Re: Seroquel XR400/Nozinan & andere medicijnen,g1 werking me
willemv zei:
Meer medicatie gaat je niet helpen met slapen. De medicatie die je neemt zijn meestal korte termijn oplossing. Benzo's verliezen hun werking na enkele weken en na jaren gebruik zit het effect tussen de oren. Maar ook alle andere medicatie verbeterd je leven niet op de lange termijn. Je slikt al lang medicijnen en zoals ik kan lezen maar het wordt er eigenlijk niet beter op. Misschien is het een idee om te kijken naar andere mogelijkheden dan medicatie. Er zijn goede therapieën die je kunnen helpen met veel problemen zoals slaapproblemen.
Je hebt vast goede redenen waarom je de medicijnen neemt maar ik weet gewoon dat je er niets mee oplost. Ik weet hoe het is om te denken dat je medicijnen nodig hebt om te functioneren. Ik heb jarenlang zware medicatie afgedwongen in de hoop mijn "lijden" te verzachten. Slapen leek mij onmogelijk zonder pammetjes en andere pillen waar je moe van wordt.
Achteraf gezien weet ik dat ik mezelf van alles wijsmaakte om er maar vrede mee te hebben dat ik zoveel mogelijk medicatie kon wegwerken. Gelukkig weet ik nu beter en ga ik er alles aan doen om niet terug te komen in de situatie waar in ik zat. Neem maar van een zware verslaafde aan dat alles anders kan gaan ook al lijkt het nu nog onmogelijk.
Door bewust te zijn van wat je doet en wat je kan helpen kun je dingen veranderen. Meer medicatie kan nooit een oplossing zijn maar ik denk dat je dat diep van binnen wel weet.
Sterkte ermee!!
Dag Willemmv,
Eerst wil ik je bedanken voor het lezen van post,en je reactie.
Ik heb al post's van je gelezen,en dat ik echt begrijp.
Ik ben misschien iets jonger dan je,en vroeger in aanraking geraakt ben,met voornamelijk drugs,medicatie(benzo's en slaapmedicatie)
![:(]()
.
Experimenteerde al op jonge leeftijd met allerlei drugs,de meest gekende dan zowat.Bij mij is het begonnen met

,en daar blijft het bij,juist roken/paffen,en methadon jah.
Je hebt al gelezen,dat ik nog durf gebruiken,maar heel zelden,1 of 2 x op 1jaar.Ik kan het in ieder geval op 1 hand bijhouden,en ik lieg me echt niets voor! Nooit of nooit meer,lieg ik mezelf,of ...anderen nog iets voor.Mocht ik herval hebben plaats ik dat hier en gaat mijn psychiater daar van weten.Maar daar gaan we niet vanuit ! !
Het is me al is 1 jaar gelukt,dat ik van H afbleef,buiten

na
Dus wilskracht-->heb ik!!!
Bewijs ik iedere dag,en jij, en anderen ook!
En in vele verhalen van je,zie ik m'n eigen,buiten dan; dat jij wel,net dat ietsje,maar ietsje-->veel beter bezig bent dan mij wel!
En ik geef het toe,wat ik niet graag doe.Ik durf het zelf te zeggen hé.Maar je spreekt de waarheid,enzo is het.
Neem nu al 6/7 jaar non stop benzo's,en maar mixen.En dat is van als ik op sta,tot als ik ga slapen,en zoals je zegt:Ik dacht,en denk dat nu nog,dat ik zonder pammetjes niet door het leven kan,of zou kunnen gaan,en/of functioneren.
Met wat als nut,g1,niks,nada.
Maar ik ga mijn best doen,dnen proberen minderen.
Want diep van binnen zegt iets,dat ik ermee moet kappen gewoon,want zo verder gaan,nog 5 of 6 jaar
Dat wil ik niet en in mijn ogen,is dat g1 leven,vooral die medicatie dan.
Mijn broer/zus,men ma en pa & goede vrienden zeggen dat ook,dat zit tussen je oren,na al die lange jaren gebruik van drugs,en na ja,zwaar farmaceutische drugs gebruik nu de laatste lange jaren.
Dus dat van tussen de oren:heb het al vaker gehoord :-/ .
En zoals je zei,ik ga nu,1 tot 2 x zeker i d week,naar de fitness+doet me echt goed. Word door goede vrienden gestimuleerd. En doet me SUPER,kan m'n frustraties & de dinges die ik opkrop kwijt,...(muziek ik de oren en lichtjes trainen,voor tog 1 uurtje zeker.
En dat geeft me echt voldoening.
En ik zou graag minderen met,pammetjes,slaapmed.,en al.En als doel,niks meer nemen.Maar dat beeld kan ik me moeilijk voorstellen of inbeelden :-/
Mocht ik al het geld van dokterconsult's,apotheek & medicijnen.
Als ik al dat geld,is eens aan kant mocht leggen,ik zou
![:openmouth:]()
denk ik niet,maar ben daar zeker van.
Ben nu al enkele jaren goed bezig,en op goeie weg,Heb in die jaren al,heel wat opgebouwd.
Ben na m'n H verslaving ,nog wel blijven

'n.
Ik heb nooit psychose,paranoïde,ook nooit slechte kwade onvloed om me gehad of andere symptomen vertoond,door het roken,dus,....
Klinkt misschien dom,maar m'n methadon, i c m

.Houd me echt goed staande,en voel me er goed bij.
En zoals je zegt Willemmv,diep van binnen weet ik dat.En dat is moeilijk om toe te geven.Maar diep van binnen,diep van binnen,wil ik met alles stoppen.Allé,alles is misschien veel,maar denk dat je me begrijpt?
Klinkt misschien grof,maar een leven zoals ik nu al jaren leef.En het word niet beter met de jaren,zo,neen,...
Ik ben zo goed bezig,op farmaceutische drugs na dan,enja wat
Ps:
Heb altijd gezegd:Je mag me alles afnemen,maar m'n

'n niet,dat pakken jullie me nu is niet af!Groetjes,
Ganja-man
