Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLendormin en bijsluiter

Lendormin en bijsluiter

1 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PeperzoutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben nieuw hier, ook nieuw voor zover het gaat om slaap/ kalmeringsmiddelen.

Huisarts heeft mij lendormin meegegeven voor slapeloosheid.

Nu las ik bijsluiter want heb enige schrik dit soort spullen te gebruiken; uitdrukkelijk niet voor recreatief gebruik.

De bijsluiter vermeldt " liever geen alcohol" en " vermijd alcohol" ; geen absolute no go zo lijkt het.
Nu zag ik dat er al vrij uitgebreid op alcohol en benzos is ingegaan, maar ik zit met het volgende.

Doordat ik gewoon aan het werk ben en ook nog een sociaal leven ontkom je niet aan enig alcohol gebruik; uiteraard zeer matig. Nu vraag ik mij af hoe het nu echt zit, want de meeste commentaren lijken te gaan over overmatig alcoholgebruik en gebruik benzos.

Is het nu echt zo dat ieder gebruik van alcohol uit den boze is of dat het gaat om overmatig gebruik; als ik s avonds thuis kom en niet kan slapen, maar desondanks 2 bier gedronken heb, is het dan geen optie meer om een slaappil te nemen, of moeten we de bijsluiter zo lezen dat het gaat om misbruik.

Ik vraag dus niet of alcohol ok is, of dat ik jullie vraag of het ok is dat de boel ongebreideld gemixt, dat is voldoende gecovered in de andere bijdragen, maar hoe moet ik die bijsluiter nu interpreteren?

Wellicht wat naieve vraag, maar desondanks hoor ik graag jullie ideeën

Dank,

Peperzout
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi,

Waarschijnlijk zal één glaasje alcohol niet zo schadelijk zijn in combinatie met lendormin. 

Maar als ik jou was zou ik eerder de vraag stellen waarom je denkt dat alcohol hoort bij een werkend en sociaal leven? Dat leven leef ik ook, sterker nog ik ben een uitgaande jongere, maar ik sta bewust stil bij alcoholgebruik en sla ook regelmatig over.
 
Waarschijnlijk kan één glaasje geen kwaad, maar wil je het echt op safe spelen, drink dan niks.

 Groeten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."