Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin + drang naar roken

Ritalin + drang naar roken

4 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
f
fistikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen :)

Ik neem al enkele jaren relatine (ritalin) om mijn ADD/ADHD te onderdrukken.
Als ik mijn pillen genomen heb krijg ik altijd super veel zin in een sigaret.
Ik rook ook al enkele jaren maar die pillen versterken dit echt.

Is dit bij nog mensen zo of ligt het aan mij? :tongueout:

MVG
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo zijn er massa's mensen hoor :wink:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh das gek, bij mij is het juist het omgekeerde. De trek in een sigaret is aanzienlijk verminderd na ritalin. Maar goed, na een tijdje wordt het ritalin-effect verslapt en ga je meer nemen, ondanks dit slecht is. Volgens mij bouw je bij ritalin een redelijke tollerantie op, of zijn dit allemaal illusies?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb ooit ook een ritalin pilletje genomen voor de gein en ik rookte als een ketter toen.

Misschien bij mensen die echt adhd hebben dat het minder is, kan ik niet met zekerheid zeggen.

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor iemand die erg add heeft, is het leven zonder ritalin toch anders. Te doen, maar anders. Het is niet zozeer vreselijk maar wanneer ik wel ritalin opheb voel ik me toch wat normaler. Daarom is de drang naar roken, én drugsgebruik een stuk lager. Maak er me verder geen zorgen over. Dit is hoe ik ben, en het belemmert me niet in het dagelijks leven. Althans niet enorm.

Alleen zo jammer dat vanwege mijn financiele situatie ik niet de langzaam afgevende pillen (mag ik merken noemen?) kan krijgen. Die waren veel fijner, niet dat klote rebound effect.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."