Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-apb voor XTC? Of XTC voor 6-apb

6-apb voor XTC? Of XTC voor 6-apb

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
6apb alleen al is zat voor een feestje. Het werkt kei lang zat. Plus dat de werking zo goed identiek is, de combo veel en veel schadelijker is als apart.
K
Kevin;)Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zoals de titel vermeld.
Welke combo is beter en ga je het beste op?
Ivm een weekend festival zou ik graag willen weten welke combo het best te doen is.

Alvast bedankt!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
De structuur en werkingsmechanisme zijn vrijwel identiek.

6-APB doet hetzelfde maar komt iets meer geleidelijk op, piekt minder hard, heeft iets stabielere effecten en houdt wat langer aan. Als je een hele harde piek in effecten wilt die wat korter aanhouden is MDMA ('xtc') de betere keuze.

Het combineren van deze twee stofjes heeft geen enkele meerwaarde.
K
Kevin;)Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
6apb alleen al is zat voor een feestje. Het werkt kei lang zat. Plus dat de werking zo goed identiek is, de combo veel en veel schadelijker is als apart.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde welke volgorde het beste zou zijn (zaterdag xtc & zondag 6-apb) of juist andersom
Bedankt voor de reactie!
K
Kevin;)Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Jmths zei:
De structuur en werkingsmechanisme zijn vrijwel identiek.

6-APB doet hetzelfde maar komt iets meer geleidelijk op, piekt minder hard, heeft iets stabielere effecten en houdt wat langer aan. Als je een hele harde piek in effecten wilt die wat korter aanhouden is MDMA ('xtc') de betere keuze.

Het combineren van deze twee stofjes heeft geen enkele meerwaarde.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde welk volgorde het beste te doen is (zaterdag xtc en zondag 6apb) of juist andersom!
Sorry voor de verwarring
Ik hoor graag van u
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kevin:wink: zei:
Ik bedoelde welke volgorde het beste zou zijn (zaterdag xtc & zondag 6-apb) of juist andersom
Bedankt voor de reactie!
Klik om te vergroten...
Ook beter van niet. Twee dagen een serotonine slurper nemen is ook zeer ongezond en onverstandig. Plus dat je een dikke kans heb dat je op dag 2 niet veel meer voelt en het niet lekker valt. Je serotonine is immers opgebruikt op dag 1. Ongeacht de volgorde van 6apb en xtc. Dit plan kan zelfs nog ongezonder zijn (beide is rete slecht) dan de combo op ene dag doen. Voor beide geldt de 3 maanden regel. Lees dit even goed door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Plus dat 6apb een RC is dus is er nog weinig bekend over de lange termijn schade. En zoals @Jmths al zei heeft het geen enkele meerwaarde deze in een combi te gebruiken. Alleen maar meer kans op negatieve gevolgen.

Bvd
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kevin:wink: zei:
Ik bedoelde welk volgorde het beste te doen is
Klik om te vergroten...
Kevin:wink: zei:
k hoor graag van u
Klik om te vergroten...
Zeg maar je hoor, zo versleten en verbitterd ben ik nog niet. :')

Als je de keuze al moet maken zou ik beide dagen 6-APB doen, het lichaam lijkt de minder harde pieken beter te verwerken.
Maar is er zaterdag geen andere receptorgroep die je kunt aangrijpen? Als je toch al je keuze hebt gemaakt beide drugs te gebruiken zou ik niet beide dagen je serotonine receptoren belasten, die zijn relatief gevoelig. Die zondag ben je waarschijnlijk echt niet te pruimen als je een potente serotonine releaser / emphatogeen op zaterdag gebruikt.

Ik weet geen eens hoe oud je bent, ik wil zogezegd je leven liever niet indirect naar de filistijnen werken, haha.

Als een andere substantie op zaterdag niet mogelijk is, beide dagen 6-APB, als ook dat niet mogelijk is zaterdag MDMA en zondag 6-APB. Maar ter duidelijkheid, dit is een plan die niemand zal aan juichen. Als je jong bent kom je er misschien een keer wel mee weg maar het is lange termijn niet rendabel.

Dat gezegd hebbende, veel plezier en doe rustig aan.
K
Kevin;)Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Ook beter van niet. Twee dagen een serotonine slurper nemen is ook zeer ongezond en onverstandig. Plus dat je een dikke kans heb dat je op dag 2 niet veel meer voelt en het niet lekker valt. Je serotonine is immers opgebruikt op dag 1. Ongeacht de volgorde van 6apb en xtc. Dit plan kan zelfs nog ongezonder zijn (beide is rete slecht) dan de combo op ene dag doen. Voor beide geldt de 3 maanden regel. Lees dit even goed door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Plus dat 6apb een RC is dus is er nog weinig bekend over de lange termijn schade. En zoals @Jmths al zei heeft het geen enkele meerwaarde deze in een combi te gebruiken. Alleen maar meer kans op negatieve gevolgen.

Bvd
Klik om te vergroten...

Bedankt nogmaals voor de antwoorden.

Wat word aangeraden als 2e drug te nemen naast xtc op een weekend festival?
K
Kevin;)Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Zeg maar je hoor, zo versleten en verbitterd ben ik nog niet. :')

Als je de keuze al moet maken zou ik beide dagen 6-APB doen, het lichaam lijkt de minder harde pieken beter te verwerken.
Maar is er zaterdag geen andere receptorgroep die je kunt aangrijpen? Als je toch al je keuze hebt gemaakt beide drugs te gebruiken zou ik niet beide dagen je serotonine receptoren belasten, die zijn relatief gevoelig. Die zondag ben je waarschijnlijk echt niet te pruimen als je een potente serotonine releaser / emphatogeen op zaterdag gebruikt.

Ik weet geen eens hoe oud je bent, ik wil zogezegd je leven liever niet indirect naar de filistijnen werken, haha.

Als een andere substantie op zaterdag niet mogelijk is, beide dagen 6-APB, als ook dat niet mogelijk is zaterdag MDMA en zondag 6-APB. Maar ter duidelijkheid, dit is een plan die niemand zal aan juichen. Als je jong bent kom je er misschien een keer wel mee weg maar het is lange termijn niet rendabel.

Dat gezegd hebbende, veel plezier en doe rustig aan.
Klik om te vergroten...

Heel erg bedank! Hierdoor toch voorkomen dat mijn festival verpest werd.
Een ander goedje dat goed te gebruiken is voor op de zondag/zaterdag naast xtc
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kevin:wink: zei:
Bedankt nogmaals voor de antwoorden.

Wat word aangeraden als 2e drug te nemen naast xtc op een weekend festival?
Klik om te vergroten...
Dat ligt er helemaal aan welk effect je zoekt. Er zijn zoveel soorten drugs.
K
Kevin;)Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Dat ligt er helemaal aan welk effect je zoekt. Er zijn zoveel soorten drugs.
Klik om te vergroten...

Een opwekkend/euforische drug maar die de combineren valt (op een weekend festival) met xtc
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kevin:wink: zei:
Een opwekkend/euforische drug maar die de combineren valt (op een weekend festival) met xtc
Klik om te vergroten...
Eigenlijk kun je geen enkele andere echte upper combineren met een andere upper. Nou is xtc/mdma geen pure upper qua effect maar wel qua invloed op je brein en lijf.

Speed is leuk bv. Maar dan zul je de eerste dag speed moeten doen en op dag twee de xtc. Als je het andersom doet voel je weinig van de xtc omdat de speed nog overheerst. Speed werkt heel lang door.
Andere serotonine gebruikers zoals 6apb, 3-mmc, 4fa etc meerdere dagen is erg onverstandig.
Sowieso is 2 dagen een hardrug gebruiken niet verstandig en zeker als het uppers betreft.

2cb is in lagere dosering ook echt euforisch, geeft energie (anders als speed of xtc) en geeft je een positieve instelling. Ook is 2cb minder schadelijk voor je in combi met xtc.
Nadeel van 2cb is dat de dosering nogal precies komt voor een bepaald effect. Dus zonder ervaring er mee is dat lastig in te schatten. 10-15 mg moet wel oke zijn. Meer word al gauw te trippy en verlies je energie.

Verder is er niet zoveel keuze die ik zou weten. Misschien dat anderen nog meer advies hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."