Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC PAUZE

XTC PAUZE

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#1
Phre4kje zei:
Nu wil ik dus een pauze nemen om te zorgen dat mijn Serotonine weer op peil komt, en dat ik weer iets kan voelen van de MDMA. Iemand enig iedee hoelang mijn pauze moet zijn? Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...

Normaal wordt 2 à 3 maanden aangeraden tussen gebruik, zelf hou ik 3 à 6 maanden aan. In jouw geval zou ik minstens een half jaar geen MDMA gebruiken, hoe langer hoe beter.
Gebruik in deze periode ook geen andere drugs met serotonerge werking, en begin de eerstvolgende keer met een lage dosis MDMA - 1mg per kg lichaamsgewicht zou voldoende moeten zijn. Als je hier niets van voelt, ben ik bang dat je deze drug voor jezelf hebt verpest. Ga in ieder geval geen grote hoeveelheden bijnemen dan, omdat je hiermee de kans nog verder vergroot dat je er nooit meer van kunt genieten.

Uit nieuwsgierigheid: waarom heb je zo excessief gebruikt?
P
Phre4kjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fenrir zei:
Normaal wordt 2 à 3 maanden aangeraden tussen gebruik, zelf hou ik 3 à 6 maanden aan. In jouw geval zou ik minstens een half jaar geen MDMA gebruiken, hoe langer hoe beter.
Gebruik in deze periode ook geen andere drugs met serotonerge werking, en begin de eerstvolgende keer met een lage dosis MDMA - 1mg per kg lichaamsgewicht zou voldoende moeten zijn. Als je hier niets van voelt, ben ik bang dat je deze drug voor jezelf hebt verpest. Ga in ieder geval geen grote hoeveelheden bijnemen dan, omdat je hiermee de kans nog verder vergroot dat je er nooit meer van kunt genieten.

Uit nieuwsgierigheid: waarom heb je zo excessief gebruikt?
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik denk dat ik idd even maar een ruime pauze ga nemen van ongeveer een half jaartje dus.
Tja... waarom ik zo excessief heb gebruikt weet ik zelf eigenlijk ook niet. Ik denk dat het meer een soort "gewoonte" is geworden om het elke week met hetzelfde groepje te doen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja dat je er niks meer van voelde was te verwachten natuurlijk bij zulk gebruik. Je wil het vast niet horen, maar grote kans dat je het voor altijd voor jezelf verpest hebt. Bij vrijwel iedereen geld dat zodra je het te vaak of te hoog hebt gedoseerd dat je het niet meer of amper voelt dat het ook nooit meer zo terugkomt als vroeger.

Je serotonine komt wel weer op peil, maar dat is het probleem ook niet. MDMA is neurotoxisch, zeker bij hoge doseringen of te frequent doseren. Met andere woorden je serotonine systeem is waarschijnlijk dusdanig beschadigd dat het fijne gevoel van MDMA nooit meer terug gaat komen zoals je gewend bent. Wellicht heb je mazzel, maar ik zou er niet op rekenen. Sowieso zou ik minstens een jaar pauze inlassen, een half jaar is echt niet voldoende bij de frequentie waarmee je het gedaan hebt.
P
Phre4kjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo,
Ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik toch wel ergens mee zit...
Ik heb tot nu toe 11 weken lang, elke week MDMA gebruikt. (Ja ik weet super dom!) Tot nu was elke pil 200 mg+ en de laatste keer voelde ik nauwelijks/niks van de pil.
Nu wil ik dus een pauze nemen om te zorgen dat mijn Serotonine weer op peil komt, en dat ik weer iets kan voelen van de MDMA. Iemand enig iedee hoelang mijn pauze moet zijn? Alvast bedankt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."