#1
Ben nieuw hier, ook nieuw voor zover het gaat om slaap/ kalmeringsmiddelen.
Huisarts heeft mij lendormin meegegeven voor slapeloosheid.
Nu las ik bijsluiter want heb enige schrik dit soort spullen te gebruiken; uitdrukkelijk niet voor recreatief gebruik.
De bijsluiter vermeldt " liever geen alcohol" en " vermijd alcohol" ; geen absolute no go zo lijkt het.
Nu zag ik dat er al vrij uitgebreid op alcohol en benzos is ingegaan, maar ik zit met het volgende.
Doordat ik gewoon aan het werk ben en ook nog een sociaal leven ontkom je niet aan enig alcohol gebruik; uiteraard zeer matig. Nu vraag ik mij af hoe het nu echt zit, want de meeste commentaren lijken te gaan over overmatig alcoholgebruik en gebruik benzos.
Is het nu echt zo dat ieder gebruik van alcohol uit den boze is of dat het gaat om overmatig gebruik; als ik s avonds thuis kom en niet kan slapen, maar desondanks 2 bier gedronken heb, is het dan geen optie meer om een slaappil te nemen, of moeten we de bijsluiter zo lezen dat het gaat om misbruik.
Ik vraag dus niet of alcohol ok is, of dat ik jullie vraag of het ok is dat de boel ongebreideld gemixt, dat is voldoende gecovered in de andere bijdragen, maar hoe moet ik die bijsluiter nu interpreteren?
Wellicht wat naieve vraag, maar desondanks hoor ik graag jullie ideeën
Dank,
Peperzout
Huisarts heeft mij lendormin meegegeven voor slapeloosheid.
Nu las ik bijsluiter want heb enige schrik dit soort spullen te gebruiken; uitdrukkelijk niet voor recreatief gebruik.
De bijsluiter vermeldt " liever geen alcohol" en " vermijd alcohol" ; geen absolute no go zo lijkt het.
Nu zag ik dat er al vrij uitgebreid op alcohol en benzos is ingegaan, maar ik zit met het volgende.
Doordat ik gewoon aan het werk ben en ook nog een sociaal leven ontkom je niet aan enig alcohol gebruik; uiteraard zeer matig. Nu vraag ik mij af hoe het nu echt zit, want de meeste commentaren lijken te gaan over overmatig alcoholgebruik en gebruik benzos.
Is het nu echt zo dat ieder gebruik van alcohol uit den boze is of dat het gaat om overmatig gebruik; als ik s avonds thuis kom en niet kan slapen, maar desondanks 2 bier gedronken heb, is het dan geen optie meer om een slaappil te nemen, of moeten we de bijsluiter zo lezen dat het gaat om misbruik.
Ik vraag dus niet of alcohol ok is, of dat ik jullie vraag of het ok is dat de boel ongebreideld gemixt, dat is voldoende gecovered in de andere bijdragen, maar hoe moet ik die bijsluiter nu interpreteren?
Wellicht wat naieve vraag, maar desondanks hoor ik graag jullie ideeën
Dank,
Peperzout