Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke hoeveelheid mg voor een memorabele eerste keer?

Welke hoeveelheid mg voor een memorabele eerste keer?

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sup Drugsforum,

Ik heb een tijdje geleden XTC-Pillen gehaald. Mijn dealer bood(t) me eerst een Supreme aan (120-140mg) werkzame stof en daarna bood(t) hij me nog een andere pil genaamd Bowser aan (234 mg MDMA). Hij zei dat die veel sterker was en uiteindelijk heb ik ze allebei maar gekocht.

Even voor de duidelijkheid:
Ik heb de pillen beiden getest, de Supreme werd in hun systeem herkend en de Bowser liet ik voor de zekerheid nog een labtest doen.

Nu wil ik die graag een eerste keer gaan doen. Maar ik wil echt graag een geweldige ervaring en niet waarvan ik denk oh het had nog wel beter gekunt. Maar wanneer ik de bowser wil splitten (wat heel moeilijk schijnt te zijn) heb ik dus zo'n 117 mg werkzame stof. Ik weeg zelf 70 kg en ik weet nou niet het heel verstandig is. Al helemaal voor een eerste keer. 70kg x 1,5 is 105 kg. Nu dacht ik eraan om dan maar een halve Supreme te doen, maar dan heb ik nog minder werkzame stof dan dat ik zelf weet. Nou kan ik misschien een halfje doen en daarna na x aantal uur een kwartje erbij nemen.

Ik zit echt te twijfelen!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmmm, ik snap je dilemma, want bij MDMA is het vrij cruciaal voor je ervaring dat de begindosis goed zit. Bijnemen verlengt het effect vooral, zeker als je ze te laat (= na de piek) neemt. Het probleem is alleen inderdaad dat je als je nog nooit MDMA hebt gedaan, je simpelweg (nog) niet weet wat voor jou de ideale dosis is. Dat is zeer persoonlijk. Ikzelf weeg nog een stuk minder dan jij en ik vind 100 mg een ideale startdosis, ik neem dan vaak later nog 50 mg bij. Maar veel mensen gaan al prima op de 1 tot 1.5 mg dosis en zouden dit wellicht al wat too much vinden.

Een te hoge dosis MDMA is onaangenaam want als je er gevoelig voor bent kun je flinke bijwerkingen krijgen (spierspanning, kramp, trillen, zweten, etc.) en de kater is niet mis. Ook kan de eerste keer als je nog niet bekend bent met het gevoel de 'inslag' van de pil overweldigend zijn. Ik begrijp echt dat je geen net-niet-ervaring wil (is ook altijd mijn nachtmerrie ^^) maar ik vind ook niet dat we hier op het forum in het wilde weg moeten gaan adviseren om de aanbevolen dosis te negeren, zeker de eerste keer. Ik zou dus toch zeggen: speel op safe en ga eerst voor dat halfje. Als je dat halfje te mild vindt, moet je dan wel niet te lang wachten met het kwartje bijnemen (ik zou zeggen niet later dan twee uur na inname). Je kunt ook je kwartje door tweeën proberen te krijgen, en dan een halfje + half kwartje in één keer nemen, dat is misschien ideaal qua dosis, maar ja, dat wordt al een serieuze knutselworkshop :')

Veel plezier! Eerste keer (keren) MDMA is (zijn) vaak het leukst. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."