Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin bij het studeren

Ritalin bij het studeren

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FennixLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal. Ik heb vandaag voor het eerst Ritalin gebruikt om te studeren en dat beviel best goed. Alhoewel ik de echte roes maar voor een uurtje voelde. Daarna merkte ik wel dat ik veel beter kon concentreren dan zonder Ritalin maar het was veel subtieler. Ik wil dit vaker gaan doen en aangezien het geen onschuldige drug is heb ik een aantal specifieke vragen.

1. Ik wil het twee keer per week gebruiken. Is dit te vaak?
2. Wanneer kan ik het het beste innemen (voor, na of tijdens het eten)
3. Hoe lang kan ik het achter elkaar gebruiken (als ik het twee keer per week neem dus)

En een algemenere vraag, hoe kan ik hier zoveel mogelijk voordeel uithalen en hoe kan ik de negatieve effecten zoveel mogelijk verminderen. Ik heb trouwens van mezelf geen problemen om te concenteren maar wordt makkelijk afgeleid. Ik heb ook geen ADD of ADHD.

alvast bedankt
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fennix zei:
1. Ik wil het twee keer per week gebruiken. Is dit te vaak?
Klik om te vergroten...
Methylfenidaat(Ritalin) is verwant aan Cocaïne en Speed(hoewel Cocaïne dichter in de buurt komt). Het werkt namelijk op je Noradrenaline en dopamine receptoren, net als amfetamine en cocaïne.

Het zit namelijk niet voor niks in de opiumwet. Het kan een behoorlijk verslavende werking hebben als je het wekelijks gebruikt. Het is dan wel een geestelijke verslaving(denken dat je zonder Ritalin niet kan presteren).

Dus ik zou er wel mee uitkijken.

Fennix zei:
2. Wanneer kan ik het het beste innemen (voor, na of tijdens het eten)
Klik om te vergroten...
Hoe leger de maag hoe eerder het wordt opgenomen. Dus voor het eten is het beste. Maar het beste kan je het in de middag nemen, mensen zonder ADHD of ADD komen moeilijk in slaap als het te laat wordt ingenomen.

Fennix zei:
Hoe lang kan ik het achter elkaar gebruiken (als ik het twee keer per week neem dus)
Klik om te vergroten...
Zie eerste vraag. Het kan verslavend zijn dus let op!

Fennix zei:
hoe kan ik hier zoveel mogelijk voordeel uithalen en hoe kan ik de negatieve effecten zoveel mogelijk verminderen
Klik om te vergroten...

Hou het gebruik incidenteel. Ga het niet als een wondermiddel zien die je nodig hebt, maar zie het meer als een hulpmiddel bij lastige (tentamen)periodes.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat
http://www.delta.tudelft.nl/artikel/stu ... alin/22742
http://absolutewrite.com/forums/showthread.php?t=194066
F
FennixLid
01-01-2024, 00:00
#3
dank je wel voor de informatie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."