Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer hippie flip op een festival, dosering?

Eerste keer hippie flip op een festival, dosering?

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
spogslunLid
01-01-2024, 00:00
Hallo mensen op drugsforum,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb nu maar eens een account aangemaakt omdat ik een combinatie wil gaan doen waar ik niet veel informatie over kan vinden. Het gaat om de combo MDMA + truffels (=hippie flip). Nou hoor ik je al denken, 'maar daar is heel veel info over te vinden!'.

Dat klopt, maar niet in de doseringen zoals ik hem in gedachten heb. Ik heb al een aantal keer MDMA gebruikt op festivals en dit is tot nu toe altijd super bevallen. Toch wil ik altijd nieuwe dingen proberen en nu heb ik mijn oog laten vallen op deze combo omdat de truffels wellicht visuals zullen toevoegen (of in ieder geval de kleuren nog wat mooier zullen maken) en eventueel kan de euforie ook nog intenser worden.

Omdat ik nog geen ervaring heb met psychedelica in het openbaar gebruiken (wel redelijk wat ervaring niet in het openbaar) wil ik sowieso gaan voor een lage dosering truffels. Maar de dosering moet ook weer niet té laag zijn, want ik wil wel goed merken dat ik de truffels erbij heb genomen. Zijn er hier mensen die deze combinatie al gedaan hebben? Welke dosering truffels raden jullie mij aan? En wanneer moet ik de truffels nemen? Qua MDMA zat ik te denken aan 120mg en redose van 60mg. Maar uiteraard hoor ik het ook graag als jullie hierin anders adviseren.

Mocht je de combinatie al gedaan hebben dan ben ik ook wel heel benieuwd hoe het was! :grin:
Alvast bedankt voor de reacties!
8
8️⃣6️⃣Lid
Je kan op verschillende manieren hippieflippen:

- Eerst de MDMA en als die begint te werken de truffels. Achterliggende gedachte is dat je met een uitstekende mindset de truffeltrip in gaat met een verminderde kans op een bad trip als gevolg.
- Tegelijkertijd, dan pieken ze ongeveer dezelfde tijd.
- Eerst de truffels, en dan uur of 2 a 4 later de MDMA, dan blijft het effect van de truffels langer hangen.

Ik heb zelf ervaring met het laatste, flinke dosis paddo's en toen heb ik er na 2 uur 120mg MDMA in gegooid. Ik vond achteraf gezien de dosering MDMA wat te hoog want toen die opkwam was de bodyload toch wel wat te heftig, en dat is juist het punt waarop deze twee middelen elkaar versterken. Qua Visuals had ik eigenlijk het idee dat deze juist minder werden toen de MDMA insloeg.

Op zich wel een leuke combi, met een echt '1+1=3' effect. Maar eigenlijk ga ik toch liever voor een pure dubbele of driedubbele portie paddo's.
Z
ZERO-Lid
Ik vind het wel heftig dat je voor de eerste keer psychedelica buitenshuis voor een hippieflip op een festival gaat. Ik heb zelf nooit een flip gedaan, maar wat ik hoor van anderen is dat alles duizend keer heftiger werkt dus neem vooral echt lage doses. 120mg mdma klinkt al als heel veel als je het combineert met iets anders.
s
spogslunLid
Bedankt voor de reacties en excuses voor de late reactie van mijn kant!

Inmiddels heb ik mijn eerste keer psychedelica buitenshuis gehad. Vorige week ging ik onverwachts met een maat naar een concert en omdat we niet aan de mdma of andere ongezondere middeltjes wouden gaan hebben we besloten om wat truffels te nemen. Ik schat in dat ik zo'n 5-6 gram van een wat zwakkere soort heb gehad. Dit was goed merkbaar, vooral tijdens de come up moest ik wel eventjes zitten omdat ik dat ongemakkelijke gevoel wat zo bij de come up van psychedelica hoort kreeg (zwak voelen, wat onrustig zijn). Gelukkig wist ik dat dit erbij hoort en dat dit zo over zou gaan. Na een kwartiertje zitten hebben we onszelf met tegenzin naar de dansvloer gesleept. Toen we daar eenmaal stonden zaten we er zo weer in en was de muziek en dansen heerlijk. Ook nog een aantal biertjes erbij gedronken en dat beviel echt goed. Op sommige momenten had ik zelfs het gevoel dat ik aan de mdma zat, wat een euforie. Wel moet ik zeggen dat het nog veel meer in golven kwam als bij mdma. Ook was ik sociaal gezien wel een beetje onhandig, dat is bij mdma uiteraard totaal het omgekeerde.

Afijn, tot zover over mijn onverwachtse ervaring met psychedelica buitenshuis. Nu ik deze ervaring heb gehad ben ik er nog meer van overtuigd dat mdma + truffels hemels moet zijn, zeker omdat de mdma de wat lastigere randjes bijv. de sociale onhandigheid weg kan nemen en nog wat euforie kan toevoegen.

Ik denk dat ik voor de laatste van de 3 opties ga die @acht.zes noemt. Dit omdat ik liever niet in de comedown van de mdma beland wanneer ik nog aan het trippen ben. Bovendien ga ik naar een feestje waar ik de eerste artiesten niet geweldig vindt, en dan de mdma erbij gooi vlak voordat de betere artiesten gaan draaien.

@acht.zes waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoeveel truffels je toen had genomen? Als je veel truffels neemt, zorgt dat dan niet eerder voor een zware bodyload dan een te hoge dosis mdma? Dit omdat ik van enkel truffels niks anders wil doen dan liggen. Met deze theorie zou ik dus wanneer ik zou kiezen voor een lagere dosis truffels veel minder last hebben van de bodyload?

@ZERO- zoals je hierboven kunt lezen dus gelukkig inmiddels niet meer mijn eerste keer :) toch was dit natuurlijk ook nog maar één ervaring. Daarom wil ik het voorzichtig houden met de dosering. Wellicht dat 120mg inderdaad wat te veel is en ik het beter kan bijstellen naar 100mg ofzo

Zelf zit ik nu te denken aan 5 gram truffels en 100mg mdma. Denken jullie dat deze doseringen oké zijn, of is dit nog te hoog vanwege het 1+1 = 3 effect?
s
spogslunLid
Fijn om nog even de bevestiging te krijgen.
Dan denk ik dat ik deze combi binnenkort ga proberen als ik me er op dat moment goed bij voel. :grin:
8
8️⃣6️⃣Lid
@spogslun

Ik had 1,5 portie, oftewel zo'n 22,5 gram truffels wat wel eens te veel zou kunnen geweest zijn dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

5 gram truffels en dan op de top 100mg MDMA lijkt me wel oke.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."