high' is. Ik heb namelijk geen vergelijkingsmateriaal van hoe normale beloning voelt. Het was altijd of totaal geen voldoening, of extreem (drugs) en ik vraag mij dan ook af waar de middemoot zit :confused: euforisch is het zeker niet.

Pas vanaf de drempel dat ik verandering van mijn 'normale' zelf ervaar (in de zin van beloningsgevoel, niet hoe anderen mijn gedrag zeggen te ervaren), voelt dit voor mij dus als 'high'. En die body high lijkt ook wel een beetje, naar mijn gevoel, te correleren aan de rillingen die normale mensen zeggen te voelen als ze bijvoorbeeld naar de wc gaan.

Ook las ik dat concerta de eerste paar dagen voor bijwerkingen zorgen die snel over zullen gaan. Ik voel mij nu op dag drie veel minder 'anders' dan normaal. De 36mg dosis zou ook kunnen zijn omdat ik al de broodnodige 'zelfmedicatie' periode kortgeleden achter de rug had gehad en ik qua leeftijd 'al' in de 20 ben.

PS: gelukkig is er over een paar weken een terugkoppeling bij de psychiater en als dan dus blijkt dat het teveel is, zal ik dus een andere dosis krijgen. Het is trouwens juist niet mijn wens om high te worden. Sterker nog ik het best vervelend. Ik crave juist die rustigheid en focus. Als ik high wil worden drink ik er wel bier bij :')
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is nu de vierde dag en ik merk dat de positieve bijwerking al bijna weg zijn, maar de concentratie verbeterd naar mijn gevoel (placebo?), terwijl de negatieve bijwerkingen in sterkte zijn gebleven.

Gisteren heb ik toch net wat te laat de eerste pil geslikt en te vroeg de tweede. Ik wilde namelijk geen slaapproblemen krijgen, maar ik moest nog wat voor school doen en ik had het beter niet kunnen nemen;
-Spieren spande zich aan, wat geen pretje was;
-Denkvermogen was verslechterd aangezien ik mentaal graag wilde slapen maar daar niet toe in staat was.

De verhouding plezierigheid:tongueout:olsslag_verhoging+narigheid was ongeveer 1:4. Buiten dat is het goedkoper om dan voor misbruik 4-FMP te kopen. Dit maakt concerta wel een ideale middel tegen misbruik voor mij :)
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alle bijwerkingen zijn inmiddels compleet weg en hebben plaats gemaakt voor concentratie. (of die concentratie was even sterk aanwezig, maar werd het effect ervan overschaduwd door de bijwerkingen)

Het lijkt ook alsof mijn verloren persoonlijkheid door extreem systematisch te denken, uit een coma ontwaakt is. Ik kan weer dingen waarderen die ik vroeger leuk vond en ik ben ook weer helemaal de oude kleine ik, die ik helemaal vergeten was ooit te zijn.

Als ik eerder hulp had geaccepteerd van anderen toen ik 13 was, en het niet afschreef als onzin ("Hoezo is er iets mis met mij? Waar haal je uberhaupt het brutale lef vandaan om mij te classificeren als onwaardig met je waardeloze middelmatigheid?! Ga lekker zelf naar de psycholoog met je ondergeschikte mentale denkvermogen! Je kan niet eens..." afijn...), had mij dat zoveel narigheid gescheeld :( Niet dat ik niet nog steeds neerkijk op hun 'hulp', want ze deden het met andere beweegredenen. Ik had er daadwerkelijk mee geholpen geweest om niet contstant afgeschreven te worden, maar geaccepteerd te worden voor wie ik was en niet voor welke geaccepteerde rol ik zou vervullen. Ik haat ze er nog steeds voor (en dat gevoel kan ik teminste weer voelen, ipv 'meemaken')

Doei doei recreationele drugs, het was euforisch jullie gekent te hebben :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."